V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Kofola a T-Mobile v květnu zesílily svou reklamu v médiích, Sazka nepolevuje

Společností nejsilněji se propagující v českých médiích zůstává britsko-nizozemský producent spotřebního zboží Unilever, v květnu utratil za reklamní prostor přes 123 milionů Kč. Ukazuje to monitoring mediálních investic Admosphere.

Skokanem měsíce je výrobce nealkoholických nápojů Kofola, který podle ceníků investoval minulý měsíc 93 milionů Kč. Propaguje speciální řadu Kofola Festivalová - spot režíroval Jakub Kohák, hudba je od skupiny Wohnout.

Díky předprázdninové ofenzívě Kofoly vzrostl celý segment nealkoholických nápojů a minerálek ze 137 milionů proinzerovaných peněz v dubnu na 245 milionů v květnu.

Znatelně víc než předchozí měsíc inzeroval operátor T-Mobile, své mobilní služby propaguje kampaní s komikem Lukášem Pavláskem.

Svou inzertní aktivitu posiluje rovněž loterijní společnost Sazka, která se letos vrátila mezi největších deset inzerentů a konkrétně v květnu podle ceníků utratila 72 milionů Kč, v březnu a dubnu to bylo shodně 66 milionů.

Nejsilněji inzerující kategorií výrobců zboží byli v květnu stejně jako v dubnu producenti parfémů a toaletních přípravků, skoupili prostor v ceníkové hodnotě 384 milionů Kč, oproti dubnovým 483 milionům. Víc jsou vidět také bankovní služby a auta.

TOP 10 ZADAVATELŮ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 5. 2012
zadavatel (vlastník značky) ceníková hodnota reklamního prostoru v milionech Kč, zaokrouhleno
Unilever ČR 123
Nestlé Česko 120
Henkel ČR 109
T-Mobile Czech Republic 103
Kofola 93
Telefónica Czech Republic 92
Lidl Česká republika 89
Vodafone Czech Republic 89
L’oréal Česká republika 75
Sazka 72
TOP 10 KATEGORIÍ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 5. 2012
kategorie ceníková hodnota reklamního prostoru v milionech Kč, zaokrouhleno
Parfémy a toaletní přípravky 384
Osobní automobily 366
Bankovní a spořitelní služby 363
Nealkoholické nápoje; minerální a ostatní vody 245
Kakao, čokoláda a cukrovinky 202
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 182
Činnost související s telekomunikační sítí 182
Léky 149
Hobby, potřeby pro kutily 120
Pivo 113
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce.