Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

„Kampaň Rohlíku je k sežrání, má super printy“

S velkým náskokem u reklamních katů vítězí kampaň Rohlik.cz od týmu B&T. Následuje Ikea od Kaspenu a Triadu. Naopak spoty od Renče pro stavebniny Pro-doma nenadchly.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 14. týden 2019

  1. B&T, McCann Prague: Opravdu čerstvé (56 %)
    značka: Rohlik.cz, klient: Velká pecka
  2. Kaspen/Jung von Matt, Triad Advertising: Dlouho jsme se neviděli (39 %)
    značka, klient: Ikea
  3. VMLY&R, Pria: Jak předcházet katastrofám (38 %)
    značka, klient: Generali
  4. Havas Prague: Dobře já (37 %)
    značka, klient: České dráhy
  5. Birel Advertising: Rady rodičů (24 %)
  6. značka, klient: Pro-doma

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Rohlik.cz to vozí čerstvé (56 %)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Rohlik.cz: Opravdu čerstvé (B&T)

Online supermarket Rohlik.cz komunikuje v nové kampani tři druhy čerstvého zboží, které dováží svým zákazníkům přímo od lokálních dodavatelů, tedy zeleninu, pečivo a maso. Chce zůdraznit, že oproti tradičním supermarketům vynechává zbytečně dlouhé skladování v meziskladech a prodejních regálech i transport do obchodů. Kampaň zahrnuje celkem tři spoty a sérii printů a digitálních formátů. Zároveň definuje nový, osobitý způsob komunikace celé značky do příštích let. “Naturalismus a ‘no bullshit’ přístup je v posledních letech obrovský trend nejen v reklamě, ale obecně v mentálním nastavení lidí. To není náš výmysl, ale informace založená na skutečných datech a strategickém průzkumu trhu,” doplňuje Jan Jelínek, kreativní ředitel a zakladatel kreativní jednotky B&T, která funguje v agentuře McCann Prague.

Pěkné, čisté, jasné. Jen aby to byla pravda, protože důkaz místo slibů tam není. Ale to se snad pozná po nákupu. Solidní řemeslo.
Pavel Jechort

Nebudu pi*ovat, mně to přijde super. Zvlášť printy.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Dává to smysl a ještě je to křupavé. Kampaň k sežrání.
Michal Šoller (Cognito)

Výborně natočené a vyfocené, hezky otextované (ty printy!). A hlas Rockyho se perfektně hodí – obzvlášť k té řezničině. Po všech stránkách poctivá práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Opravdu hezky napsaný, nacastovaný, nasvícený, natočený a namluvený. Jen ten podpis na konci zní opravdu ekauntsky. A přesoleno vykřičníky. Jako by tečka nebyla dost úderná.
Petr Čech (Havas)

Míla KneprVariace na stokrát viděné. Zelenina v bedýnce, přímo od zelináře. Kampaň z toho dělá jen použitý formát, myšlenky u jednotlivých motivů jsou roztěkané. Je poznat, že to je nevysezené. Ostatně agentura se k tomu přiznala.
Míla Knepr (Silver Pack)

“MartinRohlik.cz novou kampaní nabírá na sebevědomí. Na mě osobně funguje mnohem lépe, než kdybychom si říkali, co vše bylo špatně. Atmosféra, vtipné hlášky a zvolená messages je za mě super.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

2. Dlouho jsme se neviděli, hlásí se Ikea (39 %)

Nová kampaň švédského prodejce nábytku značky Ikea nazvaná Dlouho jsme se neviděli. A my máme tolik nových věcí! láká na jarní novinky. Za kreativním konceptem a digitální částí kampaně stojí Triad Advertising, o nadlinkovou komunikaci a displejové formáty se postaral Kaspen/Jung von Matt. Produkce obsahu pro digitál se ujal interní produkční tým Triadu. Veškerý obsah vznikl v obchodním domě Ikea Zličín a na jeho vytvoření měl Triad jedinou noc.

