Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Kdybychom měli vše připravené, vyjedeme se CNN Prima News dřív“

„Budeme dynamičtější, atraktivnější jak formou, tak i zpracováním obsahu,“ říká o nové zpravodajské stanici CNN Prima News šéf Primy Marek Singer. „Bude to přístupné, lidové.“

CNN Prima News řídí tříčlenná Redakční rada, tvoří ji (zleva) Tomáš Večeřa, Petra Benešová a Eliška Čeřovská

CNN Prima News řídí tříčlenná Redakční rada, tvoří ji (zleva) Tomáš Večeřa, Petra Benešová a Eliška Čeřovská

Do roka na 1,5 % podílu na sledovanosti by se za normálních okolností chtěla dostat chystaná zpravodajská stanice CNN Prima News. „Vychází to ze zkušeností, kde už CNN spolupráci nastavila, nebo z toho, jak víme, že jsou čeští diváci zaujatí zpravodajstvím,“ řekl generální ředitel Primy Marek Singer na dnešní tiskové konferenci konané přes internet. Mluvil přitom o podílu v cílové skupině 15 až 69 let, na kterou Prima prodává reklamu.

Reklama bude hlavním zdrojem nové stanice skupiny Prima. Bude mít podobu jak klasických reklamních spotů, tak sponzoringu (takzvaných special sales). Klasickou reklamu prodává Media Club, dceřiná firma Primy a její mediazastupitelství. Provoz stanice bude podle Singera stát řádově stovky milionů korun ročně. Ekonomicky soběstačná chce být platforma, tedy televizní vysílání a web, už v roce 2021. „Příští rok bychom mohli vidět černá čísla,“ odhaduje Singer.

Dnešní tisková konference CNN Prima News, konaná přes videoplatformu Zoom: zleva Libor Bouček, Marek Singer, Eliška Čeřovská, Tomáš Večeřa

Dnešní tisková konference CNN Prima News, konaná přes videoplatformu Zoom: zleva Libor Bouček, Marek Singer, Eliška Čeřovská, Tomáš Večeřa

CNN Prima News začne vysílat 3. května, což je téměř na den přesně 15 let po veřejnoprávní ČT24, zpravodajském kanálu České televize, který startoval 2. května 2005. Mnozí se podivovali, proč Prima nevyjela s novinkou dřív, když tuzemská situace kolem koronaviru poskytovala ideální zpravodajskou příležitost. „Kdybychom měli všechno připravené tak, abychom si byli jistí, že to bude super prémiová kvalita, samozřejmě bychom rádi vyjeli dřív. Nicméně teď už je to spíš o tom, co následuje po koroně, než abychom chytali dojezd korony,“ odpověděl Médiáři ředitel Primy. ČT24 minulý měsíc kvůli koronaviru dosáhla na svůj historicky nejvyšší podíl na publiku 9,5 %.

Podle šéfky výzkumu České televize Renaty Týmové „byla avíza“ o startu už v únoru. „Start je několikrát opožděný,“ podotkla v dnešní debatě na půdě Univerzity Karlovy. Předposlední z variant bylo startovat 26. dubna, což proti vůli Primy prozradil operátor Skylink. Nakonec se čekalo ještě další týden.

O ČT24 sice Singer mluví jako o konkurenci, zároveň na otázku, proč přidaná druhá hodina nedělní Partie jde proti první hodině Otázek Václava Moravce, argumentuje, že cílem není protiprogramovat. Partie bude nově trvat od 11 až do 13 hodin, zatímco Moravec vysílá od 12 do 14 hodin. „V jiných zemích i u nás je prostor pro více zpravodajských platforem. My chceme být více mainstreamoví, více atraktivní vizuálně. Představte si rozdíl mezi BBC a Sky, existují vedle sebe poměrně šťastně, mají každá svoje diváky a drží jim to léta. Zuřivě se nesrovnáváme s ČT24 a není úplně naším cílem poškozovat nejsledovanější publicistický pořad v této zemi. Spíše nám přišlo zajímavé, a to i na základě výsledků z HbbTV, pokračování současné Partie. Diváci si to našli, baví je to a nevidíme proto jediný důvod, proč v tom nepokračovat na CNN Prima News,“ říká Singer.

Nedělní Partie se prodlužuje na dvě hodiny

Nedělní Partie se prodlužuje na dvě hodiny

„Budeme dynamičtější, atraktivnější jak formou, tak i zpracováním obsahu,“ vyjmenovává kýžené největší benefity nové stanice. „Chceme se každý den soustředit na osm, deset hlavních témat, která divákům rozebereme z různých perspektiv. To znamená když se budou dívat na nás, bude schopen pochopit nejenom to, co se děje, ale proč se tak děje. Rozhodně chceme, aby náš divák nemusel mít titul z politologie, když se na nás dívá, a pochopil, proč je důležité, aby se dozvěděl to, co se dovídá. I výběr moderátorů a jejich stylu je takový, aby [vysílání] bylo přístupné a v dobrém slova smyslu lidové. A aby od toho lidi nechtěli odcházet, v průběhu celého dne.“

„Mezi nejnavštěvovanějšími weby“

Projekt CNN Prima News nejdřív vedl Martin Ondráček, dřív dlouholetý ředitel zpravodajství konkurenční televize Nova. Loni na podzim ale spolupráce skončila. „Bylo to po vzájemné dohodě. Myslím, že to bylo jednoznačné. Je to náročný projekt, potřebujete tomu dát všechno a ono vás to může také trochu sežrat. A to si myslím, že se trochu i stalo,“ poskytl generální ředitel Primy svůj pohled na to, proč původní šéf v projektu nepokračoval. CNN Prima News teď má trojhlavé vedení. Stanici řídí tříčlenná Redakční rada, odpovědná přímo generálnímu řediteli Primy. Radu tvoří Eliška Čeřovská jako ředitelka News Production, Petra Benešová jako ředitelka News Gathering a Tomáš Večeřa coby ředitel Online News. „Neuvažujeme o žádné změně struktury,“ řekl dnes Marek Singer.

Nová značka chce být výrazná i na netu. „Od generálního ředitele jsem dostal jasné zadání, dostat se mezi nejnavštěvovanější zpravodajské weby v Česku. Příští rok očekáváme, že svedeme ten tvrdý boj,“ uvedl šéf internetového zpravodajství Tomáš Večeřa. Doplnil, že v jeho týmu je kolem 20 lidí.