Rezervujte si datum: na úterý 22. ledna 2019 chystáme další Digiveletrh. Bude to už pátá výroční přehlídka novinek digitálních agentur. Ty zapsané v našem katalogu budou mít účast výhodnější.

“Kampaň na Míšu je příjemně hloupá, až milá”

U reklamních katů tentokrát o fous vítězí Zaraguza s prací pro tradiční nanuk, následuje tvrdé varování řidičům od BeefBrothers. Kreslená kampaň Bezrealitky.cz katy neoslovila.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 19. týden 2018

  1. Zaraguza: A jak chutná tobě? (47 %) 
    značka: Míša, klient: Unilever
  2. BeefBrothers: Nepozornost zabíjí (46 %)
    značka, klient: Česká asociace pojišťoven
  3. WMC Grey: Obyčejné okamžiky (41 %)
    značka: Lobkowicz, klient: Lobkowicz Group
  4. Mark BBDO: Pro každou osobnost (37 %)
    značka, klient: Swimsuit.cz
  5. Dream Digital: Zkuste to online bez provize a bez realitky (24 %)
    značka:, klient: Bezrealitky.cz

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Míša uvádí tři nové příchutě (47 %)

Výrobce českých nanuků Míša uvedl tři nové příchutě – višně, mák a povidla, skořice a jablko. Ústředním motivem kampaně je, zda chutná novinka více makově, nebo povidlově (respektive jablkově, nebo skořicově, či višňově, nebo tvarohově). V televizních spotech se tak aktéři dohadují, jak nová příchuť chutná. Kampaň je určená pro český i slovenský trh. V upravené podobě jsou spoty k vidění i na Facebooku či YouTube ve formě prerollů. Součástí kampaně jsou také citylighty a další outdoorová a speciální média. Za produktovou kampaní pro Unilever stojí česká Zaraguza, produkci zastřešila Armada Films, režisérem byl Tomáš Řehořek.

Docela poctivé řemeslo. Ani jeden hokejista, žádná odvaha být sám sebou a touha dokázat něco společně. Za mě vítěz.
Pavel Jechort

“Tvaroh.” “Višeň.” “Nuda!”
Vilém Rubeš

Je to takové příjemně hloupé, až je to vlastně milé. Líbí se mi ta bezstarostná letní atmosféra. A vizuály jsou veselé, barevné a nepřehlédnutelné. Líbí!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tohle je celkem jednoduchý a v pohodě. Nic extra objevnýho, ale docela se to povidlo.
Adam Roučka

Hele, to jste udělali dobře. Na nic si to nehraje. Kdybyste tam necpali ten vysvětlující voiceover na konci, bylo by to ještě lepší. Jdu toho Mišana zkusit.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Vidím mák a povidla, ale slyším ozvěnu “karamel, sušenka, čokoláda!”.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Sdělení doručeno. Chápeme, že je to višeň s tvarohem. Herci jsou v tomhle spotu skoro navíc.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Chápem to správne, že to bol pokus o “blue or gold dress”? Lebo chvíľu mi to pri sledovaní videí trvalo. Väčšinu doby tí ľudia totiž pôsobia len ako idioti.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Hezké řemeslo, dobrá kreativa. Kdybych byl puntíčkář, zapracoval bych na voiceoveru, ti plavci na závěr jsou vyloženě jaloví. U mě každopádně vítězí pravda a tvaroh nad višní a nenávistí:)
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

2. Nepozornost zabíjí, říká kampaň (46 %)

Česká asociace pojišťoven v nové kampani #nepozornostzabíjí upozorňuje na rizika spojená s používáním mobilního telefonu za jízdy. Řidiči na českých silnicích způsobí ročně až deset tisíc škod z povinného ručení, jejichž příčinou je používání mobilního telefonu za volantem. Jejich chování má ovlivnit preventivní kampaň, která startuje v polovině května. Kampaň je financována z Fondu zábrany škod a bude stát necelých 40 milionů korun. Dva televizní spoty doplňuje rádiová reklama a kampaň na internetu. Informace a statistiky budou ke zhlédnutí i na webu projektu. Partnery projektu jsou dopravní policie Policejního prezidia ČR a BESIP Ministerstva dopravy ČR.

Komunikační kampaň České asociace pojišťoven staví především na emocích. Ukazuje děti, jichž se případné zranění či smrt rodičů dotýká nejvíce. Chování řidičů nezmírní nebezpečí, které hrozí jim, ale to, které ohrožuje jejich blízké. “Dokonce i v momentě, kdy již k nehodě dojde, se člověk snadněji dokáže vyrovnat s újmou, která se stala jemu. Obtížněji se ovšem vyrovnáváme s tím, že jsme svým chováním ublížili lidem, na kterých nám záleží. A právě toho chceme využít,” popisuje motivy kampaně Jan Matoušek.

