„KetoDiet: zajímavý přístup na poli dietního protlaku“

Reklamní katy tentokrát nejvíc zaujalo oblečení smutné z hubnutí, od agentury Brain One.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna za 3. týden 2021

  1. Brain One: Smutné oblečení (57 %)
    značka: KetoDiet, klient: KetoDiet CZ
  2. Martin Krejčí: Spojení hudbou (54 %)
    značka, klient: Česká filharmonie
  3. Prostě dobrota (45 %)
    značka: Brumík, klient: Mondelez Czech Republic
  4. Štěpán Zálešák: Vracíme peníze za zdravý životní styl (45 %)
    značka, klient: Mutumutu
  5. Kroužkujeme hezky česky s Jiřinou Bohdalovou (45 %)
    značka: Penny, klient: Penny Market

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 11 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. Oblečení je smutné kvůli KetoDiet

Společnost KetoDiet se v nové televizní kampani od agentury Brain One rozhodla vzít komunikaci z opačného konce než tradiční kampaně na diety – zaměřila se na pocity starého velkého oblečení potom, co jeho majitelé jednou provždy zhubnou. „Většina kampaní na produkty kolem hubnutí ukazuje pozitivní dopad produktu na život hubnoucího. Jak mu to sekne, jak se cítí, jak ho vnímá okolí – a proto nám značky často splývají. Tomu jsme se chtěli vyhnout. Proto má zákazník v kampani KetoDiet de facto vedlejší roli a prim hraje personifikovaná XL košile a její trápení z toho, že už nebude nošena. Pro maximální uvěřitelnost jsou všechny její pohyby natočené postaru – na kameru a za pomoci loutky,“ říká kreativní ředitel Brain One Marek Linhart. Produkce spotu se ujalo zlínské studio Bumerang, patřící do agenturní rodiny Brain Family. Režíroval Pavel Soukup, který je zároveň i čerstvým držitelem prestižní celosvětové ceny Emmy za seriál #martyisdead. Animace je prací studia Animation People, zvuk zajistilo studio Sype, o postprodukci se postarala R.U.R.

Iva Hadj MoussaOceňuji kreativní přístup a odvahu klienta, že nechtěl ukazovat krásné štíhlé lidi, tak jako to vidíme v reklamách podobného ražení. Košile je v tom dobrém smyslu trochu creepy. Něco mi říká, že tuhle značku i spot si nejspíš nějakou dobu zapamatuju.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprZaplaťpánbůh za jinak zpracovaný insight o velkém oblečení. Ukazuje se, že to jde i bez vyrýsovaných fitness šampionů ztrácejících se ve svých kalhotách XXXL.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Pavel JechortVlastně to není úplně nejhorší. Díky práci s košilí utekla kreativa z hrobu, ve kterém končí všechny ostatní.
Pavel Jechort

Petr VáclavíkNemůžu se ubránit dojmu, že vítězem je ta XL košile, produkt shozen ze stolu, teď jen počkat na jídlo z dovážky, které šla „panička“ vyzvednout.
Petr Václavík (Czech Promotion)

Michal ŠollerJó, tak to jó. Líbí se mi to, má to nápad, vtip i je to hezky natočené s loutkovou animací. Tohle prostě můžu.
Michal Šoller (Cognito)

Ondřej SoučekSmutný XXL oblečení, to je fajn nápad, který by si zasloužil to trochu víc rozvést. Je tam tolik různejch fórů, co může smutná a frustrovaná XXL košile udělat... Já bych se toho nebál.
Ondřej Souček

Vilém RubešKreativně mi to vlastně přijde docela prima. Jen si říkám, proč hřebelcovat kostru starého koně.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaPřijde mi, že ta reklama je lepší, než ten produkt. Chytlavý insight. Moc pěkná exekuce. Jen přemýšlím, jestli se mi chce hubnout, protože se mi nechce ty hadry moc naštvat, jestli mi jako rozumíte.
Petr Laštovka (VMLY&R Commerce)

Štěpán KleníkDobrý nápad, určitě zajímavý přístup na poli dietního protlaku. Klidně bych se podíval na víc zákeřných XXL příběhů. Nápad se dá určitě dobře rozvinout. Akorát bych vytknul po packshotu ustrnulý obraz, čekal jsem ještě nějakou pointu navíc.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Manuel PradaGood. Košili by v další fázi možná slušela trochu zábavnější story.
Manuel Prada (Comtech Can)

