K 30. výročí sametové revoluce zařadil český fastfoodový řetězec Bageterie Boulevard do své nabídky speciální Revoluční bagetu, respektive menu, které svými cenami odkazuje právě na datum 17. listopadu 1989 – 17 Kč za patatas, 11 Kč za ledový čaj, 89 Kč za samotnou bagetu. Tehdejší doba se odráží i na receptuře - mezi ingrediencemi se objevují klasické, avšak prémiové té doby jako vídeňské párky, slanina, smažená cibule, čedar, majonéza a kečup.
Bageterie Boulevard v této marketingové aktivitě odkazuje také ke svému názvu, když dává pojítko mezi svobodu slova a vznikem „bulváru“. Hlavní akce pak proběhne přímo 17. listopadu na Národní třídě v Praze, místě střetu demonstrantů s pořádkovými silami, kde má dnes Bageterie Boulevard jednu ze svých poboček. Tematicky bude do oslav zapojená i obsluha restaurace, která zákazníky přivítá v typizovaném oblečení té doby a Revoluční bageta se bude prodávat ve vlastním sáčku s motivem revoluce.

Revoluční bageta Bageterie Boulevard
Téma 30 let od listopadových událostí se formou speciální nabídky rozhodl využít také řetězec Globus. Ten až do konce listopadu nabízí některé cukrářské a pekařské výrobky upravené do někdejších revolučních symbolů. Preclíky tak získaly podobu stuhy a „véček“, cukrářské výrobky pak zastupuje dezert Sametová v barvách trikolóry, kde jako ingredience posloužily šlehačka, jahody a borůvky. „Máme svobodu rádi, a tak jsme jí udělali malou připomínku, protože prostě můžeme,“ zdůvodňuje aktivitu Pavel Meduna, šéf patnácti pekařství a cukrářství Globusu.

Připomínkové pečivo z Globusu

Připomínkové pečivo z Globusu
Lehce se tématu výročí dotýká i nabídka Alzy, největšího tuzemského e-shopu. Ten v nabídkové sekci Sametový výběr knih přináší sametové počtení o sametové revoluci. K ucelené nabídce vzniklo i prodejní video, v němž nabídkou provází Mikoláš Tuček, tvář marketingu Alzy a popularizátor IT.
Výročí listopadové revoluce svým speciálem Sametový ležák připomněl také Plzeňský Prazdroj, který pivo zařadil do listopadové Volby sládků (měnící se nabídka speciálů v restauracích). Ten pivo připravil stylově se studenty pivovarnictví a chuť nastavil na 30 jednotek hořkosti.
S limitovanou edicí lahví Božkov Originál přišel také výrobce lihovin Stock – Plzeň Božkov. Tradiční plachetnice, která zdobí etiketu, dostala plachty v barvě trikolóry. A s obalem si rovněž pohrál SodaStream, který na český a slovenský trh uvedl limitovanou edici revolučních lahví.

Božkov Sametová revoluce

SodaStream v barvách výročí
Mimo sféru retailu a rychloobrátkového zboží pak s tématem pracuje také operátor O2 nebo americká ambasáda, celkově ale platí, že ve srovnání s loňskými oslavami 100 let české samostatnosti všechny uvedené příklady představují spíš výjimku ve využití listopadových událostí v marketingových aktivitách firem. Jedním z důvodů může být fakt, že se jedná o příliš politické téma a u široké veřejnosti i nejednoznačné přijímanou událost, kdy část lidí pozitivně hodnotí spíš dobu před rokem 1989. Málokterá firma si přitom chce znepřátelit jakoukoliv skupinu zákazníků.

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“
