Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Kalendář roku ovládli Helbich a egyptologové

Do 15. ročníku soutěže se přihlásilo přes 70 kalendářů. Grand Prix získal kalendář Miloš Budík 2015. Oceňovaný byl i kalendář Českého egyptologického ústavu.

Grand Prix 2015 Miloš Budík

Grand Prix 2015 Miloš Budík

Tiskárna Helbich boduje se svými kalendáři fotografa Miloše Budíka v soutěži Kalendář roku pravidelně, několik druhých a třetích cen za ně získala už v loňském i předloňském roce. Ten letošní, který byl vydán k jubilejním 80. narozeninám významného českého fotografa a spoluzakladatele umělecké skupiny Vox, se stal nejúspěšnějším. Kromě ceny Grand Prix dobyl také první místo v kategorii Design. Nešlo přitom jen o tvůrčí přístup fotografa, ale také tiskárny, která použila pro jeho realizaci kombinaci několika různých tisků.

Cenu převzal ředitel tiskárny Robert Helbich

Cenu převzal ředitel tiskárny Robert Helbich

Soutěž Kalendář roku, kterou spolupořádají časopis Typografia a agentura M. I. P. Group, se koná tradičně v rámci doprovodného programu Reklama Polygraf. Tento 22. veletrh reklamy, médií, polygrafie a obalů probíhá ve dnech 12. a 13. května na výstavišti PVA Letňany.

Vedle Tiskárny Helbich, oceněné kromě kalendáře Miloše Budíka i za stolní kalendář Obrazy světa – Jiří Kolbaba 2015, si nejvíc cen odnesla Univerzita Karlova za kalendář českých egyptologů Nesmrtelnost ukrytá v kameni. Vydal ho Český egyptologický ústav Filozofické fakulty UK.

Nesmrtelnost ukrytá v kameni aneb jeden z nejméně obvyklých kalendářů na českém trhu

Nesmrtelnost ukrytá v kameni aneb jeden z nejméně obvyklých kalendářů na českém trhu

„Takový kalendář jsem ještě neviděl,“ uvedl ho Ladislav Najbrt, šéfredaktor časopisu Typografia a jeden z porotců udílejících ceny. Nijak nepřeháněl. „Nesmrtelnost ukrytá v kameni“ váží 2,3 kilogramu, na výšku měří přibližně tři čtvrtě metru a na šířku 62 centimetrů. Jde o fotografie z hrobky dosud neznámé faraónovy ženy, kterou objevili čeští egyptologové v roce 2012. Snímky, z nichž později vznikl výběr pro kalendář, pořídil fotograf Českého egyptologického ústavu FF UK Martin Frouz. Získal za něj spolu s egyptology první místo v kategorii Fotografie, první místo v kategorii Kvalita tisku, celkové zhotovení, druhé místo v kategorii Propagační účin a hlavní idea a zvláštní Cenu časopisu Typografia. „Není to jenom moje zásluha, je za tím práce spousty lidí. Někdo to musel všechno najít a vykopat, někdo to musel detailně popsat, no a já s tím pak strávil několik týdnů ve skladu, abych to nafotil,“ přiblížil Frouz svou roli.

Kalendář roku 2015

Design

  1. Tiskárna Helbich: 2015 Miloš Budík 
  2. Vyšší odborná škola grafická a Střední průmyslová škola grafická, Praha: Typo 2015
  3. Jakub a. s.: Firemní kalendář společnosti Jakub, a.s. – Josef Sudek

Fotografie

  1. Univerzita Karlova: Nesmrtelnost ukrytá v kameni, 2015
  2. Presco Group, a. s.: Káva 
  3. Metrostav, a. s.: Metrostav 2015

Propagační účin a hlavní idea

  1. Komerční slévárna Turnov, a. s.: Ufo 2015
  2. Univerzita Karlova: Nesmrtelnost ukrytá v kameni, 2015
  3. Česká pošta, s. p.: Známková tvorba Oldřich Kulhánek / Miloš Ondráček, 2015

Kvalita tisku, celkové zhotovení

  1. Univerzita Karlova: Nesmrtelnost ukrytá v kameni, 2015
  2. Agfa Graphics NV: People & Contrast
  3. Petr Krejčí: Súrao 2015

Digitální tisk

  1. Authentic HS, s.r.o., Qara, s.r.o.: Krajina 2015

Osobité ztvárnění celebrit

  1. Debra ČR: 12 plus 12
  2. Sport Invest Marketing, a. s.: Kalendář sportovců SIG 2015
  3. Europe Easy Energy: Europe Easy Energy Calendar 2015

Vyjádření sociální role

  1. Aliance žen s rakovinou o. p. s.: Bellisime – charitativní kalendář 2015
  2. Tichý svět o. p. s.: Tichá místa 2015
  3. Debra ČR: 12 plus 12

Podpora cestovního ruchu

  1. Z Studio, spol. s r. o.: Iceland 2015
  2. Presco Group, a. s.: Zlatá Praha Franze Kafky
  3. Spyder Institut Praha: Praha 2015
    Národní technické muzeum: Kalendář NTM 2015

Stolní kalendář

  1. BastArt.cz s.r.o.: 2 in 1 logotype & instagram calendar 2015
  2. Zapa beton, a. s.: Stolní kalendář Zapa beton
  3. Tiskárna Helbich, a. s.: Obrazy světa – Jiří Kolbaba 2015
    Atmedia Czech, s.r.o.: Atmedia & Friends

Grand Prix

  • Tiskárna Helbich: 2015 Miloš Budík

Kromě ocenění v hlavních soutěžních kategoriích byla v rámci soutěže udělena i série zvláštních cen. Za inovativní přístup k tisku ji získal Spyder Institut Praha, cenu poroty obdržela společnost R. Hlavica, cenu společnosti Paperlinx dostal fotograf Libor Štěrba za kalendář Magická krajina Čech a Moravy, cenu společnosti Heidelberg získalo Z Studio za svůj kalendář Iceland, už zmíněnou cenu časopisu Typografia kalendář českých egyptologů a cenu veletrhu Reklama Polygraf kalendář Krajina má minimálně tolik podob jako lidská tvář od společnosti Antalis.

Poprvé v historii soutěže byla udělena cena veřejnosti, která ocenila charitativní kalendář Bellisime podporující ženy, jež prodělaly rakovinu prsu. Kalendář nafotila pro Alianci žen s rakovinou fotografka Helena Szmigielová.

Další z oceněných prací 

Propagační účin a hlavní idea - UFO 2015

Propagační účin a hlavní idea – UFO 2015

 

Digitální tisk - Krajina 2015

Digitální tisk – Krajina 2015

 

Osobité ztvárnění celebrit - 12 plus 12

Osobité ztvárnění celebrit – 12 plus 12

 

Cena veřejnosti, vyjádření sociální role - Bellisime

Cena veřejnosti, vyjádření sociální role – Bellisime

 

Podpora cestovního ruchu - Iceland 2015

Podpora cestovního ruchu – Iceland 2015

 

Stolní kalendář 2 IN 1Logotype

Stolní kalendář 2 IN 1Logotype

 

Cena poroty za inovativní přístup - Praha 2015

Cena poroty za inovativní přístup – Praha 2015

 

Cena společnosti Paperlinx - Magickou krajinou Čech a Moravy

Cena společnosti Paperlinx – Magickou krajinou Čech a Moravy

 

Cena veletrhu Reklama Polygraf

Cena veletrhu Reklama Polygraf