Kaufland si vybral novou kreativní agenturu, v tendru vyhrála VMLY&R

Agentura z WPP už pro Kaufland jako hlavní dodavatel kreativy pracovala před čtyřmi lety.

Německý maloobchodní řetězec Kaufland zahájil v Česku spolupráci s novou kreativní agenturou. V několikakolovém výběrovém řízení na poskytování služeb v oblasti kreativy, nadlinkové i podlinkové komunikace a partnerských aktivit, vypsaném v červnu, si Kaufland vybral VMLY&R ze skupiny WPP. Spolupráce oficiálně odstartovala v prosinci. „Jejím hlavním cílem bude budování značky a posilování pozice Kauflandu jako lídra retailového trhu s důrazem na pochopení potřeb zákazníků v ekonomicky složité době,“ uvedla agentura. Kreativní kampaně pro Kaufland dosud chystala Effe Prague, tuzemská pobočka slovenské agentury Effectivity. Kaufland je největším zadavatelem reklamy do médií v Česku.

„V průběhu výběrového řízení jsme hodnotili nejen originalitu kreativních konceptů, ale i komplexní pohled při jejich zpracování, důraz na odlišení se od konkurence a inovativní přístup,“ uvedla k tendru Petra Kalužíková, chief marketing officer společnosti Kaufland Česká republika. „Od spolupráce si slibujeme jednoduchou a konzistentní komunikaci, která bude dál našim zákazníkům přibližovat, že se na Kaufland mohou spolehnout v jakékoli době. Ať už jde o cenu, čerstvost, kvalitu, regionální sortiment nebo možnost najít u nás vše pod jednou střechou. To jsou naše hlavní pilíře, jimiž se profilujeme,“ doplnila. „Stejně tak důležitou součástí naší komunikace je naše partnerství v hokeji a podpora hokejové mládeže. Zde jsme aktivní s naším vlastním projektem Škola hokejových talentů.“

Předmětem spolupráce jsou komplexní marketingové služby zahrnující nadlinkovou i podlinkovou komunikaci, aktivační marketing a partnerské aktivity v rámci dlouhodobého partnerství Kauflandu právě s českým hokejem. Zkušenosti se spoluprací mají obě strany už z minulosti – VMLY&R, tehdy ještě pod názvem Young & Rubicam, byla před čtyřmi lety pro Kaufland hlavní kreativní agenturou. Nyní se řetězec zařadí mezi pět největších klientů agentury. „Opětovné získání klienta Kaufland představuje pro VMLY&R významný úspěch. Vítězství v tendru ukazuje, že jsme necelý rok po úplném dokončení fúze schopni efektivně propojit silnou expertizu v klasické reklamě (bývalé Young & Rubicam) a bohaté know-how v oblasti retailu, aktivací a sportovního marketingu (bývalé Geometry),“ podotkla Iva Welker, managing director VMLY&R.

Tým na straně agentury povede v roli account directora Patricie Jelínková, která tým pracující pro klienta Kaufland vedla už v předchozím období spolupráce. Jako creative director nového klienta zaštítí Štěpán Kouba a za rozvoj strategie bude zodpovědná Tereza Košťálková.