Stanislav PluháčekSuper. Claim „Dejte XL oblečení sbohem“ se mi teda zamlouvá víc než otřepané „Nehubněte. Zhubněte“. Nicméně za mě palec nahoru.
Stanislav Pluháček (Better)

2. Česká filharmonie slaví s Martinem Krejčím

Česká filharmonie si 125. výročí od svého historicky prvního koncertu připomíná kampaní, jejímž autorem je reklamní tvůrce a režisér Martin Krejčí, který stojí za oceňovanými reklamami pro značky Heineken, Honda, Opel, Hornbach či Ikea. Nosnou myšlenkou televizních spotů je zrození hudebních nástrojů z chaosu nepatrných částic. Pomocí hudby, která má sílu a energii spojovat domněle nespojitelné, vzniká něco nového a dokonalého, zmatek ústí v harmonii. Skladby Dvořáka a Martinů ke spotu vybrali a upravili Marek Doubrava a Jan P. Muchow, nahrávání se ujala Česká filharmonie pod taktovkou Ondřeje Vrabce. Spot vyrobila Stillking Films. Vizuál kampaně navrhlo Studio Najbrt. Spot je k vidění v České televizi, v online médiích i na sociálních sítích. Mediamix kampaně dál zahrnuje Český rozhlas a také tisk a outdoor.

Iva Hadj MoussaImploze je pěkný nápad, a také špičkově ztvárněný. Jenom mi tam příliš nesedí ten hlavní claim Spojení hudbou. Pod tím si představím něco trochu jiného. Ale jinak krásná, důstojná, profi práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprHezké slowmotion. Jen to „spojování“ je tam trochu přes ruku...
Míla Knepr (Contagious CZ)

Pavel JechortTakhle, původně jsem si myslel, že byla Česká filharmonie vyhozena do vzduchu. Omlouvám se za svoji nechápavost, po pročtení konceptu si připadám jak blb. Ale nemít návod, nikdy se nedostanu k podstatě. A to je za mne rozhodně špatně.
Pavel Jechort

Petr VáclavíkVizuální exploze, vlastně imploze, teda zrození. Prostě důstojná oslava 125. výročí významné instituce. Nelze nepochválit.
Petr Václavík (Czech Promotion)

Michal ŠollerVizuálně působivé, jenom tu myšlenku jsem na poprvé úplně nepobral. Asi bych to spojení vyjádřil méně destruktivní formou.
Michal Šoller (Cognito)

Ondřej SoučekVe mně to nezanechává žádné emoce ani pocit velkoleposti, ale spíš opuštěnosti. Od začátku tušíte, co se stane. Z trosek se stanou nástroje. À propos, když je tam přítomno tolik uznávaných tvůrců, nějak mi tam chybí uznávaný script writer, který by to celé dozajista posunul dál.
Ondřej Souček

Vilém RubešCelou tu dlouhou, předlouhou dobu, co to video trvalo, jsem doufal, že se něco stane. A víte, co se stalo? Prd. Pak slova „Spojení hudbou“. Kdo? S čím? Pseudointelektuální NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaNádhera. Pro takové těleso, jakým Česká filharmonie je, velmi vhodné. Nechávám se unášet tou noblesou a vizuální potěchou. Nolanovský TenetInception potkává DvořákaMartinů. Mám radost.
Petr Laštovka (VMLY&R Commerce)

Štěpán KleníkVideo je výrazné, epické, chytlavé, napínavé, vizuálně atraktivní se super hudební kompozicí. Nejsem si však jistý jestli je koncept „spojení“ u statických formátů pochopitelný. Tak snad bude kampaň dostatečně integrovaná. Zbytečně je akcentovaný na konci výbuch a prvky ohně, které tam být, vzhledem k metafoře spojení, nemusí a působí agresivně.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Manuel PradaVizuální koncert, ale nic víc. Závěr je předvídatelný a upozaděná hudba úplně nehraje s obrazem.
Manuel Prada (Comtech Can)

Stanislav PluháčekWooooooooooooow. Toť vše.
Stanislav Pluháček (Better)

