Komunikační skupina Knowlimits majetkově vstupuje do agentury Fragile. Koupila 50 % v její provozující firmě Fragile Media, kterou dosud spoluvlastnili její zakladatel a šéf Daniel Kafka a skupina Etnetera. Kafka měl 75 %, Etnetera vlastnila 25 %. Svůj minoritní podíl prodala. Kafka prodal 25 %. S Knowlimits tak nově vlastní agenturu napůl. Cena nebyla zveřejněna.
Knowlimits s Fragile zhruba před čtvrt rokem oznámily, že začínají strategicky spolupracovat a společně v prvním kvartálu realizovali několik kampaní. „Pozitivně jsme vyhodnotili už dřív uzavřené strategické partnerství a rozhodli jsme se s Fragile spojit nejen strategicky, ale také majetkově,“ říká Jan Vidím, šéf Knowlimits Group. Ve Fragile vidí skupina svou silnou digitální složku a partnera pro výkonnostní marketing.
„Na hledání partnera, se kterým se společně posuneme o další stupeň výš, jsme se soustředili v průběhu celého minulého roku. Už nyní je jasné, že ze spolupráce těží obě agentury i jejich klienti. Současná situace nám dává konkurenční výhodu, kterou chceme jednoznačně využít,“ uvádí Daniel Kafka s ohledem na změnu trhu kvůli pandemii koronaviru.
Etnetera Group se rozhodla prodat svůj minoritní podíl po šesti letech. „Když jsme do agentury Fragile Media v roce 2014 vstupovali, jednalo se o partu fajn lidí, kteří chtěli pomoci vybudovat silnou digitální agenturu, což se podařilo. Tito skvělí lidé stále pracují na rozvoji agentury a táhnou za jeden provaz. I díky tomu má v dnešní době Fragile přes 40 zaměstnanců, obrat přes 150 milionů Kč a tento cíl se nám společnými silami podařilo splnit. Etnetera Group se v mezidobí také rozšířila a docházelo občas k překryvu činností. Tento krok je v souladu s probíhajícími změnami v celé skupině Etnetera Group,“ uvádí předseda představenstva Etnetera Group Martin Palička.
Skupinu Knowlimits vlastní její šéf Vidím (50 %), Rudolf Mihle (40 %) a Martin Kurzweil (10 %). Kurzweil se nyní vedle Kafky stává dalším jednatelem Fragile Media. Do managementu Knowlimits loni přibyl Petr Bažant, předtím léta spjatý s agenturní skupinou Omnicom Media Group.