V rozsáhlém výběrovém řízení Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) na propagaci značky kvality Klasa, rozděleném na čtyři části, uspěly podle informací Médiáře agentury McCann (oficiálně McCann-Erickson Prague), Knowlimits a Al-System Pro. Na čtvrtého vítěze se zatím čeká. Plánovaná hodnota celé zakázky dohromady činí 298 milionů Kč. V tendru se hodnotilo 34 nabídek od 18 subjektů. Doba zakázky by se měla z dosavadní jednoleté prodloužit alespoň na dva roky.
Kolik stát vydá za Klasu a kdo to chtěl
Zakázka na značku Klasa sestávala ze čtyř částí.
- Nejdražší částí zakázky je její strategická, kreativní a PR část s předpokládanou hodnotou 128 milionů Kč. Na ni dostal SZIF devět nabídek.
- Realizační část, do níž patří organizace ochutnávek, spotřebitelské soutěže a další propagační akce, si fond cení na 88 milionů Kč. Na zakázku přišlo také devět nabídek.
- Mediální část zahrnující návrh mediální strategie a plánu, návrh mediálního nákupu či vyhodnocení komunikace má stát 2,4 milionu Kč. Zájem o tento díl zakázky se projevil v sedmi nabídkách.
- Poslední, expoziční část, má stát 20 milionů Kč, a sešlo se na ni devět nabídek.
Název firmy a jakou část zakázky měla zájem
- A priori 1
- Lion Communications 1,2,3
- 1 Year & More Production 2
- Dedeman 4
- McCann-Erickson Prague 1,2,3,4
- WMC Praha 1
- Al–System Expo 4
- Havas Worldwide Prague 1
- MVP Agency 4
- Ogilvy & Mather 1,2,3,4
- McCoy & Partner 2
- Carat Czech Republic 1,2,3,4
- Comunica 1,2,3,4
- Young & Rubicam Praha 1,3
- Výstaviště České Budějovice 4
- Knowlimits 3
- Agentura Gate 2,4
- Leones Production 2
Zdroj: Státní zemědělský intervenční fond
McCann zvítězil podle informací Médiáře v nejdražší částí zakázky, tedy té, která zahrnuje strategii, kreativu a PR. Agentura ani klient tuto informaci ale zatím nepotvrdily s tím, že zadavatel se musí ještě vypořádat s námitkou, která k této části tendru zazněla.
Knowlimits uspěla v mediální části, jež obnáší návrh mediální strategie a plánu, návrh mediálního nákupu a vyhodnocení komunikace. „Máme takovou informaci, ale čekáme na oficiální potvrzení,“ potvrdil Médiáři za Knowlimits šéf jejího PR oddělení Jakub Koutek. Mluvčí SZIF Vladimíra Nováková uvedla pouze to, že vítěz by měl být oficiálně vyhlášen v řádu dnů až týdnů.
Třetím, už potvrzeným vítězem je českobudějovická agentura Al-System Expo, která dostala na starost expoziční část, tedy propagaci Klasy na veletrzích. Její vítězství potvrdila Médiáři přímo mluvčí Nováková.
Nerozhodnutá zatím zůstává realizační část, do níž patří organizace ochutnávek, spotřebitelské soutěže a další propagační akce.
Důvodem, proč první tři části zakázky nebyly na rozdíl od čtvrté dosud oficiálně vyhlášeny, je to, že se zadavatel musel vypořádat s námitkami, které zazněly. Podle informací Médiáře se to fondu v případě mediální části už podařilo.