Distributor nealkoholických nápojů Karlovarské minerální vody (KMV) a globální potravinářský a nápojový koncern PepsiCo se dohodly na koupi 100 % akcií srbského výrobce minerální vody a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš formou společného podniku. Jejich joint venture převezme výrobní aktiva Knjaz Miloš v Srbsku včetně zavedených značek jako perlivou minerálku Knjaz Miloš, nesycenou minerálku Aqua Viva, energetický nápoj Guarana, nealko ReMix a džusy Gusto a Golf. Podnik v Srbsku zaměstnává na 800 lidí. Transakce podléhá schválení antimonopolních úřadů a předpokládá se, že se završí ve třetím kvartálu.
Knjaz Miloš se sídlem v srbském Arandelovaci má víc než dvousetletou historii - vznikl v roce 1811 - a je největším výrobcem minerálních vod a energetických nápojů na srbském trhu, respektive největším výrobcem minerální vody v regionu bývalé Jugoslávie. Název firmy Knjaz Miloš odkazuje na významnou postavu srbských dějin Miloše Obrenoviće.
Karlovarské minerální vody a PepsiCo už spolupracují v Česku, Maďarsku, Slovensku a Bulharsku, kde je KMV výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek PepsiCo. Též distribuuje pochutiny PepsiCo v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Loni KMV v těchto třech zemích odkoupila podniky PepsiCo. Předtím v roce 2017 koupila Quandrant Beverages, oficiálního výrobce nealko nápojů PepsiCo v Bulharsku. Od roku 2015 vlastní Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz, dva vedoucí výrobce balené vody v Maďarsku. V roce 2008 převzala rakouskou firmu Waldquelle Kobersdorf. KMV zaměstnává celkem na 2.400 lidí a své produkty vyváží do 20 zemí světa.

Josef Pazderka jako šéfredaktor Aktuálně.cz končí

Martina Kemrová komunikuje za brněnské Adbros

Nadační fond nezávislé žurnalistiky zkrátil loňský grant pro Forum 24. Letos mu dal další
