Na vysokoškoláky a absolventy cílí 3. ročník akce Nakafe, jež proběhne 25. dubna v Praze, Brně a Frýdku-Místku. Šestnáct členů Asociace komunikačních agentur (AKA) otevře brány zájemcům v rámci akce, již loni navštívilo 500 zájemců o práci v komunikaci. Vstup je grátis, lze přijít od 17 či od 19 hodin. „Počet návštěvníků z loňska překonáme,“ předpokládá Marek Hlavica, výkonný šéf AKA.

Kábele se vrací do ČTK, řídit strategii a rozvoj

Do České tiskové kanceláře, kde začínal, přichází Jaroslav Kábele po 24 letech v Mafře.

Jaroslav Kábele v redakci ČTK. Foto: ČTK / Šimánek Vít

Jaroslav Kábele v redakci ČTK. Foto: ČTK / Šimánek Vít

Novým ředitelem pro strategii a rozvoj České tiskové kanceláře (ČTK) bude od října Jaroslav Kábele, který v roce 1989 v agentuře začínal jako zpravodaj. Přichází z mediálního domu Mafra, kde od roku 2013 zastával pozici ředitele pro nové příležitosti a rozvoj a podílel se zejména na vyhledávání online akvizic. V Mafře začínal v roce 1993 v redakci deníku Mladá fronta Dnes, v roce 1998 stál u zrodu webu iDnes.cz a byl sedm let jeho šéfredaktorem.

V agentuře má mít teď na starosti vedení rozvoje nových služeb a produktů, vyhledávání nových příležitostí nejen na mediálním trhu a řízení inovací. „Dobře zná agenturní řemeslo, protože v ČTK začínal. Současně má obrovské zkušenosti z digitálního světa a zná do detailu potřeby agenturních klientů,“ uvedl generální ředitel ČTK Jiří Majstr. Podle něj agentura naléhavě potřebuje zrychlit a zefektivnit inovace, důkladněji sledovat trendy a zlepšit svou nabídku pro nemediální klienty.

ČTK byla založena v roce 1918 jako státní tisková agentura, od roku 1993 je veřejnoprávní institucí majetkově i hospodářsky oddělenou od státu. Hlavním zdrojem financování provozu agentury jsou výnosy z prodeje zpravodajství jejím klientům, od státu nepobírá žádné dotace. Orgánem, jímž se uplatňuje právo veřejnosti na její kontrolu, je sedmičlenná Rada ČTK, jejíž členy volí poslanecká sněmovna.