Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

Kaufland zakázal dodavatelům provádět merchandising, tvoří ho interně

Německý maloobchodní řetězec Kaufland zakázal od 1. ledna letošního roku všem svým dodavatelům nebo jimi pověřeným osobám v Česku, aby v prodejnách prováděli merchandising. Dodavatelé se tedy nemohou sami nebo prostřednictvím najatých merchandisingových agentur starat o řádné vystavení a doplňování svého zboží v místě prodeje. Tento zákaz vstupu na prodejny platí i pro obchodní zástupce dodavatelů. Informace získal Retailek z dopisu Kauflandu, který řetězec rozesílal svým dodavatelům.  

Řetězec situaci odmítl vysvětlit. Uvedl pouze, že sám přesně nezná nastavení, které přichází z centrály v Německu. Není tedy jasné, zda bude pro nově pojatý merchandising nutné přijmout další zaměstnance. „Ztráta na obratu největších merchandisingových agentur se může pohybovat v řádu nižších desítek milionů korun ročně. O servisní zakázky pro tyto agentury přišlo v rámci Česka několik desítek merchandiserů,“ odhaduje zdroj blízký Kauflandu.

V dopise vysvětluje Kaufland nové nastavení tím, že je nutné dodržovat koncept prodejen. „Za účelem dodržení definovaného layoutu filiálek, konceptu prodeje a prezentace artiklů jsme se rozhodli přistoupit ke zrušení externího merchandisingu prováděným dodavatelem, nebo jím pověřenými osobami na našich prodejnách. Vykládávání zboží je plně v kompetenci naší společnosti a bude zajištěno interními zaměstnanci,“ stojí v dopise dodavatelům řetězce.

Způsob interního pojetí péče o zboží už v minulosti zkoušel z českých řetězců realizovat třeba Ahold nebo Tesco. Oba řetězce se však po určité době vrátily k modelu externího merchandising, který si zajišťovali dodavatelé sami. Na pronájem nosičů reklamních sdělení v prodejnách ale Tesco například od letošního ledna v Česku využívá vlastní agenturu Dunnhumby, která vystřídala firmu POS Media.