Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

„Kampaň V pitchi je ještě lepší než Jágrův kotel!“

Propagace hudebního festivalu od WMC Grey se tentokrát reklamním katům líbila nejvíc. Kampaně s Ester Ledeckou pro Tipsport ani Jaromírem Jágrem s kotli Viadrus je nedojaly.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 37. týden 2018

  1. WMC Grey, Yo’ Mama: V pitchi fest (55 %)
    značka, klient: V pitchi fest
  2. Kindred, Brain One, Dynamo Design: The Allbank App (39 %)
    značka: Richee, klient: Creditas
  3. Loosers: Sponzoringové spoty StarDance (33 %)
    značka, klient: Raiffeisenbank
  4. BeefBrothers: Jen dohromady jsme sport (27 %)
    značka, klient: Tipsport
  5. Hofo: Jedinečný kotel / Jaromír Jágr (25 %)
    značka, klient: Viadrus

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 5 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. V pitchi fest je letos přímočařejší (55%)

V pitchi fest: Žena (WMC Grey)

V pitchi fest: Žena (WMC Grey)

V pitchi fest: Muž (WMC Grey)

V pitchi fest: Muž (WMC Grey)

V pitchi fest: Plakáty, placky, samolepky (WMC Grey)

V pitchi fest: Plakáty, placky, samolepky (WMC Grey)

V pitchi fest, výroční dostaveníčko kapel členů reklamních agentur, se dožívá třetího ročníku. Za samotným festivalem i kampaní stojí skupinka nadšenců z agentury WMC Grey. V pitchi fest, který letos proběhne 24. října v pražské Radosti, se prezentuje jako hudebně-mírový reklamní festival. V kampani pracuje opět s podobností frekventovaného marketingového pojmu pitch a časté fráze mimo jiné z tuzemské popkultury.

„Letošní kampaň je trochu přímočařejší. Dámský motiv jsme vyvážili i pánskou verzí, abychom byli dostatečně genderově vyvážení,“ podotýká k vizuálům letošního konceptu David Suda, šéf tvůrčího týmu akce i kampaně. Ta má i spot šířený online. Postarala se o něj produkce Yo’ Mama, která video vytvořila od návrhu po finální zpracování.

Tak dobře, je tu ještě něco lepšího než Jarda Jágr! Case study jako vystřižená, včetně namistrovaných zvolání typu „we became a part of popculture.“ Na fesťák se těším.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jako jo, ale nějak výrazně mě to neteší, asi že jde o tak prvoplánovou věc.
Pavel Jechort

Účel to plní, ale užitné umění pro art directory se hodnotí stejně těžko jako humor pro ajťáky.
Vilém Rubeš

Je hrozně těžký odpoutat se od toho uširvoucího voiceoveru, to mě fakt bolí. Jinak je to ale moc pěkný, vtipný, povedený video, printy k tomu taky sedí výborně. Bude to dobrá party.
Petr Kašpar (Cognito)

Ten klíčový vizuál je takový pěkně artový. Nápad na parodii „case“ videa není zrovna nejnovější, ale je to vtipné. Za mě palec mírně nahoru.
Eduard Piňos (Mark BBDO)

2. Apku Richee propagují tři agentury (39 %)

Banka Creditas spustila kampaň na multibankovní aplikaci Richee. Cílí na méně konzervativní a mladší publikum. Kampaň poběží na internetu, v televizi i na venkovních plochách. „Cílem naší kampaně je veřejnost seznámit s možnostmi, jež přináší a vzbudit zájem o její stažení,“ uvedl Jiří Salajka, ředitel odboru marketingu Banky Creditas. Na startovací kampaň značky Richee pak naváže kontinuální komunikace značky.

Na kampani se podílelo několik agentur. Kindred zajistí kompletní integrovanou komunikaci zahrnující digitální kanály a televizní spoty. Slogan The Allbank App definující kategorii aplikace navrhla Brain One. Logo a vizuální styl vytvořilo Dynamo Design, jež pro Creditas pracuje dlouhodobě. Mediální plánování a nákup prostoru zajišťují agentury MediaBlock (internet) a Médea (venkovní plochy, televize).

První moje reakce byla - hnus fialovej! Ba ne, má to celkem šmrnc i jistou osobitost, ale v kampani žádnou revoluci nevidím.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Jako teaser podařené. Zprávu jsem obdržel.
Pavel Jechort

Ve vteřině víš, jak jsi na tom, ale my ti to tam budeme ještě tlačit dalších 29, respektive 19. Naleštěná nuda.
Vilém Rubeš

Ach, velký špatný. Něco je tu hrozně špatně – nevím, jestli ta fialová, ten futuristický (přesto laciňoučkatý) nádech, ten scénář... Já fakt nevím, ale něco je tu špatně. Nemyslím, že to lidi nakopne jít apku vyzkoušet.
Petr Kašpar (Cognito)

