Premiér Andrej Babiš (ANO) vystoupí v neděli 18. listopadu od 21.25 v živě vysílaném rozhovoru televize Nova. Půlhodinový pořad Vládní krize tentokrát nahradí Střepiny a bude ho moderovat Rey Koranteng. Interview se má zaměřit na dění, jež způsobila kauza Seznamu Babišův syn promluvil.

“Kampaň Jägermeisteru ukazuje poctivé řemeslo”

Reklamní katovnu tentokrát ovládl Kaspen/Jung von Matt s kampaní pro Jägermeister. Těsně druhá končí vysetá louka od Lučiny a Triadu. “Gorilování” pro Vitanu katy nezaujalo.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 20. týden 2018

  1. Kaspen/Jung von Matt: Art of Hunt (53 %) 
    značka: Jägermeister, klient: Rémy Cointreau
  2. Triad Advertising: Vrať v máji lásku přírodě (51 %)
    značka: Lučina, klient: Savencia Fromace & Dairy Czech Republic
  3. Laurinc Studio, Friendly: Láska nepotřebuje slova (38 %)
    značka: Relax, klient: Maspex
  4. Bumerang Film, Brain One: Co je dneska v módě? (36 %)
    značka, klient: Vivantis
  5. WeAreGinger, Hullabaloo: Gorilujeme s Vitanou (28 %)
    značka:, klient: Vitana

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Jägermeister podporuje mladé umělce (53 %)

Jägermeister navazuje i v letošním roce na komunikační koncept Nepřestávejte lovit a v průběhu léta představí v Česku i na Slovensku projekt Art Of Hunt, který má podpořit mladé umělce. Zároveň se zaměřuje na fanoušky značky z mladé cílové skupiny, kteří se rekrutují z městského a klubového prostředí. Na tvorbě kampaně se podílí agentura Kaspen/Jung von Matt, o produkci videí se postarala Armada Films s mladým režisérem Matyášem Fárou. Další zainteresovanou produkcí je Lip Production, která se do projektu zapojí v druhé fázi.

Kampaň začne v květnu v online prostředí, na YouTube a sociálních sítích a potrvá do konce září, kdy vyvrcholí závěrečným mejdanem. Jägermeister ke spolupráci přizval ambasadory, jež dlouhodobě podporuje a jejichž tvorba výrazně ovlivňuje českou klubovou a streetwear scénu. Jedná se o DJe a producenta Jakuba Stracha, který je známý jako Nobody Listen, a o Zbyňka Štanderu, jenž navrhuje streetwear pod vlastní značkou My Dear Clothing. V první fázi projektu se oba ambasadoři představí v online videích.

Slovy hokejisty “tak budem si hrát to svoje”. Já dodávám, že když to funguje, proč by ne. Produkčně fajn.
Pavel Jechort

Atmosféra naprosto elektrizující. Trochu mi ji přizabíjej ty titulky. Nebo spíš jejich obsah. Tam bych se trochu víc odvázal. Ale suma sumárum moc pěkná práce.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Je to tak strašně dynamický a stylový, až mi z toho jde hlava kolem. Nechci působit jako zapšklá stařena, ale takhle cool já nikdy nebudu (vzlyk).
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ententýky. Dva špalíky. Moshpit v rapu. Meister v akci. Co mi chtěj říct. To já nechci.
Adam Roučka

Osobně mám pro artově laděné spoty slabost. Nakřáplá digi-hudba skvěle podkresluje napjatou atmosféru, má to svébytnou a jasně definovanou poetiku. Jen nevím, jak se tahle divočina projeví na prodejích.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Na tom se dají najít dvě pozitiva – je to dlouhodobé a neuráží to řemeslem.
Vilém Rubeš

Poctivě odvedenej craft, drží to Jägermeister linku, co víc k tomu říct… Zatím asi nic, protože v onlinu jsem nezaregistroval, že by běžela nějaká kampaň.
Miky Karas (Scholz & Friends)

Obrazový porno, ale chybí obsah. Tyhle vizuální hračičky jsou fajn, jde to po emocích, dobře se na to kouká, ale nechtělo by to ještě něco? Pojďme u těhle jobů ještě víc přitlačit, zaslouží si to. Navíc fráze typu “dokud vidíš cestu, nic tě nezastaví” jsou už tolikrát mediálně omytý, že by bylo fajn se na ně vykašlat.
Klára Javůrková (Comtech_Can)

