Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Kampaní Vlny evoluce chce Karel Janeček otevřít diskusi o morálních hodnotách

Karel Janeček s jedním z hesel své nejnovější kampaně

Karel Janeček s jedním z hesel své nejnovější kampaně

Podnikatel Karel Janeček, zakladatel Nadačního fondu proti korupci, dnes v pražské Malostranské besedě představil svou další, soukromou aktivitu. Promluvil o kampani Vlny evoluce, která začala 8. října celostránkovými inzeráty ve čtyřech tuzemských denících MF Dnes, Lidové noviny, Metro a Blesk a spoty před večerními zprávami v televizi Nova.

Logo Pozitivní evoluce

Logo Pozitivní evoluce

Dnes vyšel v novinách celkem osmý inzerát a Janeček oznámil, že od 23. října do 20. listopadu vyrazí s hosty na turné po třinácti městech Česka, počínaje Jihlavou, konče Prahou, v Lucerně. Jména zatím nezveřejnil, chce ale vybírat i místní osobnosti v regionech.

„Tato nová iniciativa má jeden jasný cíl - obnovu naší společnosti. Je důležitá proto, aby se nám lépe žilo. Naše republika je zmítaná krizí, někdo by mohl říct politickou krizí, ale je to krize hodnot,“ prohlásil dnes při setkání s novináři. „Jedním z našich cílů je spojit pozitivně myslící lidi. Většina lidí, ač myslí pozitivně, má silný negativní filtr.“

Inzeráty v novinách a televizi odkazovaly na web Vlnyevoluce.cz, která dál vedla potenciální diskutéry na sociální sítě Facebook, Twitter a Google+. Na kampani s ním spolupracovali přátelé, jak řekl, mezi nimi Ctirad Hemelík, Tomáš Marada či Jan Václav Čep.

Celá kampaň probíhá pod hlavičkou občanského sdružení Pozitivní evoluce. Janeček do ní dosud investoval řádově desítky milionů kroun. „Rozhodně to nejsou vyhozené peníze. Stojí mi to za to, abych zjistil, ‚kolik nás je‘, myslím tím pozitivně smýšlejících lidí v České republice,“ podotkl.