Zajímavý koktejl autorů! Každopádně vizuální styl je špička, od Dynama bych ani nic jiného nečekal. Dynamika hlavního spotu podpořena elektronickou hudbou, včetně celé art direkce je perfektní a funguje to jako moc pěkné produktové demo. A to by taky úplně stačilo, herec je tam navíc a spíš ruší. Klidně bych se v tomhle případě soustředil víc na funkce aplikace, protože je to nová věc a běžná populace netuší nic o PSD2, takže je třeba jít víc do detailu toho hlavního benefitu (správa víc účtů z jedné aplikace). Subjektivně mám problém s tykáním ve spotech - uvažování bylo asi „cílíme na mileniály, tak budeme tykat“. Každopádně celkem osvěžující záležitost, především díky vizuálnímu stylu a dynamice spotu. Herce (a následně i kočičku) bych osobně vynechal.
Eduard Piňos (Mark BBDO)

3. Banka využila porotce StarDance (33 %)

Taneční show StarDance se vrátila podeváté na obrazovky České televize. Novým partnerem pořadu se stala banka Raiffeisenbank. Ta k tomu natočila s dlouholetým porotcem soutěže Zdeňkem Chlopčíkem osm sponzoringových spotů, které ČT vysílá před a po každém živém přenosu. Kreativní koncept - včetně kompletní produkce - dodala agentura Loosers

Dá se trapno krájet? Toto určitě!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Se sponzorákem se divy dělat nedají. Pokud bych si myslel, že má Raiffka ve financích styl, asi bych to vzal.
Pavel Jechort

Na hraně sebeparodie. Diváky lineárního vysílání lituju.
Vilém Rubeš

Rychlovky se švihem i trochu vtipem. Dobrý.
Petr Kašpar (Cognito)

Je to v barvách komunikace banky a jsou tam vtipné bankovní i taneční obraty. Fajn. Pro banku to myslím nic neudělá, ale úkol splněn.
Eduard Piňos (Mark BBDO)

4. Tipsport přidal Ledeckou (27 %)

Sázková kancelář Tipsport nasadila televizní spot k zimním sportům, jehož tváří se stala olympijská vítězka Ester Ledecká. O kreativu se opět postarala agentura BeefBrothers. Produkci měla na starosti agentura Frame100r, postprodukci v podobě vizuálních efektů vytvářela Spoon. Spot se natáčel v létě, zimní kulisy byly dotvořeny počítačově. Postupně se spot objeví na stanicích ČT Sport, Nova Sport a O2 TV Sport, zároveň také na sociálních sítích a webu Tipsportu.

Já nevím. Líbí se mi nápad, ale ze spotu jsem dostala depresi. Já asi nemám ráda profesionální sport. Berte proto prosím mé hodnocení s rezervou.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ten koncept je divnější a divnější a pořád z něj víc leze ta postapokalyptická linka, kterou ale vůbec nechápu.
Pavel Jechort

Nežer drogy, když píšeš scénáře, pak se ti propletou dohromady. Ve spojení s ubreptaně nudným voice overem podivno dosahuje vrcholu.
Vilém Rubeš

Já to nechápu. Steam punk, olympijská hvězda, lední medvěd, řež to pořádně... Ale nerozumím ani sázení, tak by to vlastně mohlo být v pořádku.
Petr Kašpar (Cognito)

Myslím, že Tipsport své komunitní sdělení v minulosti doručil několikrát už mnohem lépe. Tohle mě nějak nebaví. Respektive asi nechápu, proč je tam na začátku ta stylizace do nějakého postapokalyptického prostředí à la Mad Max na horách.
Eduard Piňos (Mark BBDO)

5. Jágr propaguje kotel (25 %)

V nové kampani českého výrobce kotlů Viadrus se objevil Jaromír Jágr. Kampaň propaguje kotel s označením U68. Připravila ji agentura Hofo a běží od října v televizi, tisku i na venkovních plochách.

„To nejlepčí, co se dá sehnat!“ Děcka, to je tak blbé, až je to skvělé. Podle mě letos už nic lepšího neuvidíme.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Proti zneužívání hvězd v reklamách by měl být nějaký zákon.
Pavel Jechort

Celej kotel chce kotel, trenér chce kotel, tak dostanou kotel. Socialistická nereklama žije! Zbývá jediná otázka, vyrobil to Rapid, nebo Merkur?
Vilém Rubeš

Vlastně jsem se přistihl, jak se tomu rozněžněle usmívám... Je to takové pitomoučké, ale kdybych řešil kotel, ten od Jardy omrknu jako první.
Petr Kašpar (Cognito)

Co dodat? Je to smutné. Když pominu amatérsky levné zpracování (většina rozpočtu asi padla na Jardu), tak je to opravdu velmi ploché. Navíc, myslím, že při nájezdech by nikdo neřekl „dej mu kotel“, ale spíš „vykoupej ho“.
Eduard Piňos (Mark BBDO)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.