Kofola koupila výrobce bylinných čajů Leros, získá byliny do Kofoly či Rajce

Jannis Samaras

Jannis Samaras

Český producent nealkoholických nápojů Kofola koupil tradičního výrobce bylinných čajů Leros. Hodnota transakce nebyla zveřejněna. Skupina Kofola nákupem získala 100% podíl ve firmě, kterou dosud vlastnil Antonín Kachlík (držel podíl 75,25 %) s Václavem Bažatou (14,85 %), Jaroslavou Dlouhou (4,95 %) a Petrem Effenbergerem (4,95 %), a stala se tak vlastníkem všech jejich výrobních kapacit. Přebírá také odpovědnost za veškeré zaměstnance, kterých má Leros okolo dvou set. Firmu bude pod vlajkou Kofoly řídit Martin Mateáš, který zde strávil jedenáct let, teď se vrací po čtyřleté pauze.

„Vybrali jsme si Kofolu, protože jsme česká firma a chtěli jsme v této tradici pokračovat. Trh se mění a my potřebujeme partnera, který dokáže značku rozšířit i na další trhy,“ vysvětluje Antonín Kachlík, dosavadní majoritní vlastník firmy. „Pro Kofolu jsou zdravé produkty na prvním místě. Společně s Ugo, největší sítí fresh barů a salaterií ve střední Evropě, jsou produkty z léčivých rostlin další klíčovou součástí na naší cestě ke zdravým produktům. Bude pro nás i důležitým zdrojem kvalitních bylin do Kofoly a Rajce,“ zdůvodňuje spojení šéf Kofoly Jannis Samaras.

„Kofola a bylinky k sobě neodmyslitelně patří,” souhlasí nový ředitel Mateáš a pokračuje: „Leros je firma, která přesně odpovídá tomu, co Kofola hledá. Je to výrobce s dlouholetou tradicí, výborným zázemím, zkušenými zaměstnanci a kvalitními produkty z léčivých rostlin. Naším cílem je firmu dál v tomto duchu rozvíjet a zlepšovat její postavení na trhu.”

Bylinný čaj Leros

Bylinný čaj Leros

Ke spolupráci obou firem ale nedochází poprvé. Původní státní podnik Léčivé rostliny - Zbraslav fungující od roku 1954 dodával v minulosti Kofole bylinky pro výrobu její hlavní limonády. Firma z názvem Leros byla založena o půl století později.

Tuzemský nápojářský koncern si tímto krokem staví ve své produktové struktuře další další pilíř zaměřený na zdravý životní styl. Leros tak bude nově stát po boku fresh barů a salaterií Ugo, kterých Kofola provozuje v současnosti 84. Kromě nich je součástí společnosti výrobna čerstvých salátů Titbit nebo polská Premium Rosa, poměrně mladý a rychle rostoucí producent sirupů, šťáv a džemů, která se ke Kofole připojila v loňském roce.

Kofola ČeskoSlovensko vlastní sedm výrobních závodů na pěti evropských trzích a v rámci celé skupiny je - bez pracovníků v Rusku - zaměstnáno více než 2.000 lidí. Do porfolia Kofoly spadá kromě kolového nápoje také voda Rajec, sirupy Jupí, Vinea, Top Topic, Citro Cola nebo energetické nápoje Semtex. Licenci na výrobu a distribuci má pak firma na značky Royal Crown Cola a Orangina.

Na český a slovenský trh skupina výhradně distribuuje značky Evian, Badoit a Rauch. Letos získala Kofola také licenci na distribuci ledových čajů Nestea pro polský trh. Díky akvizici slovinského výrobce nápojů a minerálních vod Radenska v roce 2015 se Kofola v roce 2016 stala faktickým výrobcem a distributorem nápojů PepsiCo na chorvatském trhu a v evropském regionu tak konkuruje Karlovarským minerálním vodám.