Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Karlovarské minerální vody završily přejmenování na Mattoni 1873

Změna názvu firmy proběhla k 1. únoru 2020, kdy byla zapsána do obchodního rejstříku.

Nová značka Mattoni 1873 a její šéf Alessandro Pasquale

Nová značka Mattoni 1873 a její šéf Alessandro Pasquale

Meziročním růstem příjmů o 77 % na celkových 15,5 miliardy Kč skončil loňský rok pro producenta nápojů Karlovarské minerální vody. Stejnojmenná akciová společnost zároveň zápisem do obchodního rejstříku letos v únoru formálně dokončila svou proměnu na Mattoni 1873. Tím se značka hlavního produktu firmy konečně dostala přímo do názvu společnosti.

Česká firma podnikající převážně ve středoevropském regionu, ale stále víc expandující do jižnějších zemí při oznámení svých hospodářských výsledků informovala, že vyrobila víc než 1,6 miliardy lahví a loňský rok 2019 pro ni byl už pátým rekordním v řadě. Růst táhla nejenom rostoucí poptávka, ale i akvizice - konkrétně prostřednictvím společného podniku s PepsiCo získala srbského lídra na trhu minerálních vod a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš. „V současnosti jsme lídrem trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě a naší strategií je dosáhnout stejné pozice i v Evropě jihovýchodní,“ prohlásil Alessandro Pasquale, generální ředitel a majitel společnosti Mattoni 1873.

Identitu Mattoni 1873, tedy nové logo a jeho myšlenkovou podstatu, představila nápojářská skupina loni v létě jako zastřešující název pro celou středoevropskou skupinu kolem hlavní firmy dosud zvané Karlovarské minerální vody. V té době také začaly přípravy na přejmenování, tedy změnu právní entity.

„Od podzimu 2019 probíhal postupný rebranding firemních merkantilií, takže k 1. únoru 2020, kdy byla dosavadní akciovka Karlovarské minerální vody přejmenována i v obchodním rejstříku na Mattoni 1873, byly už všechny klíčové prvky firemní identity změněné,“ přiblížila rebranding pro Médiář tisková mluvčí Mattoni 1873 Andrea Brožová. Jak zároveň dodává, například etiket výrobků se změna týká jen minimálně, protože se mění pouze textový název výrobce, nikoli grafika etiket.

V současné době je Mattoni 1873 přítomna v osmi zemích a v pěti z nich provozuje továrny. V Česku vyrábí skupina vedle tradiční minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká kyselka, též zastupuje značky Pepsi, Mirinda, 7Up, Schweppes, Gatorade či Mountain Dew a kromě nápojů též snacky značek Lay’s a Cheetos.