Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

„Když se pomíchají fonty a uzávěrka je za 5 minut“

Týdenní hodnocení kampaní se opět šplhalo vysoko. Zvítězila Galerie hlavního města Prahy s novým vizuálem od Anymade Studia. Nostalgicky laděné Ledové kaštany jsou prý ohrané.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 39. týden 2017

  1. Anymade Studio, Petr Cabalka, Filip Nerad: Identita GHMP (53 %)
    značka, klient: Galerie hlavního města Prahy
  2. Fallon, Intuo: Bezpečně jiná (47 %)
    značka: Škoda Karoq, klient: Škoda Auto
  3. PR.Konektor: Stůj si za svým (44 %)
    značka: Jack Daniel’s klient: Brown-Forman Czechia
  4. Fallon Prague, Symbio: Chuť, která se rozvine (42 %)
    značka: Birell Botanicals, klient: SABMiller
  5. To dobré zůstává (31 %)
    značka: Orion Ledové kaštany, klient: Nestlé

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každo u z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Nová identita pro galerii (53 %)

Galerie hlavního města Prahy, Anymade Studio

Galerie hlavního města Prahy, Anymade Studio

Galerie hlavního města Prahy, Anymade Studio

Galerie hlavního města Prahy, Anymade Studio

Galerie hlavního města Prahy, Anymade Studio

Galerie hlavního města Prahy, Anymade Studio

Galerie hlavního města Prahy, Anymade Studio

Galerie hlavního města Prahy, Anymade Studio

Letos v dubnu vyhlásila Galerie hlavního města Prahy (GHMP) spolu s Czechdesignem soutěž na novou vizuální identitu. Sešlo se celkem 90 návrhů, vítězem se stal ten od Anymade Studio, za nímž stojí Petr Cabalka a Filip Nerad a které za svůj koncept získalo zákázku za 400.000 Kč. Cílem soutěže bylo najít vizuální řešení, jež by jednak ucelilo grafickou prezentaci galerie, ale zároveň nabízelo prostor pro individuální realizaci jednotlivých výstavních projektů. Soutěž probíhala ve dvou kolech, do druhého kola se kromě Anymade dostalo rovněž studio Petrohrad, designér Tom Garcy (Tomáš Nečas), ReDesign Studio a Jan Slabihoudek

„Vizuální identita je založena na nápaditém řešení loga, které mezi písmenem G a H otevírá prostor pro další vstupy – grafické, obrazové, textové. Zároveň symbolizuje otevřenost galerie různým formám umění,“ komentovala vítězný návrh porota.V portfoliu Cabalky s Neradem je kromě GHMP také vizuální identita Domu umění města Brna či Festivalu Fotograf, ale také organizace Czechdesign, jež tendr spolupořádala. 

Čistá práce. Hezká práce. A to grafickému designu vůbec nerozumím!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Těžko z několika návrhů odvodit, jak to může koncepčně fungovat v budoucnu, ale zatím to vypadá trochu, jako když vám při sazbě slabikáře pro slabozraký něco pomíchá všechny fonty v kompu a vy máte pět minut do uzávěrky.
Adam Roučka

Víte, kdybych aspoň vytvořil logo a vyhrál s ním tendr. Třeba jako pánové Charvát a Kauba. Pak bych měl možná právo hodnotit něčí vizuální identitu. Jenže já nic nevyhrál. Tak nehodnotím. 50 bodů dávám jako střed.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Mne sa to páči.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Chápu, že vtisknout jednotící linii něčemu, jako je umění je extrémně náročné. Ale koncovým spotřebitelem sdělení bude pořád jen člověk. Snaha o čistý design, postavený na typografii, je tu možná na škodu schopnosti nést unikátní obraz značky. Na druhou stranu kdo jiný by si to mohl dovolit než galerie umění.
Jakub Strýček (Zonky)

Dobrý. Je vidět, že nad konceptem někdo přemýšlel. Je těžké vytvořit něco relativně minimalistického a přitom snadno rozpoznatelného. Zde se to myslím povedlo.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

2. Originální bezpečí v novém Karoqu (47 %)

Nová Škoda Karoq, druhé SUV Škody Auto po Kodiaqu, přichází na tuzemský trh pod heslem Bezpečně jiná. „Víme, že pro tento segment mají ženy důležitou roli v rozhodování o koupi vozu a že jsou to právě ony, kdo bude velmi často sedět za volantem nového modelu. Proto cílíme i na ně,“ oznamuje automobilka. Kromě samotného produktu se v kampani hodlá zaměřit na jízdní asistenty (komfort a bezpečnost) a prvky výbavy vozu a jeho design.

