Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Klobouk dolů!

Znáš tuhle reklamu, tati? Ta je dobrá, že jo?

Jo, je dobrá. Ještě jsem ji sice ani neviděl celou, ale moje děti maj vkus – po tátovi, tak jim věřím. Načež mi moje dítě odříkalo text nové reklamy na Vodafone zpaměti. Vidělo ji jednou? Maximálně dvakrát. Prostě je geniální. Po tátovi?

Teď jsem ji viděl. Je dobrá.

Na můj vytříbený vkus trochu ukecaná a „přehláškovaná“, ale to je asi to, co se právě líbí dětem. Možná je tam trochu té nesnesitelné poetiky Zdeňka Trošky, který neví, kdy přestat s pitvořením. Pouze poslední replika s malým houbičkou vyznívá na 100 % přirozeně. Jak vystřižená ze Simpsonů.

Pozitivní posun jistě také je, že se reklama nebude líbit jenom dětem. Jsme národ houbařů, pejskařů, chalupářů a vůbec jinak se od jiných světových národů lišících úchylářů.

Shrnuto a podtrženo: méně afektu v hereckém projevu herců zvučných jmen by neuškodilo (oni ti herci potom nejsou ani k poznání a jsou to možná i vyhozené peníze).

Ale jinak? Klobouk dolů!

A když jsem u toho houbaření, nemáme daleko k táboření a právě z táboření se mi donesla další novinka. Opět od mých synků. Víte, co si zpívala jejich partička u táborového ohně? Kromě Hudsonských šífů, Rikatáda, Severního větru a Montgomery?

Batery je

Bojlery je

Stoupačky do všech pater...

A dál už to znáte. Geniální.

Narušit další české specifikum – zemi, která je zaslíbená country -, to už je opravdu kumšt. Po letech, kdy se u ohně a dokonce i na koncertech zpívala Zmýlená, je tu další zlidovělý reklamní počin. Asi ne s takovým zásahem, ale taky dost slušná pecka. Ne náhodou pro stejnou značku. Po pokusech na zvířatech a sluneční soustavě (smrčky jsem taky moc nemusel) je zase všechno v pořádku.