2. Lučina vysela květnatou louku (51 %)

Značka Lučina zahájila květnovou kampaň v souladu s novým claimem Ve vztahu s přírodou. Kampaň z dílny agentury Triad Advertising vychází z reálného problému ubývání luk, a s tím i motýlů a dalšího hmyzu. Lučina proto spojila síly s Bohumilem Bradnou, který provozuje farmu Planta Naturalis a dlouhodobě se o revitalizaci luk stará, a vysela nedaleko Cvikova novou květnatou louku.

Kampaň odstartoval upravený televizní spot společně s tag-onem, který zároveň předznamenal novou vizuální identitu Lučiny. Těžiště kampaně leží v digitálu, obsah z výsevu louky a doprovodný content je možné vidět na Facebooku a Instagramu. Celou kampaň doprovodila i PR podpora. Veškerá produkce vznikla interně v Triadu, o PR se postaralo Accedo Czech Republic a mediální zastřešení zajistila agentura Wavemakers.

Aby se myšlenka dostala mezi co nejširší publikum, zapojila Lučina do kampaně i Báru Karpíškovou (Bjukitchen), Julianu Fischerovou (Maškrtnica), Terezu Váchalovou (terezen) a další influencerky. Jejich úkolem bylo vlastnoručně vysít luční semínka, vše zdokumentovat pod #vevztahusprirodoua následně v rámci Májové výzvy veřejně pověřit jednoho ze svých přátel, aby vrátil přírodě lásku po svém.

Jsem pro všechno, co pomáhá přírodě. Jen tedy zase nechápu, co má Lučina společného s motýly. Já myslel, že se dělá z mléka.
Pavel Jechort

Pán dělá hezkou věc, ale teď ho přepadl marketing jedné nadnárodní firmy a on přemýšlí, jestli do toho měl za těch pár šušní jít nebo ne. Lučina udělala první věc založenou na CSR. Je to upřímný nebo ne? Dělá to Lučina konzistentně? Pokud dělá firma CSR jako marketingový kalkul, je to přežitý. Tady je nutný opravdový a autentický postoj té firmy. Zatím ti Lučino tohle nevěřím.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Lučina si zaslouží být vítězem týdne. Video i vizuál jsou výborně udělané, celá kampaň má nápad, a kromě toho naprosto přirozeně ladí s charakterem a tonalitou značky. A ambasadoři tam prostě asi být musí, bez nich by nejspíš nefungovalo vůbec nic (nebo si to alespoň myslíme).
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ve vztahu s přírodou? Vraťte v máji lásku přírodě? Není to trošku přehnaný, vždyť je to koneckonců porád jen vobyč tvaroh, ne? Ale pro mě za mě, co si zasejou, to ať si skliděj. Není jen divný, že se v celým spotu neobjeví ani jeden motýl?
Adam Roučka

To je nový pořad České televize? Chvílemi to na mě tak působí. Zbývá už jen dodat záběry devastace řepkového lánu ve prospěch chrabrých motýlů a úspěch je zaručen.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Celebritky, semínka a veletraktor ve vztahu s přírodou… Vzbuďte mě, až to pokvete. 
Vilém Rubeš

Jediná kampaň tenhle týden a vlastně i za delší dobu, která se na to snaží jít jinak. Chytit se něčeho reálnýho, co lidi řešej nebo by řešit měli, a vykašlat se na to, že se Lučina dobře roztírá. Tohle se mi líbí a u mě vyhrává. Jenom teda ten voice over a hudba, to už je přehnaný… Ale hodnotím hlavně nápad.
Miky Karas (Scholz & Friends)

Kdo by řekl, že Lučina to všem natře. Aktuální téma, přesah a snaha něco změnit k lepšímu. Kdybych měla něco vytknout, tak jen, že té lásky už na mě bylo trochu moc. Ale čert to vem, je máj a ten to snese.
Klára Javůrková (Comtech_Can)

3. Relax v kampani ukazuje lásku (38 %)

Značka Relax i letos podporuje řadu Víčko a připravila kampaň, která má oslovit hlavně teenagery. Komunikace probíhá převážně v prostředí internetu, kde aktuálně běží video Láska nepotřebuje slova. Vytvořilo ho slovenské Laurinc Studio, podle konceptu agentury Friendly, která pro značku pracuje už tři roky. Ve videu není podle režiséra Daniela Laurince ani jedna scéna, kde by někdo pil džus. Spot ukazuje příběh dvou studentů, kteří se do sebe zamilují.

