Pavle Holcové, spolupracovnici zavražděného žurnalisty Jána Kuciaka, slovenští kriminalisté při osm hodin trvajícím výslechu zabavili mobil i s daty k dalším citlivým případům, jež s Kuciakem nesouvisejí, píše Sme. Novinářka odmítla poskytnout k mobilu kódy, policisté se je pokusí prolomit. „Enormní zájem měli na tom, abych jim řekla, co vím o slovenských podvodech na DPH a podnikání Mariána Kočnera. Když jsem jim odpověděla, že jsem se tím nezabývala a detaily k těmto případům nemám, nevěřili mi,“ řekla Holcová ČTK. Pak výslech popsala blíž. Český Nadační fond nezávislé žurnalistiky žádá, aby policie okamžitě telefon Holcové vrátila.

K abonentům se pořád nedostávají tisíce výtisků

Dvě procenta předplacených deníků stále PNS a Mediaservis nedokážou doručit, kam mají.

  • ČTK
  • 21. 02. 2018 14:40

Podíl nedoručených předplacených novin se v polovině února snížil zhruba na 2 % z lednových 5 %. Denně se tak – podle dne v týdnu – k adresátům nedostane stále mezi 4.000 až 5.200 výtisky. Do normálu by se měl systém dostat do konce února. ČTK to řekli zástupci První novinové společnosti (PNS), která doručování spolu s firmou Mediaservis od ledna zajišťuje. Problémy s doručováním se dosud vyskytují na severu Moravy, v části východních a středních Čech a na některých adresách v Praze a Brně.

PNS a Mediaservis převzaly doručování zhruba 250.000 předplacených novin denně na začátku roku po České poště. Nepodařilo se jim ale zpočátku zajistit dostatek doručovatelů. PNS přitom primárně zajišťuje distribuci deníků z tiskáren do zhruba 2.000 sběrných bodů, kde si je přebírají doručovatelé Mediaservisu. „V polovině února 2018 chybí PNS a Mediaservisu necelá stovka doručovatelů a nedostatky v doručování jsou regionálně rozloženy po celém území Česka. V nejsložitějších oblastech i nadále pokračují náborové kampaně a realizace technických řešení, která by situaci pomohla definitivně vyřešit,“ uvedl mluvčí PNS Vít Kurfürst.

Od začátku února se podle něj souběžně rozběhla série opatření ke zvýšení kvality doručování předplacených deníků. Jde o zajištění pravidelnosti, kontrolu příčin případných lokálních výpadků, řešení technických záležitostí včetně správného doručování až do schránek předplatitelů a i včasnost doručování novin. „Cílem je stabilizovat a zpevnit síť doručovatelů, aby byla plně funkční a stala se dobře fungující částí logistiky předplatného tisku. Spuštění projektu zkvalitňování sítě nabízí také vydavatelům přehled o situaci a umožňuje prakticky okamžitě řešit místní výpadky a stížnosti předplatitelů. Komunikační systém mezi vydavatelem, distributorem a sítí doručovatelů se postupně stane nejdůležitějším komunikačním kanálem distribuce a doručování předplatného tisku,“ slibuje PNS.