Už pár dnů chci napsat něco o budoucnosti virálního videa. Nějak se mi stalo, že se mi na tohle téma (i když to není vůbec nic, čemu bych se souvisleji věnoval) seskládalo v hlavě pár věcí a teď vidím tak asi rok a půl dopředu, co se bude dít. Moc často se to neděje, takže mě to dost překvapilo.
Ale vzhledem k nedostatku času jsem rád, že si ke mně našel cestu nový spot z VŠE.
Microsite Kreativní Einstein jste možná viděli. Je to kampaň vysoké školy a není to průšvih, není to ani nepovedené. Je to za prvé profesionální práce, což je nutný předpoklad, za další se na to dá koukat, sláva!
Co mi trochu vadí, je název, protože Einstein byl dost kreativní člověk. Čtu právě knihu, kterou jsem náhodou koupil a vždy chtěl mít, reprint prvního českého vydání Teorie relativity. „Kreativní Einstein“ je pleonasmus. Ale jelikož je to chytlavý název, proč ne.
Web je vybavený spotem, který drží nastavenou laťku. Jednoduše, tohle se povedlo. Děj spotu vychází doslova z názvu oboru Multimédia v ekonomické praxi.
Spot využívá tisíckrát použitý motiv filmu ve filmu, pokaženého záběru špatných herců. Tohle mohlo dopadnout katastrofálně, kdyby herci nebyli přirození. V tom případě bychom si pravděpodobně povídali o novém webu Kofoly, proti kterému je kreslený panáček pro ministerstvo školství ještě krásná práce.
Nový web Kofoly je apokalypsa, nicméně my se bavíme o VŠE a tady v tomhle spotu to herci kupodivu dali, tvůrci zvolili přesně spočítané prostředky, které si mohli dovolit, a je z toho skvělý spot, který si nehraje na nic, co není, ani na nablejskanou velkou produkci, ani ne amatérský virál.
Jediné, co bych kolegům vytknul, je profil Kreativního Einsteina na Facebooku. Tohle by chtělo spíš Stránku, přátelé. Budete mít 5000 přátel, než se nadějete, a co pak s profilem?