Pozor: jitřní newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí.

“Kampaň Škody na ojetiny by plus minus asi šla”

Reklamní katovnu vyhrává Zaraguza s plusy ojetých vozů Škoda, následuje další “horský” spot Saatchi a T-Mobilu. Naopak Pixato Creative s ostravským food festivalem neoslňuje.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 17. týden 2018

  1. Zaraguza: Měníme minusy ojetých vozů na plusy (52 %) 
    značka, klient: Škoda
  2. Saatchi & Saatchi: Hotel Růženka – Kabeli (50 %)
    značka, klient: T-Mobile
  3. Little Greta: Skutečné řemeslo (46 %)
    značka, klient: Primátor
  4. McCann Prague: Sbaleno na prázdniny (29 %)
    značka, klient: Billa
  5. Pixato Creative: Garden Food Festival Ostrava (18 %)
    značka: Garden Food Festival Ostrava, klient: Foodfest

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Škoda mění minusy na plusy (52 %)

Automobilka Škoda v dubnu zahájila kampaň s cílem vybudovat povědomí o programu Škoda Plus, který nabízí prověřené ojeté vozy. Tvůrcem kreativního konceptu je Zaraguza, produkci zajistila AtSwim. Kampaň poběží ve dvou vlnách, od dubna do června a od srpna do září. Objeví se v televizi (třicetivteřinový spot), rádiu (Evropa 2, Frekvence 1), online (video, sociální sítě) i printu (inzerce, PR články). Spot vznikl na konci března během dvou natáčecích dnů. Natáčelo se v okolí Ralska, Kokořínska, v Mělníku, Lysé nad Labem a v Praze.

Jednoduchý a fajn nápad na print, i když koláž s fotkou na mě působí trochu uměle. Video je takový škodovácký zlatý standard. Ovšem za formulaci „auta s příběhem” bych nejradši nějaké to minus dala.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Až na packshot, který není k přečtení, je to naprosto v pořádku. Jednoduchý nápad, hezký voice over a kvalitní zpracování.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Plus minus by to asi šlo.
Vilém Rubeš

Nezmiňoval bych, že každé ojeté auto má příběh, toho se trochu bojím, ale i tak to bohatě stačí na zlatý metál.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tohle je smrtonosná reklama. Už když jsem jí viděl poprvý, říkal jsem si, proč jsou sakra za autem všude ty křížky. Pomníčky přejetejm cyklistům? Kdyby to bylo na Besip, nic neřeknu, ale takhle to je docela velký minus.
Adam Roučka

Hezký a jednoduchý nápad + dobrý voiceover + poetické záběry = poctivá reklama.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Tenhle typ marketingu mi přijde dobrý. Koukám na svět z té lepší stránky a vyloženě nelžu.
Pavel Jechort

2. Hotel Růženka uvítal hosty z Brna (50 %)

Mobilní operátor T-Mobile představil 15. února nový koncept svých reklamních kampaní, kde Ivana Trojana po čtyřech letech nahradil Kryštof Hádek a Veronika Kubařová. Ti ve spotu ztvárňují manžele, kteří si pořídí horský hotel Růženka. V roli jejich zaměstnanců se objevují Jiří Langmajer (údržbář, řidič), Anastázie Chocholatá (číšnice) a Ctirad Götz (kuchař) a také tenistka Petra Kvitová. V novém spotu s názvem Kabeli se v Hotelu Růženka ubytují hosté z Brna.