3. Bob a Bobek mluví hlasem Petra Čtvrtníčka

Novou televizní reklamní kampaň představuje značka jemného pečiva Brumík. Hlavní roli v ní hrají kreslené postavičky králíků Boba a Bobka. Potravinářská společnost Mondelez, která je producentem značky Brumík, zakoupila práva na použití známých večerníčkových postaviček od České televize. Narozdíl od originální verze příběhů králíků z klobouku kouzelníka Pokustóna propůjčil teď oběma hlas Petr Čtvrtníček. „Využili jsme sice českou večerníčkovou klasiku, ale přesto zaměřujeme naši reklamu na dospělou populaci,“ říká Jana Hartmannová, manažerka značky Brumík. Ze spotřebitelského výzkumu nám vyplynulo, že Bob a Bobek patří mezi nejznámější klasické večerníčkové postavičky dokonce s 99% znalostí mezi dospělými. Těm pak přináší nejenom krásné vzpomínky na jejich dětství. Více než 80 % z nich uvedlo, že sledování Boba a Bobka je pobaví i nyní, když jsou sami dospělí. Z výzkumu dále vyplynul názor 75 % respondentů, že současné děti daleko víc zajímají jiné příběhy, a to především pohádky ze světové produkce, které lokální večerníčky milované celými generacemi naprosto zastiňují. Přitom u Boba a Bobka a jejich poťouchlých akcí se údajně dokáže stále zasmát i pobavit až 76 % diváků.“ Kampaň poběží v televizi od ledna a během roku se postavičky Boba a Bobka objeví i v řadě doprovodných marketingových aktivit. Zařazení reklamy v rámci vysílání se vyhýbá programům zaměřeným na dětskou populaci. Reklamní spot vznikl ve spolupráci s produkcí Filmservice. Kreativa je inhouse.

Iva Hadj MoussaKdyby tam nebyl Bob a Bobek, tak... by to byla nuda. Ale oni tam jsou, a právě díky téhle dvojce sympaťáků nejspíš reklama utkví v hlavách i srdcích spotřebitelů více než všeobjímající záběry na milující matku a dceru rošťandu.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprUž tříleté děti chápou sílu reklamy, takže pustit se s Králíky jen do maminek je docela odvážné. V televizi tomu rozumím, ale „další marketingové aktivity“? Králičí sampling pro maminky? Good luck.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Pavel JechortPlus za vizuální odlišnost. Nic dalšího mne netrklo, ale co já vím, na děti úšáci možná platí. Rozhodně víc než instantní reklama se šťastnou rodinou ve šťastném domě.
Pavel Jechort

Petr VáclavíkKde je Méďa Brumík? Z maskota značky zůstala jen vzpomínková fotka na produktu. Pokud to byl cíl, Bob a Bobek ho splnili dokonale!
Petr Václavík (Czech Promotion)

Michal ŠollerTak vy Bob a Bobka na mě, jo? Tak jo. Je to roztomilé jako výrazy holčičky, proto to mé roztáté srdce nedokáže kritizovat.
Michal Šoller (Cognito)

Ondřej SoučekTahla reklama je vlastně mířená na mě a víte co? Já si Králíky z klobouku pamatuju jinak. Hlas měli jinej i byli jinak nakreslený. Já myslim, že tenhle tah Mondelezu dává na první pohled velkej smysl, ale mám z toho podobnej pocit jako ze Čtyřlístků. Vydání, dejme tomu, do čísla 150 byly všechny pecka. To je můj Čtyřlístek a je svatej. Zbytek je komerce a jestli mně bude Bobík něco prodávat, nebude to ten můj milovanej Bobík v zelenym roláku, ale nějaká reklamní postavička. To samý platí pro Boba a Bobka. Pro mě to v tomhle spotu nejsou moji milovaní králíci, ale jen reklamní postavičky.
Ondřej Souček

Vilém RubešKdyž nevíš, co říct o produktu, přidej figurky. NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaAž 76 % diváků se zasměje! A to je v tuhle dobu hodně zapotřebí.
Petr Laštovka (VMLY&R Commerce)

Štěpán KleníkBob a Bobek generaci rodičů neurazí. Děti už asi nenadchne a bohužel Čtvrtníček Dvořáka nepřekoná. K Brumíkovi by se mi hodilo víc Potkali se u Kolína, dle mého nedoceněný večerníček s parametry šílené geniality, která bude na současnou dobu až příliš sofistikovaná. No nic...
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Manuel PradaKrálíci loví medvěda rybářským prutem – tohle nemá klobouk, ani patu. Nostalgie nestačí.
Manuel Prada (Comtech Can)

Stanislav PluháčekJednoduché, klasické, hezké. V postprodukci mi trochu táhne oči klíčování postav, ale to je detail. Chválím cílení mimo dětskou populaci. Za mě super.
Stanislav Pluháček (Better)