Pro letní období navíc vznikla nová příchuť Aloe Vera. Na tu upozorňuje venkovní kampaň a také televizní spot Relax, mega osvěžení na léto!.

I letos jsou do kampaně zapojení online influenceři a youtubeři – v Česku Andy Coconut, Martin Carev, Monika Bagárová a Nikol Švantnerová. Na Slovensku se zapojí Števo Martinovič, Jasmína Alagič, ExploitedMenameselassie.

Jsem asi dospíval v jiné době, takže chápu situace, ale vůbec nevím, proč bych v nich měl srkat džus. Víte někdo, kde se tenhle insight vzal?
Pavel Jechort

Ve spotu se sice nikdo nenapije, ale těch flašek je tam moc. Tohle mohl být hezký příběh, ale dva mladý lidi takhle posedlý limčou, mi jsou fakt podezřelý.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Jsem trochu zmatená. Jeden spot vypráví o zamilované dvojici, která nepotřebuje slova, druhý o legraci v bazénu a „mega osvěžení”. Ani jeden není špatný, naopak – jen se mi v souvislosti se značkou Relax zatím nevtiskla žádná emoce. Nepodařilo se předat nic jedinečného. Což bude asi ten hlavní problém.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Láska nepotřebuje slova. Proto jsme na nich postavili celou kampaň. Navíc: “Když se pozorně podíváte, není tam ani jedna scéna, kde by někdo pil džus. Přesto je tam stále přítomný,” upozorňuje na výjimečnost videa jeho režisér. Něco tak výjimečnýho člověk opravdu jen tak nevidí.
Adam Roučka

Love story s retro škodovkou mne nezaujala, proč zase ta jalová retro-vlna? Spot s týpkem u automatu je ale docela jiná káva – má to super střih a je to celý takový správně naboostovaný.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Co hodnotit? Hlášky pod víčky? Zaměnitelnou historku v jednom videu, u kterého jeho autor musí upozornit na zdánlivou výjimečnost, protože ta by nám jinak dozajista unikla, anebo TVC podle osvědčené machy otevři naše pitíčko – a šup, jsi v paradajsu. Tam si snad aspoň užil klient i štáb při natáčení. NKP.
Vilém Rubeš

Že prej láska nepotřebuje slova… Zato asi potřebuje lahve podivně obarvenýho pití s ještě podivnějšíma slovama pod víčkem. Nechápu to.
Miky Karas (Scholz & Friends)

Je to pocta všem reklamám s první láskou. Nic není špatně, ale ani tam není nic nového. Je to milé, jen to trochu šustí papírem. Ale tu letní kampaň nechápu. Krom toho, že to vůbec nedrží linku, tak proč se všude rozprskává meloun, když je to na příchuť aloe vera? A opět osvěžení uvnitř automatu za parného dne. No, musí být důvod, proč to dělají skoro všichni. Ale díky za letícího dědu. Jen nevím, jestli to protáhne cílovku.
Klára Javůrková (Comtech_Can)

4. Vivantis ukazuje, co je v módě (36 %)

Internetový prodejce Vivantis připravil novou kampaň. Ke spolupráci přizval blogerku Tess Kratochvílovou. Vieo s ní se bude objevovat online v mírných obměnách do 22. října. Námět zajistila kreativní agentura Brain One spolu s interním týmem Vivantisu. Na finálním zpracování pak spolupracoval Bumerang Film ze Zlína s Brain One a zadavatelem. Video cílí na ženy ve věku 23 až 45 let, které sbírají inspiraci.

