Klub copywriterů uvádí 10. ročník Zlatého pera

Začíná každoroční soutěž Creative Copywriters Clubu o nejlepší text ve veřejném prostoru.

Zlaté pero 10

Vizuál Zlatého pera 2021 je dílem Pavla Fuksy

Začíná 10. ročník soutěže Zlaté pero. Pořádající Creative Copywriters Club (CCC) v ní chce opět ocenit nejvýraznější text ve veřejném prostoru. Každý, kdo se jakýmkoli takovým textem cítí být osloven, jej může do soutěže nominovat, a to na e-mail zlatepero@ccclub.cz. Není třeba nic pojmenovávat ani psát důvod, stačí poslat obrázek, link nebo video. Nominace se uzavřou 30. dubna o půlnoci. Následně 5. května zasedne porota z klubu a kreativci z oboru a budou z nominovaných textů vybírat ten nejlepší. Předsedou poroty soutěže je letos Marek Partyš, vystudovaný žurnalista a úspěšný reklamní režisér.

Marek Partyš

Marek Partyš

Soutěží Zlaté pero se profesní klub sdružující převážně české reklamní textaře snaží vyzdvihnout práce s vysokou přidanou hodnotou psaného nebo mluveného slova. Nemusí přitom jít o klasickou reklamu, podmínkou je pouze, aby měl autor snahu textem přesvědčit nebo jakkoli ovlivnit postoje veřejnosti.

„Mnoho per napsalo v roce 2020 a 21 stovky komerčních textů. Záleží jen na vás, které bude mít šanci stát se zlatým a zvítězí v souboji o zlatý inkoust. Takový příběh stvořil pro letošní plakát Pavel Fuksa, mezinárodní reklamní tvůrce oceňovaných kampaní,“ uvádí Petr Vlasák, prezident CCC a kreativní ředitel agentury Comtech Can.

Loni se vítězi stali Michaela Pechanová a Martin Svetlík z agentury Symbio za textový obsah proslovu falešného prezidenta Miloše Zemana, pro deep fake video k uvedení seriálu Bez vědomí z české produkce HBO. Rok předtím vyhrál dopis obce Puklice Karlu Gottovi od Zdeňka Buchtely.

„Při devátém Peru jsme si s Bárou Novotnou a Petrem Voborským říkali, že to desáté už bude na svobodě. Možná nebude. Co ale víme jistě je, že covid reklamní textaře neskolil. Naopak. Psali ještě zuřivěji, než předtím. Takže jsme na nominace, které přijdou, velmi zvědaví,“ podotýká prezident klubu Vlasák.

„Mám jako režisér mezi textaři mnoho přátel, které jsem poznal při společné práci. Těším se, že je potkám a skrze texty i další talentované copywritery. Mám rád věci, které posouvají hranice, a věřím, že při hodnocení takové práce najdeme,“ nechal se slyšet předseda poroty Partyš. Do rozhodování chce vnést pohled někoho, kdo pracuje s textem i obrazem a přitom nepracuje jako textař v reklamní agentuře.

K textařině, copywritingu má podle svých slov kupodivu blízko: „Po gymnáziu jsem působil jako reportér ve svitavské televizi Comvision. A tato moje životní epizoda mě navedla na myšlenku uchopit žurnalistiku i studijně. Vystudoval jsem tedy obor žurnalistiky a filmové vědy na Univerzitě Palackého v Olomouci.“