V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Kaufland zavádí privátní značku K-Jarmark, pro produkty českých výrobců

Nová privátka má zaštítit kvalitní tuzemskou produkci a do roka zahrnout dvě stě výrobků.

K-Jarmark

Logu K-Jarmark dominují tradiční národní lipové listy. Slovo jarmark má symbolizovat místo pro setkávání lidí za účelem nákupu zboží. Foto: Kaufland

Německý obchodní řetězec Kaufland představuje v Česku novou vlastní značku nazvanou K-Jarmark. Má zahrnout produkty českých výrobců, kteří budou vždy uvedeni na lícové straně obalu. Čeští producenti nicméně ne vždy vyrábějí výhradně z tuzemských surovin, podle slov prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáše Prouzy na dnešní tiskové konferenci Kauflandu jich totiž na trhu není dostatek.

Značka K-Jarmark má zaštítit kvalitní produkci s certifikací výrobních provozoven a dodržováním receptur. To slibuje řetězec pravidelně kontrolovat laboratorními testy a ochutnávkami. „Navazujeme na staletou produkci sousedských trhů - jarmarků pořádaných na obecních náměstích, na nichž si občané mezi sebou nabízeli vlastní kvalitní a čerstvé výrobky,“ uvedla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Pod novou značkou se nabízejí mléčné produkty, pečivo, uzeniny či minerální vody. Postupně přibudou lahůdky, maso, drůbež, sladkosti, hotová jídla, sirupy, knedlíky, vejce, konzervované potraviny, zmrzlina. „Do roka bude v nabídce pod značkou K-Jarmark přes 200 výrobků,“ uvedl řetězec. Zatím je na regálech zhruba 60 produktů.

Prvním produktem pod novou značkou se letos v květnu stala minerální voda, jinak prodávaná jako Hanácká kyselka. Dodavatelem jogurtů je Olma a Hollandia, mléčných výrobků mlékárny skupiny Alimpex, lovecký salám, poličan nebo paprikáš pochází od Kmotra, šunku či anglickou slaninu dodává Le&Co, od litvínovské pekárny Japek bere Kaufland špaldový chléb, další pečivo má od United Bakeries.

K-Jarmark: špaldový chléb od Japeku

K-Jarmark: špaldový chléb od Japeku

K-Jarmark: tvaroh od výrobce Olma

K-Jarmark: tvaroh od výrobce Olma

K-Jarmark: šunka od výrobce Le&Co

K-Jarmark: šunka od výrobce Le&Co

Novinku doprovází marketingová kampaň, jejíž první vlna startovala ve středu 18. září. Vidět byla na billboardech, využije instore rádio, prospekty či stoppery na regálech. Druhá vlna má přijít za tři týdny a zahrne totiž televizi, rádio i tisk.

Kaufland už má celkem 38 privátních značek. Základní jsou K-Classic, která je v sortimentu zastoupená nejvíc, a Purland. Nad nimi jsou třeba řady K-Bio či K-Free, pro energetické nápoje je to Crazy Wolf, vrchol pomyslné pyramidy nabídky tvoří gurmánská řada Exquisit. Privátní značky celkově zahrnují kolem 15.000 artiklů a na celkovém obratu Kauflandu se podílejí zhruba z 20 %.