Obchodní řetězec Kaufland se rozhodl po celý rok prodávat salátové okurky nově bez plastové fólie. U citrónů v síťce nahradí plastový pásek papírovým a odstraní plastové misky, ve kterých dosud prodává zeleninu na polévku. Eliminací plastových obalů okurek plánuje ušetřit 50 tun plastu ročně, u citrónů to má být 40 tun a nahrazením plastových misek papírovými dalších 15 tun.
To vše v rámci strategie, jejímž cílem je výrazně snížit spotřebu plastů a odpad začít vnímat jako znovu využitelný materiál.
„Aktuálně jsme se zbavili plastů u tří produktů. Za rok ušetříme zhruba 100 tun plastového odpadu. Při distribuci čerstvého zboží v úseku ovoce a zeleniny využíváme také vratné přepravky místo jednorázových obalů. Zákazníkům nově nabízíme i opakovatelné textilní sáčky, do kterých mohou nakupovat ovoce a zeleninu,“ říká mluvčí Kauflandu Renata Maierl.
„Do konce roku vyřadíme z našich prodejen veškeré jednorázové plastové nádobí a plastové vatové tyčinky nahradíme jejich ekologickou variantou. Do roku 2025 snížíme množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty našich vlastních značek budou v obalech z recyklovatelných materiálů,“ dodává.