Rezervujte si datum: na úterý 22. ledna 2019 chystáme další Digiveletrh. Bude to už pátá výroční přehlídka novinek digitálních agentur. Ty zapsané v našem katalogu budou mít účast výhodnější.

Kaufland zmodernizoval prodejnu na Vypichu, investuje do masozávodu

Kaufland na Vypichu po rekonstrukci

Kaufland na Vypichu po rekonstrukci, nově s odšťavňovačem a müsli barem

Kaufland na Vypichu po rekonstrukci

V zrekonstruovaném Kauflandu je navíc také salátový bar

Kaufland na Vypichu po rekonstrukci

Obnovou prošly i pulty s masem, rybami a sýry

Novinkou je celá To Go zóna

Novinkou je celá zóna To Go

Německý řetězec Kaufland pokračuje v modernizaci svých prodejen v Česku, minulý čtvrtek otevřel na pražském Vypichu další pobočku v novém kabátě. Podle mluvčí sítě Renaty Maierl by do konce letošního roku měly rekonstrukcí projít ještě jednotky prodejen Kauflandu, jehož síť čítá 129 poboček. Zcela nová se otevřela naposledy koncem dubna v Kuřimi, za celý letošní rok by se řetězec měl rozrůst zhruba o další tři nebo čtyři prodejny.  

Nový Kaufland na Vypichu je po revitalizaci bohatší o digitální obrazovky, čtečku EAN kódů, novinkou je koutek To Go, tedy s rychlým občerstvením, salátovým a müsli barem. Zrekonstruovaná prodejna má dvě patra, přízemí má rozlohu 2.137 metrů čtverečních, první patro pak 2.919 metrů čtverečních. V minulosti se diskutovalo o zmenšování plochy prodejen Kauflandu, přičemž volné části mohl převzít diskont Lidl, který je sesterskou firmou Kauflandu ze skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe. Maierl však Retailku informaci vyvrátila s tím, že se o zmenšování v žádném případě nejedná.

Modernizací prochází i jednotlivé úseky prodejny od ovoce a zeleniny, přes drogistické zboží, sezónní produkty až po přidávání masných pultů. S jejich implementací do prodejen začal Kaufland nedávno, aktuálně je má v 98 prodejnách. Do jara příštího roku by je chtěl mít už na všech prodejnách. S rozšířením masných pultů a pokrytím dodávek souvisí také investice do masozávodu Kauflandu, který stojí v Modleticích u Prahy. Řetězec investuje desítky milionů do rozšíření porcovny ve vlastním masokombinátu zhruba o třetinu, extenze by měla být hotová do tří let. Přidá také další balící linky. 

Modletický masozávod je jedním z vůbec největších producentů uzeného masa v Česku

Modletický masozávod je jedním z vůbec největších producentů uzeného masa v Česku

Investicí do masozávodu chce Kaufland také ulevit zaměstnancům, kterých nyní v Modleticích pracuje kolem 400. “Chceme těžkou fyzickou práci nahradit automatizací, aby se zaměstnanci nemuseli tolik namáhat,” uvedl Vladimír Janda, který je vedoucím výroby v modletickém masozávodu Kauflandu. Automatizace určitých procesů zároveň podle Jandových slov zlepší firmy přehled o všech položkách.

Modletický masokombinát, který sousedí s jedním ze dvou logistických skladů Kauflandu v Česku, zpracovává vepřové a hovězí, každý den jím projde přes 100 tun masa. Druhý logistický sklad, ovšem bez masozávodu, má Kaufland umístěný v Olomouci. Z Modletic zásobuje Kaufland masem všechny prodejny v Česku. “Do Lidlu, který je naší sesterskou firmou, nic nedodáváme, ačkoliv v Německu tato synergie funguje. Bylo to samozřejmě v diskuzích, ale zatím obsluhujeme jen Kaufland,” doplnil Janda. Vlastní zpracování masa má také Globus, funguje ovšem decentralizovaně a pro každý z 15 hypermarketů zvlášť. Letos začal na vlastní produkci posilovat značku, od dubna zavedl značku Poctivá výroba, pod níž vlastní masné výrobky, ale i pečivo a sladkosti sdružuje.

Přibude vlastní bezlepková značka a kosmetika

Maso poté dodává Kaufland do prodejen i pod vlastní značkou K-Purland: Naši řezníci. Privátních značek má řetězec několik, kromě prémiové Exquisit a standardní K-Classic, od loňska také víno Cultura Vini, bio potravina K-Bio, pivo Bruncvík, bezlaktózové K-Lactosefree, vegetariánské a veganské K-veggie nebo pro děti K-Classic Baby. Podle Renaty Maierl vidí Kaufland potenciál v rozvoji vlastních značek, a to i v non food segmentu. V této oblasti má síť vlastní značku spotřebičů Switch On, na letošní září je v plánu uvést na trh vlastní kosmetiku Bevola. Naopak privátní značky potravin se letos rozšíří o bezlepkovou privátní značku. 

Přestože sesterský Lidl loni pilotoval v Česku s e-shopem, skrze který aktuálně prodává nepotravinové zboží, Kaufland se v Česku podle své mluvčí k podobnému kroku zatím nechystá. “V dohledné době to není téma diskuze,” řekla Retailku Renata Maierl. Kaufland e-shop zatím neprovozuje v žádné ze zemí, kde působí, přestože jej zkoušel pilotovat v Berlíně. Provoz však nakonec na konci loňského roku podle informací webu Aktuálně.cz ukončil, protože nenašel způsob, jak na něm vydělat. V anketách se však řetězec jako přání českých zákazníků o spuštění prodeje online často objevuje na předních příčkách, naposledy to potvrdily průzkumy firmy Acomware nebo Nielsen Admosphere