Nejsem fanynkou poslední kampaně od T-Mobile, ale kabeli mě pobavily.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Saatchi to mají stále v sobě, myslím že celkově se koncept Hotel Růženka dost povedl a je to příjemné osvěžení po Trojanovi. Klasicky to pěkně pracuje s nadsázkou. V případě tohoto konkrétního spotu jen záleží dost na tom, zda potenciální zákazník už zná celý program Magenta 1, ale předpokládám, že je za tím jistě nějaká sofistikovaná mediální strategie.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Kabeli a kabely! To není oslí můstek, to Most přes řeku Svratku. “Pro Brňáki dobrý!”
Vilém Rubeš

Mám nápad na dokonalýho influencera pro tuhle kampaň, Pražský institut pro urážení Brna. Na úroveň T-Mobilu neni ten spot žádná bomba.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Jak jsem od téhle horské série očekával naprostou bombu, tak jsem zklamanej. “Laciný” fórky jako by se do toho světa, který má mimochodem moc hezkou atmosféru, vůbec nehodily. Nezbývá než se ptát Quo Vadis T-Mobile?
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Předvídatelná a reklamštinou šustící záležitost. Když pokulhává kreativa, nepomůžou ani elitní herci a špičková kamera. Potenciál by tu přitom byl.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

T-Mobile reklamy umí. Ke všemu je tam i celkem logická pointa. Člověk hnedka zapomene, že tam volá 2 x týdně jako nas… klient.
Pavel Jechort

3. Primátor ukazuje skutečné řemeslo (46 %)

Náchodský pivovar Primátor představil nový design a styl komunikace. Autorem je Little Greta, kde měli původně připravovat pouze nové etikety. “Klienta se nám podařilo přesvědčit, abychom bytelněji komunikovali hodnoty, na kterých Primátor vyrostl – skutečné řemeslo, poctivost a hrdost na ryzost náchodského regionu,” uvedl jeden z majitelů agentury Tomáš Nedvěd. Nové pojetí se promítlo zejména do série čtrnácti etiket a imageového videa. Pro etikety byla využita autorská ilustrace, autorem redesignu je Radek Dostál. V novém prezentačním videu Little Greta pracuje s autentičností pivovarské výroby a náchodskou přírodou. Režisérem byl Radim Vaňous. Video nedávno získalo třetí místo ve Zlatém středníku v kategorii Nejlepší firemní videoprezentace.

 Není těch skutečných řemesel, opravdovosti a poctivosti v naší reklamě – a zvláště v té pivní – nějak moc? Spot je ale moc pěkně natočený.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

 Já jsem touhle stylizací okolo “skutečného řemesla” a návratů ke kořenům pivovarnictví trochu přesycen, myslím, že je to teď trend mezi pivními značkami. Dělá to teď tak trochu každý, takže to Primátor příliš neodliší a nebude to moc fungovat. Na druhou stranu tleskám nad hlavou nad kvalitou zpracování videa, opravdu moc pěkné záběry.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Všechno je takzvaně správně. Ale všechno už jsme viděli mockrát. A začít slovy “Náš přístup k pivu je trochu jiný” a pak ukázat přivonění ke chmelu, zurčící vodu a prohrabovaný slad? A když se mluví o řemeslu, náhle chlapík s bruskou cosi řeže, až jiskry lítají. To byl jediný dosud neviděný záběr. Hezké, ale neoriginální – a rozhodně značku nediferencující.
Vilém Rubeš

“Náš přístup k pivu byl vždycky trochu jiný, proto jsme udělali stejnou reklamu jako všichni ostatní.” Design nicméně čistá práce, tam je ten posun o parník.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Nejlepší chmel z polabských blat? To jsem nevěděl, že tahle rostlina má ráda mokřady. A hlavní hrdina? Nevím proč, ale vzpomněl jsem si na Čáryfuka a Touchwooda.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Takovej Rajec mezi pivama. Docela pěkně natočený, ale ten voiceover nudí jako by někdo četl kompletní recept na výrobu piva. A claim by si trošku toho opravdovýho řemesla ještě zasloužil.
Adam Roučka

Super atmosféra, ze zvukového mixu mne až zamrazilo. Je to celý takový správně syrový, bezesporu zapamatovatelná a neotřelá reklama na pivo.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Reklama na pivo o pivu je dnes skoro unikát. Jinak tedy rozhodně nic objevného.
Pavel Jechort

