Kazmův film utržil v kinech 100 milionů Kč, prodal přes půl milionu lístků

Se svou „Onemanshow: The Movie“ Kazma prodal víc vstupenek než Oppenheimer. Tyto dva snímky a také hlavně Barbie překonaly v létě v Česku stomilionovou hranici tržeb.

Natáčení jedné ze scén filmu One Man Show: The Movie. Foto: Bontonfilm

Natáčení jedné ze scén filmu One Man Show: The Movie. Foto: Bontonfilm

Po sedmi týdnech v českých kinech překročily tržby Onemanshow: The Movie v režii Kamila Bartoška alias Kazmy stomilionovou hranici. Dosavadní celkové tržby činí 100,3 milionu Kč a na film se dosud prodalo přes 543.000 vstupenek, uvedla Unie filmových distributorů.

Obě čísla se blíží konečným výsledkům, výraznější posun už zřejmě nenastane. Premiérový víkend v půli srpna zlomil český rekord a celkem tři týdny se film držel v čele žebříčku návštěvnosti tuzemských kin, potom byl druhý a následně dvakrát pátý, o uplynulém víkendu ovšem spadl až na 15. místo. A přilákal už jen necelé dva tisíce lidí.

Bartošek navíc minulý týden ohlásil konec hry o milion dolarů, které se mohli zúčastnit ti, kdo si koupili vstupenku na jeho film. Na základě indicií přímo ve filmu mělo být možné vyluštit šifru a pomocí čísla hrací karty, jež se vydávala ke vstupence, pak odemknout trezor na pražském Výstavišti, kde byla výhra uložena. Nikdo ale šifru nevyluštil, výherce se neobjevil.

O úvodním víkendu Kazmův filmový projekt díky nasazení v rekordním počtu sálů navštívilo víc než 290.000 diváků, což přineslo víc než polovinu celkových tržeb. Druhý víkend se prodalo přes 60.000 vstupenek, třetí přes 30.000, čtvrtý už jen něco přes 12.000 a o pátém a šestém něco přes 8.000.

Martin Palán, majitel a ředitel distribuční firmy Bontonfilm, která snímek do kin uvedla, označil v nedávném rozhovoru s Médiářem Bartoškův počin za „obrovský úspěch českého filmového průmyslu“ v konkurenci hollywoodských spektáklů. Tuzemský snímek se totiž dostal do elitní trojice novinek letošního léta, které dokázaly utržit přes sto milionů. Barbie zatím dosáhla na 132 milionů (710.000 diváků), Oppenheimer na 106 milionů (518.000 diváků). Oba tyto americké filmy jsou přitom v distribuci 11 týdnů.

Nejnavštěvovanější české filmy předchozích pěti let

rok titul distributor premiéra diváků tržby v Kč
2018 Po čem muži touží CinemArt 20. 9. 2018 558 988 82 620 472
2019 Ženy v běhu CinemArt 31. 1. 2019 1 543 842 211 925 133
2020 V síti Aerofilms 27. 2. 2020 413 250 61 068 069
2021 Prvok, Šampón, Tečka a Karel Bontonfilm 29. 7. 2021 600 192 92 830 114
2022 Vyšehrad: Fylm Bioscop / AQS 14. 4. 2022 692 260 108 341 716

Zdroj: Unie filmových distributorů

Kazmův film má být následně uveden také v televizi, zatím není jasné kdy. Práva na televizní vysílání od Bontonfilmu koupila TV Prima.

Sdílejte