Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

„K veselé letní akci to sedí.“ Prague Pride vítězí s termo printy

V těsném souboji tentokrát v Reklamní katovně zvítězil Vaculik s vizuálem pochodu Prague Pride. Na něj nestačil klasický pivní spot Plzně ani líčení podle fotofiltrů od Maybelline.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 25. a 26. týden 2015

  1. Made by Vaculik Praha: Všichni jsme stejně teplí (43 %)
    klient: Prague Pride
  2. MUW Saatchi & Saatchi: Ten pravý originál (35 %)
    klient: Pilsner Urquell
  3. Zaraguza: Real Life Filters (35 %)
    klient: Maybelline New York
  4. Comtech Group: Byli jsme a budem / Roman Zach (33 %)
    klient: Stará Myslivecká
  5. Rust: Malinovka a Oranžáda (16 %)
    klient: Top Topic

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 10 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Prague Pride přichází s termo plakáty (43 %)

Sloganem 5. ročníku festivalu Prague Pride, zaměřeného na gay, lesbickou, bisexuální a transgender tematiku, se stalo tvrzení „Všichni jsme stejně teplí“. Autorem letošní kampaně jsou Vít Bártek, Václav Matoušek a Pavel Sobek z agentury Made by Vaculik.

Součástí komunikace bude tisková i outdoorová reklama s vizuály nafocenými termokamerou, online spot, natočený termokamerou v režii Štěpána Vodrážky, rozhlasové spoty a další podpůrné materiály, jako trička, placky a průvodce akcí. Festival se koná letos v srpnu v Praze.

Plakát festivalu Prague Pride

Plakát festivalu Prague Pride

Zvláštní moc majestátního dubu z nás všech udělala bukvice a to se mi nelíbí. Neomarxisté poslední dobou útočí ze všech stran. Co bude příští rok? Appka pro pedofily s rozvrhem všech pražských škol?
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Sdělení doručeno. Jdu skočit do bazénu.
Tomáš Mrkvička

Sláva, nápad. Nic tomu není a člověk si toho všimne. Snad jen škoda té finální vizuální podoby, šlo by zpracovat o třídu lépe.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)

Hned za tepla a s chladnou hlavou musím napsat, že toto si na nic nehraje a je to prostě jednoduché a dobré.
Iva Bízová (Loosers)

O trošku méně vysvětlování a doslovnosti a budeme na sobě smažit volská oka!
Jan Javornický

Síce by som kampaň radšej hodnotila ako celok, vrátane videa a rádia, každopádne nápad pekný, doslovný, ale v tomto prípade to je na mieste. Teším sa na FOKov počin.
Petra Jankovičová

Na tomhle je nejlepší, že se do kampaně (zřejmě trochu nechtěně) zapojil změnou profilové fotky na twitteru i předseda KDU-ČSL. Občas se to holt sejde.
Lukáš Hvozdecký

To bylo dělané lehkou rukou. K veselé letní akci, při které se všichni vyblbnou v průvodu městem, to sedí. Pride je u nás (naštěstí) festival radosti a takhle se k němu přihlásit je fajn.
Martin Charvát (Konektor)

Slogan je pravdivý i vtipný, což je úctyhodné. Samotné plakáty s líbajícími se páry však příliš tlačí na gay-lesbian pilu. Nápad s tělesnou teplotou přece spočívá v rovnosti a ne v sexualitě.
Petr Vlasák (Comtech)

2. Pilsner ukazuje výrobní tradici (35 %)

V novém televizním spotu představuje pivovarská skupina některé ze svých nejvýznamnějších sládků. Nová reklama klade podle zástupců Plzeňského Prazdroje důraz i na původní postup výroby plzeňského piva. Spot vznikal pod taktovkou režiséra Romana Valenta a produkční společnosti Armada Films. Idea spotu je dílem agentury MUW Saatchi & Saatchi z Bratislavy.

Tak dlouho se chodí se džbánem na testy, až se reklama nepovede. Kéž by se v Plzni jednou vrátili k velkým příběhům, na které se dalo koukat!
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Nuda. A nezachrání to ani zástup matrix sládků, steampunkové kostýmy, šlehající plameny a pivní nebesa. Komunikace Plzně je rok od roku horší a značka stále méně zajímavá. Škoda. Protože pivo je pořád dobré.
Tomáš Mrkvička

‚Jaké je tajemství této nezaměnitelné chuti?‘ Nevím a nezajímá mě to. Někdy se zdá, že jediné, co jsou česká piva schopna o sobě říct je, že mají dlouhou tradici.
Marek Prchal