 

V Německu a Rakousku jsou podobné OOH plochy jediné, které u dálnice vidíte, tam berou vše vážně. Spot by mohl být více emotivní. Tady mi přijde, že jde tak nějak o odškrtnutí úkolu.
Pavel Jechort

Je to všechno správně, je to dobře udělané. Jen je mi líto víc těch pěti set mrtvých než toho jednoho, ukázaného,. Kdyby to bylo obráceně, bylo by to na Lva. Canneského.
Vilém Rubeš

Obešla bych se bez záběrů na detaily oka, střepy atd., ale to je otázka vkusu. Díky za tuto kampaň. Přijde mi, že tu dlouho nebylo něco podobného.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Docela maglajz. A tím nemyslím to, co zbyde z řidiče, když proletí čelnim sklem. Ta umělecká pasáž s baletem ve střepech a holubama k tomu prostě nesedí.
Adam Roučka

Mé oko zůstalo naprosto suché. Myslím, že jste se moc soustředili na formu (je to hezky natočený), ale příběh je hodně slabý. Silný příběh a syrová, autentická exekuce by tomuto tématu slušela víc.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Určitě řemeslně dobře odvedená práce. Ale já stejně furt doufám, že si jednou budu místo dojemného piana pohvizdovat Dumb Ways to Die.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Klasické téma, které bylo už ztvárněno na mnoha místech na světě mimořádnými spoty. Česká verze je také poměrně slušná a vyvolává mrazení. Produkčně to ale mohlo být o chlup ještě lepší.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Nemyslíš-zaplatíš, pokus č. 72. Ja osobne už som voči takýmto bubákom odolný.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Má to sílu, ne, že ne. Trochu bych zapracoval na střihové skladbě a možná i vynechal klišoidní rozšířené zorničky, nicméně jinak dobrý!
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

3. Lobkowicz ukázal obyčejné okamžiky (41 %)

Pivovary Lobkowicz Group ve spolupráci s kreativní agenturou WMC Grey spouští novou kampaň Obyčejné okamžiky pro svou prémiovou značku piva Lobkowicz. Dále v ní rozvíjí její claim Umět žít. Venkovní kampaň odstartovala v dubnu. Primárním médiem je série spotů do televize a online videa, které poběží od května. Celá kampaň potrvá do října.

Kampaň vychází z myšlenky, že umět žít znamená vychutnat si i ty nejobyčejnější okamžiky, které se tak stanou něčím výjimečným. Pivo Lobkowicz Premium v kampani hraje roli zprostředkovatele těchto okamžiků. Vše podtrhuje headline “I obyčejné okamžiky si můžete dokonale vychutnat”. Exekučně kampaň využívá tzv. satisfying moments. Jedná se záběry naprosto běžných činností, které ale při pohledu zblízka a zpomalení diváka okouzlí.

Že on tady dostal někdo k Vánocům slow cameru?
Pavel Jechort

“I obyčejné okamžiky zůstanou obyčejné, třebaže je zpomalíte.”
Vilém Rubeš

„I obyčejné okamžiky si můžete dokonale vychutnat.” Slovy klasika – falešné a prázdné. Vlastně ani nevím, jestli v reklamním světě existuje větší fráze. Natočeno však pěkně. Černobílé vizuály mě neoslovily.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Obyčejný okamžiky si vychutnat můžu, ale na těchle spotech jsem si nepochutnal ani trochu. Vypadá to, jako by někdo v prváku na Famu testoval nový makro objektivy a pomáhal mu přitom scénárista z nulťáku. A za print s knírem od pivní pěny by měli všichni jednou provždy propadnout.
Adam Roučka

Chybí mně tam větší rozdíl mezi úplně obyčejným zážitkem a neobyčejným pohledem na něj. Tím byste docílili mnohem většího dramatu. Skvělej koncept, kterej ale nevyužívá svýho potenciálu.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Dokonale chutný dvacetisekudový okamžik.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Inspirací jsou zřejmě (na YouTube velmi populární) ASMR videa a vypadá to docela dobře. Podle mě škoda, že je tam ta monumentální hudba, kdyby tam byl zachován originální zpomalený zvuk (bubliny, kousnutí do grepu), bylo by to ještě lepší. Hezká produktovka.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Ja sa nudím.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Slow motion umí kdejakej iPhone, single shotem bez hlubšího obsahu dnes už nikoho ze židle nezvednete. Přijde mi to málo.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

4. Swimsuit.cz nabízí plavky pro každou (37 %)

E-shop s plavkami zahájil novou kampaň Pro každou osobnost, která běží na Facebooku a YouTube. Koncept i produkci zajistila Mark BBDO.

