Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

KKCG mění linku 1188 z informační na asistenční

Firma Karla Komárka chce oslovit domácí i zahraniční zákazníky novou mobilní aplikací.

Počet volání na informační telefonní linky s rozvojem internetu klesá, jejich provozovatel proto potřebuje najít nový obchodní model. Mohly by jím být asistenční služby, při nichž by firma nevydělávala na telefonujících, ale na poskytovatelích těchto služeb, jimž by zprostředkovávala zákazníky. Zhruba takovou politikou se začala řídit společnost Informační linky, která tři roky patří do investiční skupiny KKCG Karla Komárka.

Společnost vede přibližně půl roku nový generální ředitel Milan Roušar. Ten na setkání s novináři ve středu představil novou mobilní aplikaci 1188, která je určena zhruba 200.000 turistů, očekávaným během mistrovství světa v ledním hokeji v Česku. Aplikace by měla být funkční od příštího týdne a schopná zprostředkovat turistům podle Roušara „prakticky cokoli“. K dispozici je v angličtině a nově i v ruštině a v němčině. Aplikace nebude určena pro Windows, poběží jen na nejrozšířenějších platformách Android a iOS.

Náhledy nové mobilní aplikace 1188

Náhledy nové mobilní aplikace 1188

Zpoplatněna je tak, že turista uhradí jen roamingový poplatek. Pro Informační linky jde o zkušební projekt, na který v případě úspěchu naváže dalšími službami v aplikaci, jež by byla poté určena i domácím zákazníkům. „Kvantifikované cíle jsme si nedávali, ale patnáct až dvacet tisíc stažení této aplikace zahraničními turisty do konce roku budeme považovat za úspěch, když se to podaří už během mistrovství světa, tak za velký úspěch,“ řekl generální ředitel. Turisté se o existenci aplikace dozvědí z direct-mailu určeného všem, kdo si koupili lístek, kromě toho na ní upozorňují letáky v cestovních kancelářích a cestovních agenturách.

„Občas slýcháme, že informační linky jsou už díky rozvoji internetu zastaralé, ale pořád mají výrazné využití, a lidé, kteří přes ně něco hledají, se na ně vrací,“ uvedl Roušar, podle něhož se chce firma posunout od informační k asistenční společnosti. „Vybudovali jsme rozsáhlou síť řemeslníků po celé České republice, která je k dispozici 24 hodin sedm dní v týdnu. Budujeme kompletní pokrytí autoservisy a odtahovými službami,“ uvedl některé z plánů Roušar. Informační linky podle něj odbaví v současnosti kolem 4,5 milionu hovorů ročně. Objemy hovorů ale postupně klesají s tím, jak jdou dopředu technologie. „Všichni hledáme model, jak své služby zachovat užitečné i do budoucna,“ podotkl Roušar.

Mezi nové asistenční aktivity se zařadí také nová podoba firemního webu, která zatím běží na adrese moje.1188.cz a v „ostré verzi“ se představí na adrese 1188.cz ve třetím čtvrtletí. Web má být uživatelsky přívětivější a jednodušší a plnit dva dva cíle: jednak zaujmout proaktivním moderním designem, jednak se stát rozsáhlým portálem služeb, zahrnujícím i nejrůznější rezervační aktivity nebo slevové akce. Specifický byznys pak podle Roušara představují právě asistenční mobilní aplikace, z nichž první bude už zmíněná aplikace 1188 k mistrovství světa.

S novým portálem souvisí i nový vizuální styl společnosti: průvodci novým webem jsou kreslené postavičky, které svými postoji vyjadřují různé životní situace, v nichž se hodí asistenční služba. Podobu webu a komunikaci s cílovými zákazníky má na starost marketingová manažerka Kateřina Trňáková.

Call centrum začíná vydělávat

KKCG koupilo Informační linky k 1. lednu 2012 s cílem vytvořit na jejich základě nový byznys. V případě koncových zákazníků jde o výše zmíněné asistenční služby, v případě firemních klientů o call centrum, které dnes patří podle ředitele Roušara mezi desítku největších poskytovatelů call center služeb v Česku a z nulových výnosů se dostalo k výnosům v hodnotě několika desítek milionů korun. Generální ředitel ale připustil, že 70 % z této částky tvoří práce call centra pro další firmy ze skupiny KKCG, například pro MND, Sazku nebo cestovní kancelář Fischer. Třicet procent pak zakázky pro externí společnosti, mezi něž se řadí například Tesco Mobile nebo Česká pojišťovna. Šéfem call center služeb se stal Petr Studnička.