4. Mutumutu odměňuje za pohyb

Online životní pojištění Mutumutu od Creative Docku se nově propaguje na televizních obrazovkách, konkrétně na kanálech skupiny Prima. Dvacetivteřinový reklamní spot má za cíl předat hlavní sdělení, kterým je vracení peněz z pojistného za zdravý životní styl díky mobilní aplikaci Mutumutu. „Než vzniklo Mutumutu před víc než dvěma roky, prošli jsme asi 80 studií o tom, co nejvíce ovlivňuje naše zdraví a potvrdili jsme si jednoduchou věc – často se jen stačí o sebe starat. Pravidelně se hýbat, nekouřit, chodit na preventivní prohlídky aj. A když tohle budete dělat, máte nižší pravděpodobnost, že budete nemocní, takže my budeme pravděpodobně řešit méně pojistných událostí a můžeme vám tak část peněz vracet. Je to jasné a fér. A kdyby se náhodou stejně něco se zdravím pokazilo, tak vám i tak kryjeme záda,“ popisuje šéfka marketingu Mutumutu Lenka Rigerová. „Zjistili jsme podle našeho průzkumu, který jsme udělali před Vánoci, že průměrný Čech přibral za dobu koronavirových karatén přibližně 6,5 kila. Navíc Vánoce tomu ještě často přidávají. A tak jsme se rozhodli na začátek spotu přidat malé ‚popíchnutí‘, kdy manželka poplácá láskyplně muže na pupíku. Toto pošťouchnutí je v kombinaci s vrácenými penězi motivací, proč je lepší zvolit pro cestu do práce kolo na místo auta,” vysvětluje Rigerová. Kampaň doplňuje i sportovní výzva o chytré hodinky v hodnotě 5.000 Kč, které každý nový klient získá, pokud se bude jeden měsíc dostatečně hýbat. Jak moc, to si mohou lidé spočítat i ve sportovní kalkulačce, kterou najdou na kampaňové landing page. Televizní a online část kampaně začaly 11. ledna, televizní poběží do konce ledna, online do konce března, využije YouTube, sociální sítě a bannery. Přípravu spotu si vzalo na starost Mutumutu a kolegové ze společnosti Creative Dock. Scénáře a režie videa se ujal Štěpán Zálešák, produkce a kamery Gašper Šnuderl.

Iva Hadj MoussaNejdřív mě napadlo, jestli to není trochu moc doslovné, ale pak jsem si řekla, že se na to bude dívat z jiné perspektivy: je to, co o sobě chce značka říct srozumitelné? Ano. Takže mise z mého pohledu splněna.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprZajímavá produktová propozice. Její demonstrace je hodně pedestriální. Prostě chodící brief: odměňujeme sportující lidi = sypeme vám peníze. Doslova.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Pavel JechortAle jo, lehké, pochopitelné, USP tam je, call-to-action taky, nedělal to někdo z marketingu?
Pavel Jechort

Petr VáclavíkSportem ke zdraví a ke slevě. Jasně a polopatě řečeno, jen ty hodinky jsou tam opravdu navíc.
Petr Václavík (Czech Promotion)

Michal ŠollerMá to nápad, ale přijde mi to nedotažené, třeba narážky na tuk či prdlé gatě jsou tak nenápadné, že jsem si jich na první zhlédnutí nevšiml. Vizuály by si taky zasloužily trochu péče. Prostě trochu nedopečené.
Michal Šoller (Cognito)

Ondřej SoučekPěkně natvrdo řečený, ušlápneš deset kiláků a máš kilo. Ještě by se mi líbilo zahrnout do děje lenocha, kterej nic nedělá a jenom závistivě pokukuje po korunovejch milionářích, který cvičej a inkasujou.
Ondřej Souček

Vilém RubešV kategorii Rozběhaný brief vítěz týdne.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaAch, ta doslovnost je ohromující. Pochopí i takový ignorant, jako jsem já. Dál?
Petr Laštovka (VMLY&R Commerce)

Štěpán KleníkTo se těžko hodnotí, když Mutumutu nakonec nerealizoval náš super nápad. Takže akorát dodám, že to mohlo být trochu víc odvážnější...
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Manuel PradaCelý se to sype jak peníze z boty. Není mi jasný, za co přesně je dostanu.
Manuel Prada (Comtech Can)

Stanislav PluháčekProvedení nic moc, ale velmi pozitivně hodnotím nápad. Za mě dobrý.
Stanislav Pluháček (Better)