Klasický případ, kdy ani ta nejvybroušenější forma bez obsahu prostě nefunguje. Pusťte si spot ještě jednou a jen si dosaďte jakýkoliv jiný brand. Změnu zásadně nepocítíte. Plzeň točila skvělé spoty a na rovinu, tenhle ji jako značce nijak neublíží, ale pokud bude dělat pivo jako reklamu, tak nevím.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)

Natočené je to hezky, ale bohužel pro tuto značku je to v nápadu příšerná nuda.
Iva Bízová (Loosers)

Proč je tam herdek ta otevírací otázka? V jinak vcelku vydařeném kousku plave jak vajgl v půllitru…
Jan Javornický

Ve spotu se vlastně nic moc neděje a nic nového se nedozvíme. Plzeň zůstává plzní, a to je asi dobře.
Lukáš Hvozdecký

Pilsner Urquell se drží tradice. Dobře. Kdo jiný už by to taky měl dělat, že? Pilsner Urquell má nepřetržitou řadu sládků od roku 1842, kteří si předávají recepturu. Dobře. Proč to nepřipomenout. Ale proč to udělat tak, že se to ze spotu skoro nedá pochopit?
Martin Charvát (Konektor)

Pro mě jako pamětníka všech reklam na Plzeňské, je to trochu stará vesta. Kladrubáci nebo Národní divadlo mě zasáhli hlouběji do srdce.
Petr Vlasák (Comtech)

3. Maybelline líčí podle fotofiltrů (35 %)

Značka Maybelline New York uvádí novou lokální kampaň od agentury Zaraguza. Představuje sety produktů, díky nimž se dívky mohou nalíčit podle stylu známých fotofiltrů (konkrétně šlo o filtry Lo-Fi, Valencia, X-Pro II, Inkwell a Nashville). Kampaň zahrnuje internetový spot, který vznikl v produkci Luxor Film v režii kreativního ředitele Zaraguzy Jana Jelínka a art directorky Veroniky Valentové. Kampaň poběží v online médiích (Facebook, Instagram, YouTube, microsite), v místech prodeje a její součástí je i stan Maybelline na festivalu Pohoda. 

Zvláštní moc majestátního dubu způsobila, že jsem usnul již ve dvacáté vteřině.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Začátek je hypnotický. Filtry reprezentované barevnými kostičkami, smutná slečna, která se tapnutím náhle rozjasní. Bohužel pak už je to pro jiné publikum a já jsem nedokoukal dál než k řasence. Nápad spojit líčení a (instagramové) filtry je jeden z těch nápadů, které možná znějí zpočátku dobře, ale když se nad tím trochu zamyslíte…
Tomáš Mrkvička

Ten instagramový filtr se jmenuje ‚X Pro 2‘, ne ‚X Pro‘. Kdyby si někdo přečetl jeden článek o historii Instagramu, bylo by to fajn. Jinak boží. Skvělý nápad..
Marek Prchal

Dobře odvedená práce. Nedokáži posoudit, kdo ji v tomto případě odvedl více, zda agentura či klient. Ale to je nakonec jedno. Maybelline má produkt a sdělení, které chce divákovi doručit. A pořád platí, že lepší klasický testemonial, nežli nějaká třeskutá snaha o kreativu za každou cenu.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)

#nofilter
Jan Javornický

Super insight, skvelý nápad vytvoriť sety na základe niečoho, čo dievčatá z cieľovky denne využívajú. Páči sa mi hlavne presah z online nápadu do obchodu (alebo to možno bolo naopak, to je ale vlastne jedno). Naštvala ma len jedna vec: že som ten balíček nevyhrala.
Petra Jankovičová

Tak pozor, teenagerky opravdu dokážou hodiny koukat na to, jak si někdo maluje obličej! Zapojení beauty blogerek je určitě dobrý nápad, tohle by mohlo šlapat.
Lukáš Hvozdecký

‚Milé dívky, pokud byste nevěděly, jak používat náš make-up, pustíme vám produktové demo.‘ Kdekterá módní bloggerka to dělá zajímavěji.
Martin Charvát (Konektor)

Pro mladé dámy přirovnání make-upu k Instagramovému filtru funkční. Jako reklama moc dlouhé.
Petr Vlasák (Comtech)

4. Myslivecká zraje v dubových sudech (33 %)

Výrobce alkoholického nápoje uvádí na trh nový produkt, Starou Mysliveckou Reserve. Komunikuje především zrání nápoje v dubových sudech a jeho tradici. 

