Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Kika v Česku skončila. Jejích sedm zdejších prodejen přebírá XXX Lutz

Nábytek XXX Lutz bude nově v Plzni, Ostravě, Olomouci, Liberci a v Českých Budějovicích.

Poznávacím znamením XXX Lutz je červená židle. Foto: Marek Příhoda

Poznávacím znamením XXX Lutz je červená židle. Foto: Marek Příhoda

Rakouský řetězec s nábytkem Kika definitivně opustil českých trh. Sedm jejích dosavadních prodejen na tuzemském trhu převzal jiný původem rakouský řetězec XXX Lutz. Ten dosud na českém trhu provozoval tři obchodní domy, a to v Praze na Černém Mostě a ve Stodůlkách a v pak v Brně. Převzetím prodejen Kiky rozšiřuje svou působnost do pražských Čestlic a Letňan, dál bude v Plzni, Ostravě, Olomouci, Liberci a Českých Budějovicích. Otevření prodejen pod novou značkou XXX Lutz proběhlo 19. srpna.

„Sedm nových domů nábytku dokonale doplní naši stávající síť, a my jsme tak zastoupeni ve všech regionech Česka,“ uvedl jednatel XXX Lutz Walter Müller. „Naším záměrem je být jedničkou v každé zemi a na každém místě, kde působíme. Díky otevření dalších sedmi obchodních domů se nám daří k tomuto cíli přibližovat a využíváme synergií, abychom zákazníkům mohli nabídnout ještě víc moderních služeb a lepší ceny.“ Do sortimentu přibudou značky jako Dieter Knoll, Valnatura, Beldomo, Hom’in, Voleo, Ambiente, Ti’me či C’elina.

S ročním obratem 5,1 miliardy eur je skupina XXX Lutz druhým největším prodejcem nábytku na světě, hlavním konkurentem je švédská Ikea, v Česku i dánský Jysk. XXX Lutz dosud působí ve 13 evropských zemích (Rakousko, Německo, Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Rumunsko, Bulharsko, Švýcarsko, Švédsko), kde má dohromady 320 obchodů (kromě značky XXX Lutz do ní spadají Möbelix a Mömax).

XXX Lutz provozuje též internetový obchod, na tom českém je dostupných 16.000 produktů. „Za velkou výhodu pro naše zákazníky považujeme kombinaci kamenných obchodů a e-shopů. Tímto získáváme velkou konkurenční výhodu nad obchody, které prodávají pouze online, což nám umožňuje výrazný růst také v oblasti internetového prodeje,“ míní jednatel Müller.