Ikea mě zklamala. Rozumím, že to mají být lidé jako my, ale... jako takhle se tam nikdo přece nechová, leda by měl vážné psychické problémy.
Pavel Jechort

Když ono to strašně šustí papírem. Mimochodem, Skleničky Sommar, sedmá až desátá vteřina - dělá tenhle výraz ‘ty můj blázínku!’ někdo mimo reklamní spoty?
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Pravdivé, stručné, vtipné. Za mě dobré.
Michal Šoller (Cognito)

Také si ráda v tomto obchodním domě lehám na postele a čichám ke svíčkám, ale od komunikační kampaně bych čekala ještě malinko víc, než tyto situace prostě ukazovat.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Nevím, co mě tahá za uši víc. Jestli to, že se Ikea pořád neskloňuje. Nebo že básník chtěl vyjádřit rozpor, ale zapomněl ho tam napsat. Co třeba: Dlouho jsme se neviděli. A přitom máme v Ikea tolik nových věcí. A nebo: Dlouho jsme se neviděli. A to máme v Ikea tolik nových věcí.
Petr Čech (Havas)

Míla KneprTo nejlepší z tohoto týdne. Jednoduché, jasné. Relevantní insight - znám to zkoušení polštářků v Ikea...
Míla Knepr (Silver Pack)

“MartinMyšlenka super, ale Ikea má podle mě na lepší zpracování, co myslíte?
Martin Frko (Direct pojišťovna)

3. Generali předchází katastrofám (38 %)

Generali: Stačí málo (VMLY&R)

Generali: Stačí málo (VMLY&R)

Letošní jarní sezónu odstartovala pojišťovna Generali novou kampaní, která upozorňuje na nejčastější rizika spojená s majetkovým pojištěním. Vybrané situace vycházejí přímo ze zkušeností likvidátorů pojišťovny, a tedy z reálných situací klientů. Kreativu kampaně dělala VML&R. Návrh, tvorba a obsah microsite i obsah na sociálních sítích a online bannery jsou v režii digitální agentury Pria. Spoty se objeví na televizních kanálech skupiny Prima. Rozhlasové spoty poběží na rádiích Impuls, Kiss, Beat či Radio 1. Bannery včetně mobilních formátů poběží na zpravodajských webech Novinky.cz či iDnes.cz nebo v obsahové síti Seznam a Google. Ty doplní kreativa pro sociální sítě YouTube, Facebook a Instagram.

Pokud se mám soustředit na benefit u naprosto generické reklamy, nesnažím se o humory, tuplem když nejsou k smíchu.
Pavel Jechort

Tohle by bylo vlastně, kdyby v těch situacích nebyl ten voiceover. Takhle je to takový... Upovídaný.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Kampaň uhodila hřebíček na hlavičku. Jen ty vizuály by si zasloužily víc péče.
Michal Šoller (Cognito)

Neurazí, nenadchne, chtělo by se říct, ale to je možná až příliš strohé hodnocení. Jsou to zkrátka zfilmované tipy, jak nenapáchat škody v domácnosti, což se povedlo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Což o to, patu to má, ale hlavu nikde nevidím. Asi nebyly peníze na buyouty.
Petr Čech (Havas)

Míla KneprS pojištěním je to težké... Spot se psem je zdaleka nejlepší - možná kvůli tomu, že připomíná slavnou kampaň Ikea. U dalších spotů už je složitější dobrat se pointy.
Míla Knepr (Silver Pack)

“MartinSdělení je jasné a srozumitelné, nájezd kamery to hezky sjednocuje. Procentuálně nehodnotím, protože se jedná o konkurenci, ale za mě palec nahoru.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

4. Vetchý tváří Českých drah (37 %)

Na začátku nového roku přivítala komunikační agentura Havas Prague nového klienta – České dráhy. Po několika menších taktických kampaních teď přichází s novým kreativním konceptem, ve kterém poprvé figuruje i nová tvář Českých drah, herec Ondřej Vetchý. Vystupuje ve dvou patnáctivteřinových spotech, které mají ilustrovat jednoduchost a výhody nákupu jízdenek přes internet. “Ukazuje, že koupit si jízdenky přes e-shop nebo aplikaci Českých drah Můj vlak zvládne opravdu každý a nemusí být žádný mistr světa amoleta,” cituje agentura ze spotu.