Zvláštní moc majestátního dubu asi tentokrát nechtěla, aby někdo vymyslel dobrou reklamu. Velmi špatná textařská práce navíc způsobila, že se tento spot stal pro náš kancl symbolem síly a trvalosti lidské blbosti.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Ještě před pěti lety vozili na Prahu hnůj a dnes zrají v dubových sudech. Tomu říkám pokrok! Změnit Myslivce na českou whisky je marketingový trik, který může vyjít. Ale proč proboha Zachovy narozky? A to dubové filozofování? Příště víc irské muziky, sudů a degustačních sklenic a ono se to chytí.
Tomáš Mrkvička

Hmmm. Stará myslivecká je asi opravdu stará. Nevím, proč bych ji měl pít a tady jsme se to rozhodně nedozvěděl. Tedy kromě toho, že Roman Zach tráví asi hodně času v dubovém sudu a na svých 160 let vypadá velice zachovale. Přesně jak se v závěru spotu říká, byli jsme a budem, a to bez Staré myslivecké nebo klidně s ní.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)

Hezky udělané produkt demo se známou tváří na konci. Nic více, nic méně.
Iva Bízová (Loosers)

Myslivec jako prémiová whiskey? Ale proč ne, ve srovnání s Božkovem Myslivec má aspoň nějaké ambice.
Jan Javornický

Pekne urobená klasika o tradícií a o tom, že šediví a bradatí muži sú sexi. Ehm, teda pardon, že niektoré veci (a hlavne pitivo) chcú čas. Tak?
Petra Jankovičová

Myslivce měl v kredenci už můj děda, což je zřejmě důvod, proč jsem neměl nikdo důvod ochutnat. Ale ‚mladá‘ Stará myslivecká se mi zejména v černé Reserve variantě začíná líbit.
Lukáš Hvozdecký

Stará myslivecká zraje v dubových sudech a zkouší komunikovat jako whisky. To jí určitě dodá punc prémiovosti, jen si jí jde splést s kteroukoli whisky.
Martin Charvát (Konektor)

5. Top Topic už nejsou jen hrozny (16 %)

Kofola spustila letní kampaň své značky Top Topic, zaměřenou na představení jejích nových příchutí malina a pomeranč. Televizní spot a venkovní kampaň vytvořila reklamní agentura Rust. Spot režírovalo duo Michal Bulik a Radovan Síbrt, hlavní vizuál nafotil Tomáš Třeštík. Hlavní roli v televizním spotu hraje Lukáš Bech (z 80. let minulého století známý jako dětský představitel „létajícího Čestmíra“, v posledních letech občasný reklamní herec, známý například z reklam České pojišťovny). 

Zvláštní moc majestátního dubu dokázala nemožné – aby někdo natočil ještě horší reklamu než je Stará myslivecká. Reklamu na Top Topic. Nedělal to stejný textař?
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

“ přehledem nejupocenější reklamní textařina tohoto léta. Trpí divák, zjevně trpí i herci, když vypouštějí ty perly přes rty. Červenou a žlutou limošku jsme chytli, ale značka utrpěla šrámy. S Prodavačem limonád od Palečka a Janíka se dalo zahrát mnohem víc.
Tomáš Mrkvička

Někdo viděl Suchánka s Geňou analyzovat kalbu v hospodě? Přátelé, já jsem pro, ale vysvětlete mojí generaci, proč Top Topic dělá malinovku.
Marek Prchal

Tohle nezachrání ani létající Čestmír. Nejvíc mě zde baví bizarní kombinace snahy o humor a zpomalené záběry na lidi vychutnávající něco, co vypadá jako chemicky obarvený tekutý cukr. Upřímně, nevím co k tomu napsat.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)

Tak tady je linka mezi žlutým a červeným produktem a fotbalovým ‚nápadem‘ ještě rychlejší, než střela Christiana Ronalda. To si bouři v kotli nezaslouží, ať jsou fanoušci sebevíc věrní.
Iva Bízová (Loosers)

Před víc než čtvrtstoletím nás caparty učili pít Top Topic protřelí náctiletí s hrdě pěstovanými řídkými kníry a úderným sloganem ‚Rambo chlastá Top Topic!‘ Tomu nešlo odolat…
Jan Javornický

Dve veci: 1. Čo mi to len pripomína? Čakám, kedy chalan povie: ‚Ahoj Naďo…‘ 2. Podľa mňa sa pri realizácíi muselo stať viacero nedorozumení. Toto určite nikto nechcel. Dúfam.
Petra Jankovičová

Umělý vizuál, umělé copy, umělý casting a umělá limonáda. Body dávám jen za písničku, škoda že jí není víc.
Lukáš Hvozdecký

Hoši, vy jste objevili recept na novou komunikaci Top Topicu. Smíchej starou dobrou reklamu na Kofolu a fotbalové slovní hříčky z někdejší Gambrinus kampaně a kámo – máš to! Takže vlastně Radler…
Petr Vlasák (Comtech)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.