Německá síť prodejen Kaufland v Česku předloni a loni zdvojnásobila počet prodaných výrobků, vyprodukovaných v rámci fair trade. V roce 2015 jich prodala za 22,6 milionu Kč, v roce 2016 už za 49,2 milionu, za první čtvrtletí letošního roku 2017 to je za 25,3 milionu, tedy víc než předloni. „Odhadujeme, že na konci letošního roku bychom v tomto segmentu mohli dosáhnout částky kolem 76 milionů Kč,“ říká Michael Šperl, tiskový mluvčí Kauflandu.
Na rostoucí zájem zákazníků o produkty fair trade reaguje síť rozšířením sortimentu vlastní značky K-Classic. Ta v roce 2015 ukrojila z celkem prodaných 863.000 kusů produktů fair trade 42 %. Loni to už z celkových 1,3 milionu bylo 74 %. Z letošního kvartálního prodeje 1 milionu kusů připadlo na privátky Kauflandu plných 84 %.
Kaufland od začátku prodeje výrobků fair trade v květnu 2010 spolupracuje s firmou Gepa. Začínaly s kávou, rýží a čokoládou. V současném sortimentu Kauflandu najde zákazník 10 výrobků od dodavatele Gepa s certifikací Fairtrade a 84 výrobků s logem Fairtrade Cocoa Program.