Klímovi ve VLP radí i exministryně Bérová

Bývalá ministryně informatiky Dana Bérová pomáhá mediální firmě Penty se strategií.

Dana Bérová v roce 2006 jako členka české vlády. Foto: Karel Šanda / Empresa Media / Profimedia.cz

Dana Bérová v roce 2006 jako členka české vlády. Foto: Karel Šanda / Empresa Media / Profimedia.cz

Kromě Romana Galla, někdejšího šéfa hyperlokálních médií Naše adresa skupiny PPF, si čerstvý generální ředitel Vltava-Labe-Press Michal Klíma přivedl do vydavatelství i Danu Bérovou, bývalou ministryni informatiky. Ta má mediální firmě skupiny Penta, jež nedávno VLP ovládla, radit podobně jako Gallo.

„Bude v rámci poradního sboru, který v těchto dnech vytváří nový generální ředitel Vltava-Labe-Press Michal Klíma, participovat na vytváření strategie firmy,“ přiblížila na dotaz Médiáře Markéta Houdková. Ta je nově ředitelkou kanceláře vedení VLP, předtím s Klímou pracovala v jeho firmě Tablet Media, kterou Penta také nedávno pohltila.

Klíma udělal manažery ve VLP i další své spolupracovníky z Tablet Media. Konkrétně Jiří Weiner se stal ředitelem výroby a tiskáren. Novým ředitelem digitálního obchodu je Petr Čermák.

V rámci zmíněného „poradního sboru“ fungují jako spolupracovníci Klímova vedení Milan Mokráň (bývalý generální ředitel slovenského vydavatelství Ecopress, odešel poté, co firmu koupil Andrej Babiš; Mokráň radí s organizací a strategií), Franz Prassl (obsah), Blahoslav Fořt (od loňska obchodní ředitel Tablet Media; jeho záběr je inzerce a speciální projekty) a zmínění Gallo (obsah) s Bérovou (strategie).

„Firma plánuje pro svůj rozvoj využít zkušeností Dany Bérové - úspěšné podnikatelky, investorky a manažerky s ideální kombinací zkušeností v médiích a informačních technologiích,“ podotkla ještě šéfka kanceláře Houdková.

Zmíněné složení týmu a nové manažery představilo VLP v interním čtvrtletním věstníku In medias res, který poprvé vydalo právě v listopadu.

„Musíme přidat v Praze“

Publikace obsahuje mimo jiné rozhovor se spolumajitelem Penty Markem Dospivou. „Musíme nepochybně přidat v Praze, kde Deník prakticky není vidět, a také musíme přijít s novou digitální strategií. A to je úkol nejen pro Deník, ale i pro časopisy,“ říká tam.

A co novinářská nezávislost? je také tázán. „Nemáme a nebudeme mít žádné politické ambice, nepodporujeme žádné hnutí, jsme finanční investoři. Naše role spočívá v tom, že vybereme pokud možno ten nejlepší management, který povede zakoupené tituly k prosperitě. To vylučuje obavy z možného ovlivňování médií, o kterém se často mluví. Kdybychom to dělali, snižovali bychom jejich důvěryhodnost, a tím mařili vlastní investici,“ prohlásil za Pentu Dospiva.

Sdílejte