Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Kaufland zakázal dodavatelům provádět merchandising, tvoří ho interně

Německý maloobchodní řetězec Kaufland zakázal od 1. ledna letošního roku všem svým dodavatelům nebo jimi pověřeným osobám v Česku, aby v prodejnách prováděli merchandising. Dodavatelé se tedy nemohou sami nebo prostřednictvím najatých merchandisingových agentur starat o řádné vystavení a doplňování svého zboží v místě prodeje. Tento zákaz vstupu na prodejny platí i pro obchodní zástupce dodavatelů. Informace získal Retailek z dopisu Kauflandu, který řetězec rozesílal svým dodavatelům.  

Řetězec situaci odmítl vysvětlit. Uvedl pouze, že sám přesně nezná nastavení, které přichází z centrály v Německu. Není tedy jasné, zda bude pro nově pojatý merchandising nutné přijmout další zaměstnance. “Ztráta na obratu největších merchandisingových agentur se může pohybovat v řádu nižších desítek milionů korun ročně. O servisní zakázky pro tyto agentury přišlo v rámci Česka několik desítek merchandiserů,” odhaduje zdroj blízký Kauflandu.

V dopise vysvětluje Kaufland nové nastavení tím, že je nutné dodržovat koncept prodejen. “Za účelem dodržení definovaného layoutu filiálek, konceptu prodeje a prezentace artiklů jsme se rozhodli přistoupit ke zrušení externího merchandisingu prováděným dodavatelem, nebo jím pověřenými osobami na našich prodejnách. Vykládávání zboží je plně v kompetenci naší společnosti a bude zajištěno interními zaměstnanci,” stojí v dopise dodavatelům řetězce.

Způsob interního pojetí péče o zboží už v minulosti zkoušel z českých řetězců realizovat třeba Ahold nebo Tesco. Oba řetězce se však po určité době vrátily k modelu externího merchandising, který si zajišťovali dodavatelé sami. Na pronájem nosičů reklamních sdělení v prodejnách ale Tesco například od letošního ledna v Česku využívá vlastní agenturu Dunnhumby, která vystřídala firmu POS Media.