Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Kaufland začal prodávat přes internet, své privátní značky nabízí na Košíku

V nabídce českého potravinového e-shopu jsou k dostání stovky produktů z Kauflandu.

Šéf Košíku Tomáš Jeřábek a ředitel Kauflandu v Česku Stefan Hoppe

Šéf Košíku Tomáš Jeřábek a ředitel Kauflandu v Česku Stefan Hoppe

„Není to reakce na koronavirovou krizi a rozvoj online obchodování, naši spolupráci jsme chystali devět měsíců,“ řekl při představování společných aktivit Kauflandu a Košíku Tomáš Jeřábek, výkonný ředitel internetového obchodu. Naopak pokud by nepřišla epidemie, společná nabídka už by fungovala od února nebo března. Dnes představená spolupráce mezi oběma maloobchodními subjekty stojí na nabídce zhruba 600 produktů Kauflandu z kategorie privátních značek zařazených do výběru online supermarketu Košík.cz. Drtivá většina produktů je přitom z kategorie trvanlivého zboží. Pro Kaufland se jedná o vůbec první takový typ spolupráce, a to včetně domovského německého trhu.

Sortiment Kauflandu bude nabízen formou jakési shop-in-shop internetové prezentace. V nabídce se objeví produkty privátních značek K-Jarmark (česká produkce), K-Bio, K-Free (bezlepkové, bezlaktózové), K-Favourites (gurmánské), K-Take it Veggie (vegetariánské a veganské), K-Classic (produkty z kategorie cena/výkon), Bevola (kosmetická řada) nebo vlastní pivo Bruncvík. Obě společnosti navíc počítají s tím, že nabízený sortiment budou postupně rozšiřovat.

Podle vyjádření Stefana Hoppeho, ředitele českého Kauflandu, firma mezi svými privátkami, kterých má zhruba 40, vybírala silné a také silně rostoucí kategorie: „Tímto krokem Kaufland vstupuje do online světa se svými vlajkovými produkty. Kaufland má široké portfolio vlastních značek potravin a Košík zase silnou online platformu.“ V Německu se Kaufland o vstup do e-commerce pokoušel vlastními silami, ale podle Hoppeho tento pokus nedopadl dobře a pro společnost byl silně prodělečný. To je i důvod, proč si při restartu online prodeje nyní rozhodl vsadit na spolupráci se třetí stranou. „Pro Kaufland je online neprobádané území,“ přiznává Hoppe.

Rychlost doručení a cena závozu se bude lišit podle jednotlivých regionů. V Praze a středních Čechách Košík přiveze nákup do dvou hodin od objednání, kamkoli jinam po Česku přiveze kurýrní služba nákup do druhého pracovního dne. Ve všech oblastech platí, že minimální objednávka je za 500 Kč a od 1.200 Kč je doprava zdarma. Výrobky Kauflandu je při nákupu možné kombinovat s dalším sortimentem Košíku čítajícím 16.000 položek. Logisticky je celý proces řešen uskladněním veškerého zboží v zázemí Košíku, tedy nejedná se o kompletaci zboží v prodejnách nebo skladech Kauflandu, což je naopak řešení využívané řetězcem Tesco.

Zahájení spolupráce podpoří i silná komunikační kampaň stojící především na online komunikaci, komunikaci v místě prodeje a venkovní reklamě. Zatímco „vkladem“ Kauflandu je 134 kamenných poboček, u Košíku lze nyní kalkulovat zhruba se 150.000 pravidelně nakupujících zákazníků.