Klíma si na Tablet Media vzal úvěry 30 milionů Kč

Majitel digitálního vydavatelství Tablet Media popsal hospodaření vlastní firmy, jejíž provoz financuje úvěry.

Michal Klíma v redakci svého vznikajícího Tablet Media, v podkroví činžovního domu v ulici Milady Horákové, jen kousek od Economie, kde léta působil

Michal Klíma před rokem v redakci svého vydavatelství Tablet Media, v podkroví činžovního domu v ulici Milady Horákové, jen kousek od Economie, kde léta působil

Vydavatelství Tablet Media Michala Klímy plánuje i další tituly vydávat zdarma. Pokud ke zpoplatnění přistoupí, udělá to postupně. Na konferenci Forum media to dnes řekl majitel vydavatelství Michal Klíma. Bezplatné vydávání Klíma bere za marketingový náklad, který by jinak u placeného titulu musel vyhradit na propagaci, na rozšíření povědomí o časopisu.

Klíma přiblížil i původní investici do projektu: do základního kapitálu vložil z vlastních úspor 2 miliony Kč, dalších 30 milionů Kč si následně půjčil formou úvěrů od soukromých osob. Jejich jména Klíma dlouhodobě nesděluje, neřekl je ani dnes.

Uvedl nicméně, že počáteční byznysplán Tablet Media počítal s vyrovnaným hospodařením po třech letech. Podle účetní závěrky firmy za loňský rok 2013, první rok fungování, činily tržby společnosti 2 miliony Kč, náklady přitom 17 milionů Kč (z toho osobní náklady téměř 10 milionů), roční ztráta tedy činila 15 milionů Kč.

Dotyk Styl Royal, nový titul Tablet Media

Dotyk Styl Royal, nový titul Tablet Media

K původnímu tabletovému týdeníku Dotyk, který začal vycházet loni v květnu, přibývají teď v listopadu další tři čistě tabletová periodika Dotyk Styl Royal (vyšel toto pondělí 3. listopadu), Dotyk Styl Bydlení (vyjde 10. listopadu) a Dotyk Byznys (vyjde 24. listopadu). Týdeník Dotyk má podle Klímy momentálně asi 15.000 čtenářů týdně.

Kromě původní investice dnes Klíma promluvil i o provozu vydavatelství, které na mzdy a marketing letos vydává přes 1 milion Kč měsíčně. Ostatní výdaje na energie nebo kanceláře jsou podle něj v řádu několika procent. Naopak výnosy představuje inzerce. S tou se mediální agentury postupně učí pracovat, je si vědom Klíma.