K 30. výročí sametové revoluce zařadil český fastfoodový řetězec Bageterie Boulevard do své nabídky speciální Revoluční bagetu, respektive menu, které svými cenami odkazuje právě na datum 17. listopadu 1989 – 17 Kč za patatas, 11 Kč za ledový čaj, 89 Kč za samotnou bagetu. Tehdejší doba se odráží i na receptuře - mezi ingrediencemi se objevují klasické, avšak prémiové té doby jako vídeňské párky, slanina, smažená cibule, čedar, majonéza a kečup.
Bageterie Boulevard v této marketingové aktivitě odkazuje také ke svému názvu, když dává pojítko mezi svobodu slova a vznikem „bulváru“. Hlavní akce pak proběhne přímo 17. listopadu na Národní třídě v Praze, místě střetu demonstrantů s pořádkovými silami, kde má dnes Bageterie Boulevard jednu ze svých poboček. Tematicky bude do oslav zapojená i obsluha restaurace, která zákazníky přivítá v typizovaném oblečení té doby a Revoluční bageta se bude prodávat ve vlastním sáčku s motivem revoluce.
Téma 30 let od listopadových událostí se formou speciální nabídky rozhodl využít také řetězec Globus. Ten až do konce listopadu nabízí některé cukrářské a pekařské výrobky upravené do někdejších revolučních symbolů. Preclíky tak získaly podobu stuhy a „véček“, cukrářské výrobky pak zastupuje dezert Sametová v barvách trikolóry, kde jako ingredience posloužily šlehačka, jahody a borůvky. „Máme svobodu rádi, a tak jsme jí udělali malou připomínku, protože prostě můžeme,“ zdůvodňuje aktivitu Pavel Meduna, šéf patnácti pekařství a cukrářství Globusu.
Lehce se tématu výročí dotýká i nabídka Alzy, největšího tuzemského e-shopu. Ten v nabídkové sekci Sametový výběr knih přináší sametové počtení o sametové revoluci. K ucelené nabídce vzniklo i prodejní video, v němž nabídkou provází Mikoláš Tuček, tvář marketingu Alzy a popularizátor IT.
Výročí listopadové revoluce svým speciálem Sametový ležák připomněl také Plzeňský Prazdroj, který pivo zařadil do listopadové Volby sládků (měnící se nabídka speciálů v restauracích). Ten pivo připravil stylově se studenty pivovarnictví a chuť nastavil na 30 jednotek hořkosti.
S limitovanou edicí lahví Božkov Originál přišel také výrobce lihovin Stock – Plzeň Božkov. Tradiční plachetnice, která zdobí etiketu, dostala plachty v barvě trikolóry. A s obalem si rovněž pohrál SodaStream, který na český a slovenský trh uvedl limitovanou edici revolučních lahví.
Mimo sféru retailu a rychloobrátkového zboží pak s tématem pracuje také operátor O2 nebo americká ambasáda, celkově ale platí, že ve srovnání s loňskými oslavami 100 let české samostatnosti všechny uvedené příklady představují spíš výjimku ve využití listopadových událostí v marketingových aktivitách firem. Jedním z důvodů může být fakt, že se jedná o příliš politické téma a u široké veřejnosti i nejednoznačné přijímanou událost, kdy část lidí pozitivně hodnotí spíš dobu před rokem 1989. Málokterá firma si přitom chce znepřátelit jakoukoliv skupinu zákazníků.