Kampaň odstartovala pondělí 18. září a poběží až do konce listopadu. Nejsilnější vlna přitom bude probíhat v říjnu, kdy nový model přijde na trh. Komunikační mix zahrnuje televizi a kino, venkovní nosiče, rádio (nestandardní formáty v rámci vybraných pořadů), tisk i online (web, sociální média, kanál Škody na YouTube). Spot připravila agentura Fallon, voice over zpracovala tentokrát česká agentura Intuo. Hlas tradičně propůjčil Michal Dlouhý, použitá skladba je Shout It Out od Extreme Music.

Zkouším si představit, jak kreativec prodával svůj nápad: ‚Budou tam takové hezké záběry, třeba na paddleboard, protože ten je teď hodně populární. Pak je jako setkání s přáteli a pak večer, kdy žena vzpíná paže k nebi. A tak. Jo a hezká hudba.‘ Kreativní ředitel, potažmo klient, pak řekne: ‚To je ale výborný nápad!‘ Videoklip ale není nápad, i když je natočený sebelíp.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ta nespoutaná příroda voní zasedačkou a ten voiceover psala fokuska.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Hezky natočená imidžová nuda. Je úplně jedno, jaký auto dáte nakonec do packshotu, zítra si na to stejně nikdo nevzpomene. Ale Seat na to.
Adam Roučka

Mě zkrátka reklamy škodovky baví a tato není vyjímkou. Oceňuji též multikanálovou netradiční komunikaci.
Milan Černík (Nestlé)

Zase někdo dělá něco jinak. Nemohl by někdo přijít třeba s konceptem ‚Bezpečně stejný‘? To by mě bavilo víc. Tohle je zaměnitelný a dost neoriginální.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Reklama, ktorá je až príliš bezpečne bezpečná.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Velmi dobrá pocitovka, která hezky zapadá do aktuálni linie komunikace. Precizní řemeslné zpracování. Chytrá kombinace rozdílných sdělení, v obraze a ve VO dobře váže a doplňuje se. Ve stejný moment umožňuje vymáčknout maximum sdělení v klasických 30s a při tom držet rytmus. Dobře vyladěná tonalita vzhledem k cílovce. Možná snad jediné a to je až příliš velká sázka na aspiraci, ale to už k image spotu patří.
Jakub Strýček (Zonky)

Plynulá jízda v pravém pruhu. Spíš bezpečná, než jiná. Fungovat to může, ale hrozí, že Karoqa za chvíli někdo předjede zleva.
Jakub Kesl (Loosers)

Má to civilní a uvěřitelnou atmosféru. V pohodě.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

3. Jack podporuje kreativitu (44 %)

Jack Daniel’s představil nové ambasadory podzimní kampaně – džínového krejčíře, řezbářské duo, hudebního grafika a moderátora, který si dopředu nic nepřipravuje. Každý z nich zastupuje jiný brand Tennessee whisky a prosazuje nezávislost jiným způsobem. Ambasadoři mají společné dvě věci – nezávislost a snahu „vymanit se ze systému“. Jejich osobnosti se odráží v jednotlivých druzích Jack Daniel’s  – Gentleman Jack, Honey, Fire a Old. No.7.

S novými ambasadory vznikla unikátní autorská videa a reportáž, kde každý vypráví svůj životní příběh. Autorská videa z výroby jednotlivých produktů jsou k dispozici na YouTube. Pro Jack Daniel’s připravili speciální džíny, dřevěné hodinky a autorský plecháček. V době, kdy jsem přemýšlel, jaké ambasadory oslovíme pro naši podzimní kampaň, jsem potkal Patrika Diamanta, prvního ryze džínového krejčího v České republice. Jeho netradiční business mě oslovil natolik, že jsem začal pátrat po dalších příbězích lidí, kteří opustili svá původní povolání a začali se věnovat něčemu vlastnímu a spolu s PR. Konektor jsme se pustili do netradiční kampaně,“ popsal začátky senior brand manažer Jack Daniel´s Patrik Skála.

