Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Klub copywriterů vyhlašuje 8. ročník Zlatého pera

Startuje každoroční soutěž Creative Copywriters Clubu o nejlepší text ve veřejném prostoru.

Viděli jste reklamu, která je skvěle napsaná? Přihlaste ji do soutěže o originální putovní cenu Zlaté pero, kterou vyhlašuje profesní sdružení českých textařů Creative Copywriters Club. Kritéria jsou jednoduchá: musí jít o kreativní přínos české reklamě, jehož klíčovou součástí je vynikající původní český text.

Předsedkyní poroty soutěže je letos Jitka Bret Srbová

Předsedkyní poroty soutěže je letos Jitka Bret Srbová

„Všichni se učíme psát a formulovat, ale skutečně tvůrčí myšlení v jazyce se vytrácí,“ míní předsedkyně poroty letošního ročníku Jitka Bret Srbová z Y&R Labstore. „Někdy to v reklamě vypadá, že texty už za nás píšou boti. Opakují se stále stejné floskule, jeden zadavatel opisuje od druhého a reklamní text je převlečená věta z briefu. Naším cílem je ocenit ty, kteří s češtinou pořád pracují, využívají její barevnosti a nezapomínají na původní nápad. Médium a velikost kampaně pro nás vůbec nerozhoduje, vyhrát může velkolepá televize stejně jako letáček rozdávaný zadarmo na ulici.“

Soutěž je v mnoha ohledech výjimečná: především mohou být přihlášeny i práce, které nejsou přímo reklamou, ale například veřejným poselstvím, které má prokazatelnou ambici ovlivnit postoje veřejnosti. V minulém ročníku tak byla oceněna práce kobyliského faráře Martina Hobzy. Text byl objeven na billboardu na zdi Salesiánského kostela na pražském Kobyliském náměstí a koloval i na sociálních sítích. Zněl: „Konečná stanice se mění na přestupní. Změna platí od Velikonoc a je trvalá. Ježíš Nazaretský. Bližší informace dostanete v kterémkoli kostele.“ Mezi další oceněné práce z minulých ročníků patří například claim Café V lese, texty Bageterie Boulevard, předěly televizní stanice Prima Cool, mosty Kooperativa, headline Somersby nebo spoty T-Mobilu.

Vítěz soutěže Zlaté pero 2018

Vítězná práce soutěže Zlaté pero 2018

Dalším unikátem je, že právo nominovat práce do soutěže má kdokoliv, nejen autoři nebo agentury. Stačí reklamní počin zaznamenat a zaslat jeho srozumitelnou podobu (odkaz na video, fotografie textu a podobně) na email zlate.pero@yahoo.com. Porota zasedne 19. června 2019 a přihlašování právě začalo!

Soutěž Zlaté pero přijímá přihlášky

Soutěž Zlaté pero přijímá přihlášky