Jéééé, se už nemůžu dočkat, až se nějaké ženy zeptám, jestli není moc dobrodružná. Určitě mi odpoví něco ve stylu, jestli nejsem moc blb.
Pavel Jechort

Geniálně to “tvůrci” vystihli jednou větou: “No a?” Souhlasím.
Vilém Rubeš

Pro Swimsuit jsme taky chtěli dělat, ale nakonec to nevyšlo. Vůbec to nevadí, protože u konkurence vznikl příjemný moodový spot se skvělým insightem.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Má to dobrou atmosféru, je to hezky natočený, hudba taky sedí a nejsou tam žádný hokejisti, což už je v dnešní době vzácnost.
Adam Roučka

Dávám vám body za výběr hudby. Ale určitě byste to zvládli graficky posunout. Ten obraz je hodně nezajímavý. A mohli byste si trochu víc pohrát s copy.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Dovolím si předvídat první komentář na YouTube: “song, pls?”.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Na TV by to úplně nebylo, ale na YouTube a Facebook fajn. Je třeba však říct, že v době, kdy i řada tradičních beauty a fashion značek sahá k autoregulaci, co se týče pohledu na přirozenou ženskou krásu, je tenhle spot trochu tendenční a ukazuje jen modelky. Ty “chyby”, o kterých se tam mluví, moc vidět nejsou.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Chápem, že robiť reklamy na plavky je ťažké bez obnažených kozatých holiek. Ale moje feministické pozície mi i tak nedovolia neokomentovať, že keď už nič iné, aspoň mohli vyzerať každá inak. Keď už je to reklama o tom, že ten produkt je úplne pre všetkých ľudí na planéte, ktorým chýba Y chromozóm.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Je to dloooouhý a bez tempa, a tím myslím i třicítku. Hezký holky a jejich features nestačí – možná by to chtělo přidat alespoň jeden důvod, proč si ty plavky vlastně koupit…
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

5. Bezrealitky.cz je na billboardech (24 %)

Bezrealitky.cz

Bezrealitky.cz

Český portál pro přímý prodej a pronájem nemovitostí Bezrealitky.cz přichystal největší kampaň ve své historii. Jejím cílem je zvýšit povědomí o značce, ale také připomenout výhody, které z přímého prodeje a pronájmu nemovitostí plynou. Kampaň se bude celý květen kromě onlinu objevovat také na billboardech, citylight vitrínách a v rozhlase. Setkají se s ní především obyvatelé v krajích. Kampaň vznikla ve spolupráci s Dream Digital. Kampaň by podle generálního ředitele Bezrealitky.cz Hendrika Meyera měla lidem připomenout, že prodej i pronájem zvládnou sami. “Pokud dokáží koupit na internetu sportovní vybavení, zajistit si dovolenou nebo prodat nepotřebný nábytek, stejně jednoduše zařídí i prodej nebo pronájem svého domu nebo bytu. Opřít se můžeme nejen o rostoucí zkušenost Čechů s online prostředím, ale také špatné zkušenosti s prací realitek, kterou má až třetina z nás,” uvedl Meyer.

Cituji postřeh z twitteru “Andy McDowell naštěstí prodala svou malou garzonku výhodně. V její pozici se hodí každá koruna”.
Pavel Jechort

Je to tak hloupé, že se to taky dá číst takto: “Ještě že jsou rodiče v Pánu! Ti by s námi vyběhli, že jsme za jejich barák koupili předražený zájezd k protinožcům! Co taky chtít, bezrealitky.cz?”
Vilém Rubeš

Připadá mi to takové… jako kdyby agentura přišla za klientem se skicami, ale pak se nenašly peníze na focení. Přitom výtvarné zpracování se mi u vizuálů většinou moc líbí, ovšem tento styl u mě nezabodoval. Připomíná mi to obrázky z časopisu Strážná věž.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Bezrealitky a beznápadu. Jestli by nebylo lepší zůstat i bezkampaně.
Adam Roučka

Jediné, co na této kampani funguje dobře, je název služby “bezrealitky.cz”. Je to soft a musíte nad tím chvilku přemýšlet, co chtěl básník říct. Dále bych vám doporučil používat claim, který tu vaší proklamovanou jednoduchost podtrhne.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Spočítáno jednoduchou rovnicí “insight + logo = reklama”.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Slušný old school. Vypadá to spíš jako storyboard. Hlavní sdělení má být asi, že je to všechno online. To se dalo říct i lépe.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Bannery komunikujú v podstate len to, že bezrealitky.cz je internetová stránka. Vyvesiť inzerát online či v miestnom Kauflande ale nebude ten najväčší problém. Čo skôr búrať bariéry, ktoré súvisia so strachom, či človek bez podpory profesionálnych realiťákov zvládne všetku administratívu okolo prenajímania nehnuteľností?
Tomáš Hrábek (Symbio)

Tenhle vizuál mě nezaujal – působí to jako “vypimpené” skicy malířů z Karlova mostu.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.