Ale jo. Sympatičtí a kreativní lidé dělají zajímavé věci. Proč jsou ale videa tak uspávací? Hodilo mě to úplně do nějaké alfa vlny a probírám se ještě teď.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Víte co, ono by to mohlo bejt super. K Jackovi to sedne, je to trendy a vlastně i hezky natočený. Ale ty voice-overy! Spojka ‚ač‘ nemá co dělat v žádným textu tohohle století. Natož v reklamě na Jacka.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Třikrát reklama na topornost. Je bolestivý vidět, jak to těm lidem nejde do pusy. Tyhle oddrmolený správňácký řeči mně prostě k Jackovi neseděj.
Adam Roučka

Jack Daniels má prostě styl. Jen by mě zajímal dosah takové kampaně, reálné výsledky a dopad na brand. Tak to vidím jen hezky natočená videa.
Milan Černík (Nestlé)

Hodinky ze sudu jsou hodně cool. Vlastně bych je chtěl. Nikdy jsem žádný hodinky nenosil, ale řeknu vám, že mít na ruce dřevo z vůní whisky, to musí bejt dobrý. U džínů a komiksu to už na mě tolik nefunguje, ale celkově mně to nepříjde špatný. Jack vítězí.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Jackovi prostredie holešovického barbershopu sedí a vyzerá to pekne. Čo ma už ale unavuje je trend tejto reklamnej sezóny – všetky značky idú vlastnou cestou, stoja si za svojím, robia veci podľa seba, po vlastnej ose, búrajú pravidlá… Ako nudný konzervatívec už dostávam vyrážku z toho, že žijem úplne obyčajný život a nerebelujem proti establishmentu s každým upitím si produktu, ktorý sa chce pod revolúciu podpísať. Až niekto začne oslavovať uniformitu davu a slastnú nudu každodennosti, budete čumieť, ako rýchlo vytiahnem peňaženku!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Když se smíchá Jägermeister, Becherovka a Jihlavanka. Řemeslo je trend. Ale pít se to dá a ke značce to sedí. Volba ambassadorů dobrá.
Jakub Kesl (Loosers)

S autentickými příběhy fachmanů-ambasadorů se tento rok doslova roztrhl pytel. Nicméně řemeslně je to pěkně udělané.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

4. Bylinkové skoropivo (42 %)

Nealkoholické pivo Birell nabízí svým příznivcům novinku, pivo bez alkoholu za to s příchutí bylinek. Vznikla tak nová řada Birell Botanicals, která má zatím dvě příchutě Bezový květ s tymiánem a citronem a Zelený čaj s jasmínem a bergamotem. V souvislosti s uvedením nových nápojů zahajuje Birell novou kampaň. Na její přípravě spolupracovalo více agentur. Kreativní design navrhla LineArt Group, spot pro televizi vymysleli ve Fallon Prague a natočili jej v produkci Savage, Fallon dělal i print. Natáčení probíhalo v pražských Letňanech, kde kvůli spotu vznikl z kulis celý bylinný svět.

Spoty pro online jsou dílem agentury Symbio.

Novinka je ve čtyřsetmililitrovém na českém trhu k dostání od 4. září a podpoří ji všechny typy kampaně. Spot bude vidění v televizi a nebude chybět ani komunikace v místě prodeje, včetně ochutnávkové roadshow. Do marketingové komunikace zahrnul Birell také ambasadory a bloggery.

‚Chuť, která se rozvine‘ má být nejspíš nové ‚Postupné uvolňování energie‘, Marketingový canc, který však může fungovat. Natočeno je to tak uměle, že to připomíná Krakonošovu zahrádku z Večerníčku.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

‚Chuť, která se rozvine,‘ zní, jakoby to mělo vocas (přitom nemá!). Jinak je to mile fortelný. Birel je pro mě ale srdcovka, takže možná nejsem fér.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Postupný rozvíjení chutí asi o moc líp ukázat nešlo. Jen mně to pořád připomíná ten mikrosvět z Coca-Colovýho automatu.
Adam Roučka

