Primárně na mladé od 15 do 25 let cílí mediální skupina Mafra svou kampaň k dnes spuštěnému virtuálnímu operátoru Mobil.cz, de facto předplacené kartě. Využije k tomu vlastní média, především televizi Óčko, která bude mít brzy už tři kanály, později chce výrazně posílit na sociálních sítích. Ideální zmíněnou skupinu tvoří podle propočtů Mafry 1,3 milionu mladých, z toho kampaní hodlá oslovit 90 %.
Úspěchem by podle pátečního vyjádření skupiny mělo být 100.000 zákazníků do konce roku a tržby v řádu desítek milionů korun.
Do reklamní kampaně, kterou vymyslela agentura Scholz & Friends, podle vyjádření marketingového šéfa Mafry Aleše Pýchy pro Médiář.cz jdou „jednotky milionů korun v hotovostních platbách“, další řádově desítky milionů v barterech. „Chtěli jsme vytvořit kampaň srovnatelnou s velkými operátory, byť na to nemáme tolik prostředků. Dosahovat stejné kvality vjemu s mnohem menším rozpočtem,” uvedli zástupci Mafry. Ta přitom může využít prostoru ve vlastních médiích, tištěných i digitálních.
I v tištěných a online titulech Mafry přitom teď probíhají mohutné kampaně „velké trojky“, tedy operátorů Telefónica O2, T-Mobile a Vodafone, k výrazně výhodným tarifům uvedeným všemi třemi podniky v uplynulých týdnech. Ty Mafra nebude kvůli propagaci své nové služby potlačovat. „Placené kampaně mají přednost. Nechceme kanibalizovat na inzertních příjmech našeho vydavatelství,“ řekl Médiáři Roman Latuske z představenstva Mafry. Podle něj i proto nejde kampaň svým obsahem do konfliktu se zmíněnými kampaněmi velkých operátorů.
Nabídka Mobil.cz zahrnuje „internet zdarma“, pouze ale s limitem 200 MB stažených dat, které je třeba vyčerpat do třiceti dnů od aktivace či dobití, pak se rychlost výrazně sníží a je třeba koupit další. Jak toto jde dohromady s cílením na mladé, kteří jsou zvyklí být intenzivně na sociálních sítích, a to hlavně přes mobil? „Průměrnému uživateli by to stačit mělo, snažili jsme se cílit nad nejnižší datové balíčky ostatních operátorů,“ podotkl na dotaz Médiáře Jan Lodl, projektový manažer Mobil.cz.