Palec nahoru za patnáctku, do které se vejde celé sdělení i s vtípkem.
Pavel Jechort

Hele... a kde se vzalo, že když vezmu ustálený spojení a doslovně upozorním na jeho dva významy, tak to je kreativita?
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Koncept by mi víc seděl na Dámejídlo než České dráhy. Ondra je sympoš a třeba i s omeletou udělá díru do kolejí.
Michal Šoller (Cognito)

Vždycky mi přišlo, že Ondřej Vetchý je prototyp antidementa, ale dobře. Co už vydýchávám hůře, je slovní spojení ‘mistr světa amoleta’ nebo ‘vagón výhod’.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprMistr světa amoleta a omeleta... ještě taky znám ‘mistr sportu skáče z dortu’. A ani ta propozice nesedí: místenku online si dokáže koupit i úplnej blb. Děkuji.
Míla Knepr (Silver Pack)

“MartinAplikace Můj vlak je super a jsem mile překvapen, že ji České dráhy tak dobře dotáhly. Co se týče kreativy, tady tento názor moc nesdílím, chce to trochu lepší nápad.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

5. Pro-doma radí místo rodičů (24 %)

Prodejce stavebnin Pro-doma odstartoval novou marketingovou kampaň, kterou se snaží v sektoru stavebnictví odlišit. „Hlavní roli hrají poněkud popletený stařík a stařenka. Oba se snaží poradit svému synovi nejrůznější věci, které jsou dle nich nejlepší na stavbu nového domu. Někdy jsou to staré hadry, jindy harampádí do základu nebo rákos na střechu. Společnost Pro-doma uvádí vše na pravou míru a jako zkušený partner radí, jaké materiály je nejlepší používat na moderní stavbu,“ popisuje Jan Minář, marketingový ředitel Pro-doma. Kampaň zahrnuje spoty televizní (Česká televize, Nova) a rozhlasové (Impuls, Frekvence 1), online včetně sociálních sítí Facebook a YouTube a materiály v místě prodeje. Režie šestice videospotů se ujal filmový režisér Filip Renč.

Je to trochu lepší, než na co si podobně nemarketingové firmy běžně sáhnou, ale jen trochu. Packshot a i ten receptářový narativ do první ligy nepatří.
Pavel Jechort

Tak pro značku Pro-doma stavebniny bych si troufnul tipnout, že to je obrovskej skok.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Ta kampaň mě bude strašit ještě dlouho. Ale cíle dosáhli, teď už si obchod zapamatuji.
Michal Šoller (Cognito)

Myšlenka kampaně je vlastně fajn – ‘staří’ opravdu často mladým mluví do toho, jak se zařídit, ale provedení je takové devadesátkové - výrazy herců, výpravou, vším.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Když nemáte nápad, dejte tam probuzení ze špatnýho snu.
Petr Čech (Havas)

Míla KneprNa téhle kampani obdivuji dva momenty. Že někdo našel odvahu to jít prodat klientovi. A že to ten klient koupil. Na té kampani (šest spotů) není nic, co by nebylo blbě. Tedy až na branding - ten je masivní.
Míla Knepr (Silver Pack)

“MartinInsight hezký, skýtá velký potenciál pro vtip, ten se ale nedostavil. Comic Sans v závěru je super perlička.
Martin Frko (Direct pojišťovna) 

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.