Německý maloobchodní řetězec Kaufland svým zaměstnancům v Česku v úterý 2. ledna zakázal jíst i pít na prodejní ploše svých prodejen. Zákazu ohledně pití se zaměstnanci mohli vyhnout pouze v případě, že tuto potřebu doloží potvrzením od lékaře. „Toto nařízení platí během celého roku, tedy i léta,“ stálo výslovně uvedené ve sdělení, které podle webu iRozhlas.cz jeden ze zaměstnanců vyfotil v bohumínské prodejně. Interní nařízení zveřejnil ve facebookové skupině Přiznání prodavačů. Na sociální síti se zákaz setkal s ostrou kritikou a byl hojně sdílen.
Uživatelé Facebooku se negativně vyjadřovali zejména k zákazu pití, nařízení odsoudil i Odborový svaz pracovníků obchodu (OSPO). „Došlo k selhání interní komunikace,“ informovalo dnes předsedkyni OSPO Renátu Burianovou vedení personálního oddělení Kauflandu. „Kdyby skutečně platil, bylo by to absurdní a lidsky nepřijatelné,“ doplnila Burianová.
„Musím s politováním konstatovat, že opatření uvedená ve zmiňovaném sdělení byla zavádějící a je pochopitelné, že mohla vyvolat u našich zaměstnanců nevoli,“ reagovala tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Za své jednání se řetězec během středy omluvil, zákaz však zrušil jen částečně. Upravená verze sdělení dál zakazuje občerstvování se na prodejní ploše, ke konzumaci jídla a nápojů jsou podle něj stále určeny jen společenské prostory a kuřárna. Jsou však stanoveny výjimky - pracovníci na pokladnách a informacích mohou mít láhev s pitím přímo na svém pracovišti na určeném místě. Pracovníci ve skladu mohou mít láhev s pitím v kanceláři na příjmu zboží, pracovníci pekárny a obslužného pultu pak v jeho zázemí.
„Jménem společnosti Kaufland se všem zaměstnancům za toto nedopatření omlouváme. Spokojenost našich zaměstnanců a příjemné pracovní prostředí jsou pro naši společnost zásadní,“ prohlásila mluvčí Maierl.