
Aneta Martínková v Území ozvěn
Hudebnice a hudební publicistka Aneta Martínková ve spolupráci s Pavlem Turkem jako editorem připravila pro časopis Full Moon a spolek udělující ceny Vinyla podcastovou sérii o současné české hudbě. Pod názvem Území ozvěn budou ve spolupráci se zvukovým designérem Martinem Tvrdým a grafičkou Zuzanou Malou audio eseje vycházet v týdenních intervalech od úterý 25. ledna do 15. února. Série se podle tvůrců zaměřuje na to, jak se v Česku projevují globální hudební trendy a témata a jakou specifickou podobu v něm nabírají. Podcast je zdarma k dispozici na platformách Spotify, Google Podcast a Apple Podcast.
„Měla jsem pocit, že spoustu událostí, které se na české hudební scéně dějí, máme tendenci nazírat zahraniční optikou, překládáme si je skrze zahraniční publicistiku. I když jde často o skutečně globální trendy, můžou mít různé odstíny a detaily, které nám uniknou, pokud se nezaposloucháme pořádně. Chtěla jsem témata jako feminismus v hudbě nebo proměnu rapu v komerčně nejúspěšnější žánr pochopit skutečně v domácím kontextu, spojit vzestup různých směrů a žánrů s proměnami společenské atmosféry v České republice,“ uvedla Martínková.
Hudebnice a publicistka Martínková je držitelkou dvou ocenění Vinyla. Objev roku jako Margo získala za debutové album z roku 2019, loni uspěla v prvním ročníku Ceny Jany „Apačky“ Grygarové pro mladé hudební publicisty a publicistky do 27 let.
„Aneta Martínková do domácí kulturní žurnalistiky přináší svěží pohled. Aktivně se zabývá nejen otázkami feminismu nebo girl power, její inspirativní postřehy jsou plné překvapujících odhalení, rozhledu i kontextu a v neposlední řadě jim nechybí ani smysl pro humor. Nespokojuje se pouze s psaním textů, ale neustále pátrá po dalších cestách a nových formách vyjádření,“ uvedl šéfredaktor Full Moonu Michal Pařízek. „Podcastová série Území ozvěn toto vše jen podtrhuje,“ dodal.
Na úvodní podcast Tančit sama věnovaný proměně přemýšlení o ženách v českém uměleckém světě naváže díl nazvaný Necítit nic. Ten se ponoří do textů první generace rapperů, která prorazila v prodejních žebříčcích, jako jsou Yzomandias, Viktor Sheen či Nik Tendo. Třetí díl Přestat se ničit sleduje proměnu hudebníka ze sebedestruktivního rebela na lidskou bytost, která touží po bezpečí. Poslední díl Naslouchat neviditelným pak mimo jiné nadnese otázku, komu v české společnosti dává hudba možnost prosazení svých názorů a kdo by naopak podle autorky mohl být slyšet víc.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