A jeje, už jsme zase “sami sebou”. Znám lidi, co se oblékají tak, aby vypadali jako někdo jiný. Ujme se té myšlenky už konečně někdo?
Pavel Jechort

No milý, fakt milý. Že jo, holky? Teda žádná bejkárna to není, ale pak dáme stříček a pustíme si Michala Hrůzu… Tedy jinak, cílovka trefená dobře. Good.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Povzdech: Ti ambasadoři a blogeři jsou dneska fakt všude! Nutno ovšem říct, že Tess Kratochvílová vypadá příjemně civilně, nenuceně a sympaticky. Nad průměr však spot bohužel nevyčnívá. Něco tomu chybí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ze začátku jsem myslel, že je to jen další príma spotík na vložky nebo projímadlo. Nakonec je to jen další príma spotík na nějakej online divnokrám. A stylista a rekvíci byli zřejmě placení od kusu, protože přeplácanější set jsem ještě neviděl.
Adam Roučka

Zkrátil bych to na polovinu, tý verbální nalejvárny je moc. Až tak “v pohodě” být nechci…
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

“Buďte sami sebou, buďte sví – ale všichni to všechno kupte u nás!”
Vilém Rubeš

Moc nechápu, co má individualita společnýho s totálně tuctovejma značkama, ale budiž. Tak, teď to video… Myšlenka kašlání na trendy je ok, ale ta exekuce je takový tričko od Hilfigera. Taky v něm zapadneš mezi ostatní.
Miky Karas (Scholz & Friends)

Docela příjemně to jede, sympatická herečka, pěkné barvy, plusový body za laňku a pak shodí bombu – být sám sebou. Tohle klišé už se fakt nenosí. Jo a kdybyste náhodou nevěděli, jak být sám sebou, tak se mrkněte k nám na inspiraci. Škoda, originálnější pointa by tomu slušela víc.
Klára Javůrková (Comtech_Can)

5. Vitana zve ke gorilování (28 %)

Grilovací sezónu Vitana zahájila kampaní s novým maskotem panem Gorilou – nebude se tak grilovat, ale “gorilovat”.  S “gorilováním” přišla agentura WeAreGinger, která je autorem hlavního vizuálu – pana Gorily. Videospot vytvořila agentura Hullabaloo a poběží v televizi i na sociálních sítí do července. Cílí na ženy ve věku 25 až 45 let a podporuje čtveřici nových kořenicích směsí. Na webu navíc Vitana zpřístupnila mapu míst v Česku, kde je možné grilovat. Lidé se dozví, zda si musí v dané lokalitě zajistit vlastní gril nebo si ho mohou půjčit. Dále jsou na webu dostupné recepty na pokrmy na grilu.

Postavit reklamu na přeřeknutí tříletého dítětě s nulovým souvisem s produktem, to tu máme asi poprvé.
Pavel Jechort

Michel Gocher? Scéna z gorilou v supermarketu? Jestli je Zvíře inspirace, tak mi tam chybí Santos a impresário Iason. Původně jsem chtěl napsat, že tohle asi vzniklo v nějaké chráněné reklamní dílně, jenže ono to vlastně dobře funguje. To gorilování z tý hlavy jen tak nedostanu…
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tak se mi zdá, že gorila je nějak v módě! T-Mobile, nápoj Manna, teď koření Vitana. Tento opičák je ale jaksi bez charakteru a vtipu, jen tam tak postává a griluje, pardon, goriluje.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Gorilovačka. Gorilování. Gorilovací nabídka. Gorilujeme s chutí. Chápete? Chápete ten geniální vtípek? No, pro jistotu to frknem ještě do packshotu, kdyby si někdo nevšimnul, jak je to zábavný. Nebo není? Body dávám Vitaně jen za odvahu zkusit nějakou vopičárnu.
Adam Roučka

Gorilování. To je tak blbý, až jsem se nahlas zasmál! Ale teď vážně – je to sypání z gorilí masokostní moučky, že jo?
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

S jedním přeřekem komedii neuděláš.
Vilém Rubeš

Rozumím snaze za každou cenu se odlišit, ale tohle mi prostě nepřijde ani vtipný, ani vkusný. Prostě taková opičárna.
Miky Karas (Scholz & Friends)

Gorilování…nevím, dál. Asi bych potřebovala víc, než jen dysgrafický pokus o legrandu. A když cílíte na ženy 25-45 (u grilování? proč?), tak by bylo fajn je opravdu pobavit, nebo jim tou reklamu nějak pomoct. Teď je to spíš gorila v grilovací mlze.
Klára Javůrková (Comtech_Can)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.