„Každý článek jako obálka časopisu.“ Super.cz po letech redesignuje

Bulvární web Seznamu též přidává videosérii s Agátou Hanychovou či glosy Libora Boučka.

Varianty nového vzhledu Super.cz

Varianty nového vzhledu Super.cz

Česká internetová jednička Seznam.cz téměř po 13 letech redesignuje bulvární Super.cz, jeden ze tří svých hlavních obsahových webů, které připravuje ve svém vydavatelství Borgis. Web se mění technologicky i graficky: nově vychází z toho, že lidi jej čtou hlavně na mobilech, a od sociálních sítí si „půjčuje“ formát stories jako nosný prvek ukazující hlavní články, v automaticky se posouvajícím karuselu na homepage. Velká část fotografií a videí je tak nyní prezentována vertikálně.

„Více než 60 % čtenářů Super.cz navštíví web skrze mobilní telefon, proto jsme se v novém konceptu soustředili výrazně na jejich uživatelský komfort. Z hlediska designu se tak změnilo téměř vše, počínaje použitým písmem, optimalizovaným pro čitelnost na telefonech i počítačích. Klíčovým ale bylo udržet designový jazyk, kterým se Super.cz vyznačuje,“ popisuje šéfdesignér Seznamu Karel Pětruchno.

„Cílem je, aby každý článek na webu Super.cz působil jako obálka časopisu, s fotografiemi, jejichž formát se přizpůsobuje čtenářově zařízení, doplněnými unikátním barevným pozadím,“ doplňuje šéfdesignér.

Dosavadní design uvedený na jaře 2011 sice vycházel ze skrolování podobného sociálním sítím, zároveň ale předpokládal, že uživatel bude službu sledovat hlavně na stolním počítači. Jeho součástí proto byla velká statická fotografie konkrétní celebrity v levé části stránky a vedle toho „nekonečný“ sled článků. Velká fotka už v novém vzhledu není. Naopak výraznější jsou popisky jednotlivých fotografií v článcích, jsou vizuálně laděné, aby korespondovaly s konkrétní fotkou. Fotografie pod článkem se dosud pouze zvětšovaly na šířku textu, v rámci stránky. Nově je ale lze navíc rozkliknutím zvětšit do lightboxu, do vrstvy nad obsah.

Super.cz zjednodušil vzhled

Dosavadní design Super.cz spuštěný na jaře 2011

Nový design Super.cz není tak nekompromisní jako ten dosavadní. Design z roku 2011 charakterizovaly teze návrháře rozhraní Jakuba Goldmanna „nejlepší fotogalerie je žádná fotogalerie“ a hlavně „rubriky jsou zlo“. Zatímco dosud web nezahrnoval prakticky žádné menu, nově se v záhlaví objevují sekce Celebrity, Příběhy, Televize nebo Kvízy, anebo vybrané štítky odkazující na tematicky spřízněné články, aktuálně je to StarDance.

Obsah rozšiřují videopořady

Další sekce KvízyPořady odkazují na rozšíření obsahu Super.cz. Vedle testů společenských znalostí přibyly právě nové videopořady, jako je Agáta a Vincent: Taky názor sourozenců Hanychových, dále Retrojízda či Superchat. Přístupné jsou také jako audio v podcastových aplikacích. Další z novinek jsou glosy moderátora Libora Boučka.

„Zaměříme se i na společenská témata za hranicí showbyznysu, která hýbou českým i zahraničním děním. Připravujeme také novinky, jako jsou glosy, módní policie, kvízy a další formáty. Chceme být hravější a interaktivnější,“ shrnuje Lucie Sieglová, šéfredaktorka Super.cz.

Změnil se i redakční systém. „Redesign Super.cz jsme spojili s přesunem na naši společnou publikační platformu ČNS X,“ říká Jiří Vítek, ředitel obsahových služeb a sociálního ekosystému Seznamu.

Obsah Super.cz i Novinky.czSport.cz dodává zmíněné vydavatelství Borgis. To zároveň vydává tištěný deník Právo. S vydavatelstvím, které léta patřilo Zdeňkovi Porybnému, Seznam.cz od roku 2003 úzce spolupracoval a od roku 2013 je z třetiny vlastnil, letos ho dokoupil celé. Obsahová spolupráce přirozeně pokračuje. Do roku 2011 bylo dodavatelem obsahu pro Super.cz časopisové vydavatelství Stratosféra.

Web Super.cz podle oficiálního měření NetMonitor měsíčně navštěvuje 3,8 milionu reálných uživatelů. Je sedmou nejnavštěvovanější doménou na českém internetu. Mateřský Seznam.cz je první, Novinky.cz třetí (druhý je iDnes.cz), čtvrté pak Seznam Zprávy, spadající rovněž pod Seznam.

Sdílejte