Rada pro vysílání sáhla po neobvykle vysoké finanční sankci. Provozovateli relace Klenot TV uložila pokutu ve výši 750.000 Kč za to, že v teleshoppingovém pořadu v televizi Barrandov z letošního 20. června neoznačil propagovaný doplněk stravy právě jako doplněk stravy, jak to vyžaduje zákon. Neučinila tak zvukově ani vizuálně, naopak teleshopping obsahoval „audiovizuální prvky, které ve svém celku evokují léčebný účinek doplňku stravy MultiLady při onemocnění osteoporózou a dalších zdravotních problémech, jako je například ucpávání cév“.
„Moderátorka ve studiu prohlašovala, že přípravek MultiLady pomáhá pacientům s osteoporózou, a to nejen jako prevence a zdroj potřebných vitamínů, ale také jako řešení už existujících zdravotních problémů,“ kritizuje regulátor po své schůzi z tohoto týdne. Pokutovanou firmou je maďarská Emporia Style se sídlem v Budapešti. Maďarská Emporia teleshopping provozuje pro televize v tuctu evropských zemí. Z názvu Klenot TV v případě Česka plyne, že se zaměřuje především na televizní prodej šperků.
Za tentýž prohřešek - tedy neoznačení doplňku stravy jako doplněk stravy - dostal pokutu také tuzemský inzerent Jankar Profi, a to za propagaci produktu Medicínka.cz, respektive Green Coffee na televizi Šlágr letos 11. května.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE
