Společností nejsilněji se propagující v českých médiích zůstává britsko-nizozemský producent spotřebního zboží Unilever, v květnu utratil za reklamní prostor přes 123 milionů Kč. Ukazuje to monitoring mediálních investic Admosphere.
Skokanem měsíce je výrobce nealkoholických nápojů Kofola, který podle ceníků investoval minulý měsíc 93 milionů Kč. Propaguje speciální řadu Kofola Festivalová - spot režíroval Jakub Kohák, hudba je od skupiny Wohnout.
Díky předprázdninové ofenzívě Kofoly vzrostl celý segment nealkoholických nápojů a minerálek ze 137 milionů proinzerovaných peněz v dubnu na 245 milionů v květnu.
Znatelně víc než předchozí měsíc inzeroval operátor T-Mobile, své mobilní služby propaguje kampaní s komikem Lukášem Pavláskem.
Svou inzertní aktivitu posiluje rovněž loterijní společnost Sazka, která se letos vrátila mezi největších deset inzerentů a konkrétně v květnu podle ceníků utratila 72 milionů Kč, v březnu a dubnu to bylo shodně 66 milionů.
Nejsilněji inzerující kategorií výrobců zboží byli v květnu stejně jako v dubnu producenti parfémů a toaletních přípravků, skoupili prostor v ceníkové hodnotě 384 milionů Kč, oproti dubnovým 483 milionům. Víc jsou vidět také bankovní služby a auta.
TOP 10 ZADAVATELŮ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 5. 2012 | |
zadavatel (vlastník značky) | ceníková hodnota reklamního prostoru v milionech Kč, zaokrouhleno |
Unilever ČR | 123 |
Nestlé Česko | 120 |
Henkel ČR | 109 |
T-Mobile Czech Republic | 103 |
Kofola | 93 |
Telefónica Czech Republic | 92 |
Lidl Česká republika | 89 |
Vodafone Czech Republic | 89 |
L’oréal Česká republika | 75 |
Sazka | 72 |
TOP 10 KATEGORIÍ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 5. 2012 | |
kategorie | ceníková hodnota reklamního prostoru v milionech Kč, zaokrouhleno |
Parfémy a toaletní přípravky | 384 |
Osobní automobily | 366 |
Bankovní a spořitelní služby | 363 |
Nealkoholické nápoje; minerální a ostatní vody | 245 |
Kakao, čokoláda a cukrovinky | 202 |
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 182 |
Činnost související s telekomunikační sítí | 182 |
Léky | 149 |
Hobby, potřeby pro kutily | 120 |
Pivo | 113 |
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. |