Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

KMV a PepsiCo kupují srbského výrobce nápojů Knjaz Miloš

Portfolio produktů Knjaz Miloš

Portfolio produktů Knjaz Miloš

Distributor nealkoholických nápojů Karlovarské minerální vody (KMV) a globální potravinářský a nápojový koncern PepsiCo se dohodly na koupi 100 % akcií srbského výrobce minerální vody a nealkoholických nápojů Knjaz Miloš formou společného podniku. Jejich joint venture převezme výrobní aktiva Knjaz Miloš v Srbsku včetně zavedených značek jako perlivou minerálku Knjaz Miloš, nesycenou minerálku Aqua Viva, energetický nápoj Guarana, nealko ReMix a džusy Gusto a Golf. Podnik v Srbsku zaměstnává na 800 lidí. Transakce podléhá schválení antimonopolních úřadů a předpokládá se, že se završí ve třetím kvartálu.

Knjaz Miloš se sídlem v srbském Arandelovaci má víc než dvousetletou historii - vznikl v roce 1811 - a je největším výrobcem minerálních vod a energetických nápojů na srbském trhu, respektive největším výrobcem minerální vody v regionu bývalé Jugoslávie. Název firmy Knjaz Miloš odkazuje na významnou postavu srbských dějin Miloše Obrenoviće.

Karlovarské minerální vody a PepsiCo už spolupracují v Česku, Maďarsku, Slovensku a Bulharsku, kde je KMV výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek PepsiCo. Též distribuuje pochutiny PepsiCo v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Loni KMV v těchto třech zemích odkoupila podniky PepsiCo. Předtím v roce 2017 koupila Quandrant Beverages, oficiálního výrobce nealko nápojů PepsiCo v Bulharsku. Od roku 2015 vlastní Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz, dva vedoucí výrobce balené vody v Maďarsku. V roce 2008 převzala rakouskou firmu Waldquelle Kobersdorf. KMV zaměstnává celkem na 2.400 lidí a své produkty vyváží do 20 zemí světa.