
Designérkou letošních vizuálů je Zuzana Schulzová a za textem Žádnej mišmaš k vizuálu stojí copywriterka Jana Brišová. „Propojila jsem typografii a ilustraci trochu nevšedním způsobem, se špetkou humoru. Ramen, stejně jako text, potřebuje správné přísady, aby to nebyl žádnej mišmaš. Na asijský pokrm potřebujete dobré hůlky, na silný text se skvělou chutí zase Zlaté pero,“ podotkla Schulzová.
Začíná každoroční soutěž o nejlepší text ve veřejném prostoru Zlaté pero. Cílem je najít nejen dobré texty z reklamních kampaní, ale hlavně hledat textařské počiny mimo hlavní proud, které baví nebo fascinují. Nemusí jít o klasickou reklamu, podmínkou je pouze, aby měl autor snahu textem přesvědčit nebo jakkoli ovlivnit postoje veřejnosti. Pořádající Creative Copywriters Club (CCC) letos putovní trofej udělí už pojedenácté.
Texty do soutěže nepřihlašují agentury, ale jednotlivci. Každý, kdo se výrazným textem cítí být osloven, jej může nominovat, a to přes e-mail zlatepero@ccclub.cz. Stačí poslat obrázek, link nebo video.
„Zlaté pero je každoroční oslava reklamní textařiny. Tohle řemeslo je v dnešní vizuální době zdánlivě méně viditelné. A Zlaté pero chce ukázat, že dobré copy je základem komunikace a dává sílu použitým obrazům. Chceme objevit texty, o kterých možná hodně z nás nevědělo, a přitom mají sílu něčím pohnout,“ říká Petr Vlasák z YYY Agency, prezident Creative Copywriters Clubu.
Nominace lze posílat do 31. května
Nominace se uzavřou 31. května v poledne. Následně 1. června zasedne porota složená z členů klubu a kreativců z oboru. Z nominovaných textů budou letos vybírat ten nejlepší pod vedením předsedkyně poroty Dory Pružincové, držitelky 14 lvů z Cannes, textařky a kreativní ředitelky DDB.
„Před třinácti lety jsem v reklamě začínala jako textařka a copywriting je dodnes moje srdcová záležitost. Post předsedkyně v porotě Zlatého pera jsem přijala, protože mě baví diskutovat o tom, co je a co není dobrá textařina. Zároveň mi přijde, že je copywriting craft v reklamních soutěžích dlouhodobě bohužel slabší kategorie a ráda se zúčastním akce, která může tomuto řemeslu dodat prestiž a vizibilitu. Jo a taky jsem si všimla, že cena Zlaté pero vypadá spíš jako velká pružina, což si vzhledem ke svému příjmení nemůžu nechat ujít,“ podotkla Pružincová.

Dora Pružincová
Vítězem roku 2021 se stal policejní rada Městské policie Přerov Miroslav Komínek za facebookovou stránku tamějších strážníků. V roce 2020 zvítězili Michaela Pechanová a Martin Svetlík z agentury Symbio za textový obsah proslovu falešného prezidenta Miloše Zemana v deep-fake videu, které bylo součástí uvedení seriálu Bez vědomí české produkce HBO. Rok předtím vyhrál dopis obce Puklice Karlu Gottovi od Zdeňka Buchtely.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
