Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

“Kdo neskáče, není Čech” patří ČT

Česká televize chystá sérii dokumentárních komedií o fotbalu.

Ochranná známka České televize

Notoricky využívaný pokřik tuzemských sportovních fanoušků “kdo neskáče, není Čech” si zabírá veřejnoprávní Česká televize, a to pro využití na obrazovce i záznamových nosičích. Ač se pokřik používá také při fandění hokeji i jiným sportům, televize ho spojuje s fotbalem. Nikoli ale kvůli nadcházejícímu světovému mistrovství.

“Šampionátu se to netýká, jde o nový formát České televize, docusoap [seriál s hranými a skutečnými prvky – pozn. red.] z fotbalového prostředí,” sdělila Médiáři mluvčí ČT Alžběta Plívová. Podrobnosti o autorech, obsazení a časech nasazení nového seriálu zatím televize nehodlá zveřejnit. Sérii dokumentárních komedií zřejmě produkuje firma Road Movies Beatriz (vlastní 60 %) a Juraje (40 %) Šajmovičových, ta ji totiž na svém webu uvádí jako jeden ze svých projektů ve výrobě.

S hranou komediální fikcí z prostředí fotbalu, konkrétně vesnického, v minulosti uspěla komerční Nova, když natočila seriál Okresní přebor; ten se dočkal i celovečerního filmu. Česká televize přitom předtím námět odmítla.

Česká televize není jediná, kdo po známém pokřiku coby ochranné známce sáhl. Ve znění “Kdo neskáče není Čech” si ji v roce 2006 pro oděvy, reklamu a sportovní akce zabrala firma Řádková inzerce Jana Suchomela, o dva roky později přidala “Kdo neskáče není Čech original”.

Ochranné známky Řádkové inzerce

Kvůli tiskovinám, oděvům, odznaků, vlaječkám a dalším propagačním předmětům má Peter Rimarčík má zase zaregistrovanou delší verzi “Kdo neskáče, není Čech! Hop! Hop! Hop!”.

Ochranná známka