Vizuálně hezká práce, jen vlastně vůbec netuším o čem ten produkt je a pro koho je určený, to jsem opravdu nechytil.
Milan Černík (Nestlé)

Tenhle hlavní spot je nůďo, co? Alespoň ty kratší produktovky mě zaujaly. Nevim proč, ale svou atmosférou mi připomněly díl Majora Zemana Tatranské pastorále. Jediné, co je out, je ten šedý lupus, který se rozvine hercům na obličeji.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Hezký nápad a poměrně hezky provedený. Z přírody až do plechovky v podání americké minigolfové dráhy. Ale nemůže taková reklama končit jakoukoliv ochucenou vodou. Prvních 20 sekund člověk čeká na jakou značku cideru je to reklama a on to Birrell nova příchuť. Chybí ta drobná část sdělení, co dělá produkt výjimečný. Neubráním se srovnání s původní kampaní na Sládkovu limonádu, kde reklama velmi dobře vystavuje přidanou hodnotu produktu.
Jakub Strýček (Zonky)

Bylo cílem odkomunikovat ingredience a příchutě nebo ‚chutě, které se rozvinou‘? Oboje by šlo dramatizovat srozumitelněji.
Jakub Kesl (Loosers)

Dlouhé lineární jízdy tu dlouho nebyly (bez ironie). Neděje se tam nic světoborného, ale určitě lepší než vysmátí chlemtající cyklisti.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

5. Čokoládová nostalgie z ledničky (31 %)

S novou reklamou přichází i oblíbená čokoládové tyčinka Ledové kaštany od Orionu. Kampaň sází na vytvoření nostalgické retro nálady a odkazuje se na tradici mlsání kaštanů. Ústředním motivem třicetisekundového spotu je píseň Slunečný hrob od The Blue Effect, který je nerozlučně spjatý s legendárním filmem Pelíšky.

Nostalgický tatík vzpomíná na mladá léta, u toho pojídá kaštany. Jeho syn ho vytrhne ze snění, ale nevadí, táta malému rošťákovi odpustí a o kaštany se rozdělí. Toliko k příběhu. Písničku Sluneční hrob miluju, takže je to trochu podpásovka a přidávám pět procent. Chválím grading, který je taky celý takový kaštanový.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Nechci vám to kazit, ale proč je to deska ‚The greatest hits‘? Tady by se trošku toho nostalgického patriotismu hodilo, když už ten song stejně známe všichni.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

To dobré zůstává. Hm, tady moc dobrýho nezůstalo. Doufám, že se podobně generický návody, jak si nenuceně vychutnat čokoládu / kafe / čaj / cokoli už přestanou točit jednou provždy. A to mám ty kaštany tak rád.
Adam Roučka

Kaštany jsou dobrý. Chutnaj mně, i když jsem se vždycky styděl říct někomu, že jím kaštany. Co takhle takovej malej coming out? Kdo tady ještě jí kaštany? Přestaňte se stydět. #jimkastany. Jo, ta reklama? Tak ta mi přijde taková béčková. Vzhledem ke castingu je spot určený mně a mně se zdá, že tvůrci mou generaci podcenili. Snažíte se nás opít rohlíkem. Děti, gramofon, lehký vtip. Kaštany jsou o hodně lepší než tahle reklama.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Ukážkový ‚cringe‘. Dvaja zle nastavení androidi predstierajú ľudské emócie za zvukov hudby, ktorá musela stáť majland. Otcov skrivený úškľab pri otočení sa na syna vyložene volá po terminátorovi, ktorý by jeho začínajúce utrpenie s nadobudnutým vedomím ukončil buď násilne, alebo aspoň preinštalovaním zabugovaného firmwaru.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Jako bych četl ten vstupní insight. Kdo byl náš spotřebitel tehdy, a kým je dnes. Jsme schopni se mu připomenout a posunout se skrze něj i k nové generaci? Postavme to na nostalgii, a tom co prožívat, když jíte náš produkt. Plus trochu retra. Neudělat to rozhodnutí, zda to má zvýšit prodeje nebo posilovat značku, je s menším rozpočtem smrtící a zde je to hodně znát.
Jakub Strýček (Zonky)

Kaštany s příchutí opiátů? Je to retrospektiva nebo současnost? Není to celé příliš subtilní? Asi nejsem cílová skupina.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.