Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Kofola mění vedení, Jannis Samaras už není ředitelem v Česku

Jannis Samaras

Jannis Samaras. Foto: Petr Klapper

Producent nealkoholických nápojů Kofola ohlásil změny v managementu. Většinový majitel firmy Jannis Samaras dosud seděl na dvou nejvyšších židlích a řídil jak celou skupinu Kofola, tak přímo československé aktivity. Se zvětšováním skupiny a rostoucím významem jednotlivých entit se rozhodl jen pro jednu z nich a jako vizionář a stratég si vybral směrování skupiny. Generálním ředitelem Kofoly v Česku a na Slovensku se stal dosavadní finanční ředitel Daniel Buryš, který ve firmě pracuje osm let a řízení československého trhu se ujímá od listopadu.

„Daniel Buryš se bude věnovat naší nejvýznamnější entitě a dá jí veškerou pozornost, kterou si zaslouží. Díky této změně získám prostor soustředit se na budoucnost a směrování celé skupiny,“ uvedl Samaras. Pozici finančního ředitele skupiny Kofola obsadí Pavel Jakubík, který 10 let působil v Kofole na pozici finančního manažera a člen dozorčí rady.

Tržby skupiny Kofola od počátku roku bez započtení polského segmentu stouply o 7 %, se započtením Polska činil růst 2 % na 5,48 miliardy Kč. Provozní zisk (EBITDA) od počátku roku vzrostl o 18 %, na 834 milionů Kč. V srpnu tržby poprvé v historii překročily měsíční miliardovou hranici. „V letošním roce je to přesně 25 let od prvního námi vyrobeného nápoje v Krnově,“ připomněl Samaras. „Daří se nám plnit plány a cíle. Sezónu hodnotím jako mimořádně úspěšnou. Samozřejmě, že nám k růstu pomohlo i počasí, ale největší radost máme z růstu tržních podílů v segmentu horeca,“ dodal.

Na českém trhu skupina meziročně navýšila tržby o 10 %, přičemž Češi tradičně nejvíc kupovali značky Kofola, Rauch a Vinea. Slovenský trh přispěl tržbami vyššími o 3 %, výrazně do nich promluvila značka Rajec. Tržby nejrychleji rostoucí značky v portfoliu Kofoly, značky Ugo, narostly prostřednictvím 79 jejích Freshbarů a Salaterií téměř o 16 %. V Adriatickém regionu skupina meziročně zvedla tržby o 5 %.