Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Kampaň McDonald’s v metru někdo přelepil vlastními odkazy

QR kódy vedou jinam.

Kampaň McDonald's v pražském metru

Kampaň McDonald's v pražském metru

Kampaň restaurací McDonald’s, v níž řetězec rychlého občerstvení vysvětluje složení svého sortimentu, někdo doplnil vlastními prvky. V prostorách stanice Florenc pražského metra firma vylepila řadu panelů s otázkami, jak přistupuje k přípravě jídla, které prodává. Jednoduché plakáty kampaně Na rovinu pak doplňují už jen QR kódy, po jejichž načtení mobilním telefonem či tabletem je jejich majitel přesměrován na web narovinu.mcdonalds.cz s příslušnou odpovědí.

A právě tyto QR kódy někdo přelepil jinými, nasměroval je tak na jiné odpovědi, byť v úpravě původního webu. Na otázku „v čem se obalují Chicken McNuggets?“ tak QR kód vrátí webovou adresu uvedenou větou „nahoře huj, ve spodu fuj“, na dotaz „z jakého chovu pocházejí vaše vajíčka?“ zase „mrtvý prd ví“. Když se klikne na načtenou adresu, zobrazí se na webu kampaně McDonald’s kritický dotaz či konstatování.

Odkaz na fotogalerii původních panelů s přelepenými kódy zaslal do redakce někdo, kdo se podepsal jako Milan Knížák. O tom, že QR kódy jsou skutečně přelepené odkazy jinam, jsme se přesvědčili osobně na místě.

Doplněno 17. února, 13.40:

K akci se přihlásila umělecká skupina Cancel 356.

Dotazy na McDonald's. Kliknutím zobrazíte galerii s jejich detaily

Dotazy na McDonald's. Kliknutím zobrazíte galerii s jejich detaily