Viděli jste reklamu, která je skvěle napsaná? Přihlaste ji do soutěže o originální putovní cenu Zlaté pero, kterou vyhlašuje profesní sdružení českých textařů Creative Copywriters Club. Kritéria jsou jednoduchá: musí jít o kreativní přínos české reklamě, jehož klíčovou součástí je vynikající původní český text.
„Všichni se učíme psát a formulovat, ale skutečně tvůrčí myšlení v jazyce se vytrácí,“ míní předsedkyně poroty letošního ročníku Jitka Bret Srbová z Y&R Labstore. „Někdy to v reklamě vypadá, že texty už za nás píšou boti. Opakují se stále stejné floskule, jeden zadavatel opisuje od druhého a reklamní text je převlečená věta z briefu. Naším cílem je ocenit ty, kteří s češtinou pořád pracují, využívají její barevnosti a nezapomínají na původní nápad. Médium a velikost kampaně pro nás vůbec nerozhoduje, vyhrát může velkolepá televize stejně jako letáček rozdávaný zadarmo na ulici.“
Soutěž je v mnoha ohledech výjimečná: především mohou být přihlášeny i práce, které nejsou přímo reklamou, ale například veřejným poselstvím, které má prokazatelnou ambici ovlivnit postoje veřejnosti. V minulém ročníku tak byla oceněna práce kobyliského faráře Martina Hobzy. Text byl objeven na billboardu na zdi Salesiánského kostela na pražském Kobyliském náměstí a koloval i na sociálních sítích. Zněl: „Konečná stanice se mění na přestupní. Změna platí od Velikonoc a je trvalá. Ježíš Nazaretský. Bližší informace dostanete v kterémkoli kostele.“ Mezi další oceněné práce z minulých ročníků patří například claim Café V lese, texty Bageterie Boulevard, předěly televizní stanice Prima Cool, mosty Kooperativa, headline Somersby nebo spoty T-Mobilu.
Dalším unikátem je, že právo nominovat práce do soutěže má kdokoliv, nejen autoři nebo agentury. Stačí reklamní počin zaznamenat a zaslat jeho srozumitelnou podobu (odkaz na video, fotografie textu a podobně) na email zlate.pero@yahoo.com. Porota zasedne 19. června 2019 a přihlašování právě začalo!