Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Managing partner Kaspenu Martin Pešta končí, z S5IVE místo něj přichází Barbora Hájková.

Barbora Hájková, Zdeněk Kašpar, Tomáš Kopečný

Zdeněk Kašpar (uprostřed) zakládal Kaspen spolu s Robertem Peňažkou v roce 2002, agentura stojí za řadou ikonických kampaní jako Prasátko pro Kofolu či další pro Ikeu nebo třeba Budvar. Tomáš Kopečný (vpravo) začínal jako art director v Merkley+Partners v New Yorku, po návratu do Česka působil jako kreativní ředitel agentury Fabrika, následně jako chief creative officer skupiny Publicis, v roce 2009 založil společně s Kamilou Tehranian českou pobočku německé skupiny Scholz & Friends, tu spoluvlastnil až do roku 2022, kdy podíl Němců odkoupil a agenturu přejmenoval na S5IVE. Barbora Hájková svou pracovní dráhu začala v agenturách Fabrika a Ogilvy, v roce 2011 přišla do Scholz & Friends, kde v roce 2017 obsadila pozici client service directorem, nyní přechází jako executive managing director do Kaspenu.

Známá agenturní značka Kaspen, kterou před víc než dvaceti lety založili Zdeněk KašparRobert Peňažka (Kaspen je složenina začátku jejich příjmení), mění majitele. Novým vlastníkem agentury Kaspen/Jung von Matt se stává Tomáš Kopečný, který je zároveň vlastníkem agentury S5IVE (předtím Scholz & Friends Praha). Kopečný střídá Kašpara jako většinového akcionáře Kaspenu. Menšinový podíl v agentuře dál vlastní německá síť Jung von Matt. Její součástí je česká agentura od roku 2009.

Kaspen se podle slov Zdeňka Kašpara po covidové pandemii potýkal se ztrátou klíčových klientů a i poté se jí dařilo jen pomalu vymaňovat z postcovidové recese, v poslední době pak hledala strategického partnera, s nímž by byla schopna navázat na své nedávné úspěchy.

„Kaspen je skvělý a silný brand, který se nesmazatelně zapsal do historie české a evropské reklamy. O takové značky by se mělo bojovat,“ prohlásil Kopečný. „Navíc je to firma, se kterou mě pojí silné osobní pouto. V době, kdy jsem vedl Scholz & Friends Praha, jsme s Kaspenem svedli mnoho bojů o klienty, přetahovali se o talentované lidi a kromě toho celou dobu sídlili méně než 200 metrů od sebe. Přesto jsme měli dobré vztahy. Proto když mě Zdeněk Kašpar s touto nabídkou oslovil, rozhodl jsem se do toho jít.“

„Ideově jsme na stejné vlně a naše agentury si historicky vždy pomáhaly. Proto věřím, že značka Kaspen/Jung von Matt bude víc než v dobrých rukou a Tomáš se svým týmem udělá maximum, aby hodnoty, na kterých jsme Kaspen vybudovali, zůstaly zachované,“ řekl spoluzakladatel agentury Zdeněk Kašpar. Ten v Kaspenu už nijak dál působit nebude.

Změna majitele s sebou nese i výměnu na vedoucí pozici. V Kaspenu tak po dvou letech končí její dosavadní managing director Martin Pešta. Spolu s Kopečným naopak přicházejí Barbora Hájková, dosavadní client service director S5IVE, která v Kaspenu jako executive managing director vystřídá Peštu, dál Adéla Djelmová jako account director, Kateřina Kyselová jako finanční ředitelka a další členové accountského a kreativního týmu agentury S5IVE. „S5IVE zůstane jako konzultační firma pro vybrané klienty. S původním týmem přecházím do Kaspenu a moje pozice v S5IVE se nahrazovat nebude,“ doplnila Hájková pro Médiář.

Hájková se má postarat o nastavení nového fungování Kaspenu. „Dnes už jen samotná kreativita nestačí. Portfolio poskytovaných služeb, ať už přímo agenturou, nebo skrze třetí strany, se stává podstatně komplexnějším odvětvím, než tomu bylo před pár lety, a současně s tím vyžaduje i podstatně vyšší nároky v oblasti péče o klienty. Proto úkolem číslo jedna bude implementace našich standardů s jasným cílem vytvořit agenturu s vysokou kvalitou klientského servisu,“ uvádí nová šéfka Kaspenu.