5. Penny na Facebooku ukazuje Bohdalovou

Novou influencerkou ve službách obchodního řetězce Penny se stala herečka Jiřina Bohdalová. Ta prostřednictvím videí - či „vídeí“, jak sama říká - propaguje řetězec Penny na sociální síti Facebook, a to tak, že v jeho slevových letácích vybrané produkty tužkou kroužkuje. Penny zatím s Bohdalovou zveřejnilo tři videa, přičemž první s ní na mobil natočil moderátor Leoš Mareš. Také ten se značkou Penny spolupracuje, dlouhodobě. „Penny ve své prezentaci dlouhodobě klade důraz na autenticitu. Proto v našich reklamách prakticky nevystupují herci, ale výhradně reální dodavatelé nebo vlastní zaměstnanci. V tomto případě jsme se rozhodli využít k prezentaci známé osobnosti a influencerky. Nešlo nám o klasickou kampaň nebo reklamu, ale chtěli jsme, tak trochu jinak a inovativním způsobem upozornit na aktuální výhodnou nabídku produktů,“ sdělil na dotaz Médiáře mluvčí Penny Tomáš Kubík. „Je známo, že paní Bohdalová je šetrná a záleží jí na kvalitě, kterou za své peníze dostane, což je to, co našim zákazníkům nabízíme,“ dodal. „Přestože je tradiční leták stále velmi silným marketingovým nástrojem, využíváme i tímto způsobem moderní nástroje a násobíme jeho efekt,“ podotkl Tomáš Kubík k nové spolupráci. „První video Leoše Mareše s Jiřinou Bohdalovou viděly mezi svátky stovky tisíc uživatelů. Ohlasy ze strany zákazníků jsou vesměs pozitivní. Ve většině případů vnímají tento způsob prezentace akční nabídky jako originální, neotřelý a vtipný.“

Iva Hadj MoussaVšichni z mého kruhu přátel se této kampani smějí, a ona do jisté míry směšná je, ale: mluví se o ní, pro určitou cílovou skupinu je zcela určitě relevantní a navíc je mi sympatické, že namísto běžných vystajlovaných influencerů a influencerek přišel někdo, koho bychom až zase tak úplně nečekali. Navíc Jiřina Bohdalová je fenomenální herečka. Takže za originální nápad a neotřelou osobnost rozhodně palec nahoru!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprJe to těžké. Mám na paní Bohdalovou alergii. Hlava mi nebere, jaký smysl mají rady 80+ influencerky jejím vrstevnicí o tom, že do závinu patří jablka, rozinky a ořechy.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Pavel JechortReklama může fungovat, i když se mi nelíbí, s tím jsem se už smířil. U řetězců stále postrádám jasnou strategii zacílenou na jasného zákazníka. Jednou jsou to plyšáci, pak malí šéfkuchaři dřímající v každém z nás a najednou kroužkování s Jiřinkou v letáku. Do toho Mareš.
Pavel Jechort

Petr VáclavíkKroužkování s Jiřinou je sen každého sortimentního manažera, žádná zbytečná kreativa, přímo na komoru!
Petr Václavík (Czech Promotion)

Michal ŠollerTo je tak blbé, až je to dobré. Na cílovku to nejspíše bude působit, jak slovo „sleva“ na český lid.
Michal Šoller (Cognito)

Ondřej SoučekOd té doby, co jsem Bohdalku viděl v Uchu a ve Světácích, neřeknu křivý slovo ani na jednu její roli. Naopak, osobně jsem rád, že si doteď může občas zahrát. I když to je třeba jen reklama.
Ondřej Souček

Vilém RubešKrálovna „Beru všechno“ opět zasahuje. Ale fujtajbl. NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaMyslete si, co chcete. Hejtujte, plivejte, ale tohle je pro mě zatím zásah roku. Bohdalka je kauf! I když je to Penny. Všici o tom mluvěj, všechny to zajímá a cílovku oslovuje. Super.
Petr Laštovka (VMLY&R Commerce)

Štěpán KleníkNejdřív jsem chtěl být přísnej, ale nejde to! Já bych si to klidně pouštěl před spaním místo audio pohádky. Takový kroužkovací ASMR projekt. Bude to fungovat. A TMBK odvedl dobrou práci.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Manuel PradaKroužkuju – lacinej fór, na kterym se podle mě nedá postavit kampaň.
Manuel Prada (Comtech Can)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.