4. Billa chystá děti na prázdniny (29 %)

V nové věrnostní kampani obchodního řetězce Billa se objeví králík Bugs Bunny, kačer Duffy, kojot Wilda, Taz nebo dvojice Tweety a Sylvester. Letní prázdninové doplňky (osušky, batoh, svačinový box i míč) s postavami Looney Tunes si mohou zákazníci směnit za nálepky, které získají za nákup do 17. července. Akce poběží ve všech 221 prodejnách v Česku od 18. dubna. Proměnit nálepky za  doplňky bude možné do 24. července.

Ten zlatý retrívr tam hraje moc pěkně. Jinak nevím, nevím.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Supermarketový standard. Nic zajímavého, ale jistě je to na cílovou skupinu funkční informační koncept o probíhající akci.
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Ďábelská holčička, jež z obrazovky zaútočí v 11. sekundě, mě bude pronásledovat v horečnatých snech. Jinak bych u toho usnul. Šišlání included.
Vilém Rubeš

Nedá se říct, že by tomu něco scházelo, ale nápaditostí to taky úplně nehýří.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Hudebnící tomu říkají “kšeft”. Prostě se hraje pro prachy. Nic víc, nic míň. Kreativci by měli mít podobný název, třeba “zrno” nebo tak podobně.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Spot je v pohodě, neurazí. Produkty za věrnostní program mne však nezaujaly – vážně dnes někoho zajímá tasmánský čert na ručníku?
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Opravdu mě štve, jak se některé řetězce omezily na výdejny hraček za kupony. Nic méně krátkozrakého na skladě není.
Pavel Jechort

5. Souboj kuchařů rozhoduje Hrubešová (18 %)

Agentura Pixato Creative připravila spot určený k propagaci gastronomického festivalu Garden Food Festival Ostrava, který se koná v Dolních Vítkovicích. Tvůrci se inspirovali rivalitou mezi fotbalovou Spartou a Baníkem a pro jedno ze čtyř zastavení Garden Food Festivalu – v Ostravě – povolali k natáčení spotu české kuchaře. Trojnásobný michelinský šéf z pražského restaurantu Field a fanoušek Baníku Radek Kašpárek se utkal s dvojnásobným Zlatým kuchařem ČR a pravověrným sparťanem Janem Punčochářem. Ve spotu, který poběží v televizi, kinech a na sociálních sítítch, se objeví i herečka a kuchařka Markéta Hrubešová.

omg wtf lol
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Asi to má navodit svéráznou atmosféru Ostravy, která se trefně odráží i v městském logu od Najbrta s třemi vykřičníky. Nepodařilo se. Působí to amatersky až trapně a že by mě to nalákalo na gurmánský zážitek? Ani náhodou a ani Markéta Hrubešová to nezachrání (spíš naopak).
Eduard Piňos (Ogilvy & Mather Singapore)

Vařený míč a rozmražené celebrity! Video horší než v tuku utopený langoš.
Vilém Rubeš

Milion bodů dolů za neexistující afinitu, milion a dvacet bodů nahoru za Markétu Hrubešovou. A jenom doufat, že hooligans cestou na vyhrocenej gastro festival do Ostravy tentokrát nezničí žádnej vlak.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Včera jsem se vrátil z Ostravy a tahle reklama se tam naprosto hodí. Je ostravská klobása, je i ostravská reklama. Zapište ji prosím do nehmotného dědictví UNESCO.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tohle je přesně to, proč ze sebe nedělám šéfkuchaře. A proč by ze sebe šéfkuchaři neměli dělat herce. Nedá se to žrát, když neumíte hrát.
Adam Roučka

Zmatečný střih, kamera jak z maturitního videa. Povařit míč nestačí, příště to chce trochu toho štěstíčka… a poctivýho řemesla!
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Ježiš, to je špatný i na festival.
Pavel Jechort

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.