Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Kofola následuje pivovary, vstupuje do segmentu řemeslných nápojů

Výrobce nealko nápojů koupil cidery F. H. Prager, stále víc podniká mimo svůj hlavní obor.

Pragerovy cidery i limonády teď patří Kofole

Pragerovy cidery i limonády teď patří Kofole

Producent nealkoholických nápojů Kofola ČeskoSlovensko poprvé sahá po výrobci alkoholu. Kupuje 100% podíl v kladenské firmě F. H. Prager. Pro Kofolu se jedná o vstup do nové oblasti, segmentu s řemeslnými cidery a limonádami. Je to další z řady akvizic mimo hlavní proud jejího podnikání. V portfoliu Kofoly už zakotvily čerstvé produkty Ugo, bylinné čaje Leros nebo prémiová káva Café Reserva.

Kofola ČeskoSlovensko získává akvizicí všechny značky F. H. Prager, receptury a výrobní technologie. Firma uvádí, že má 10 pracovníků. Obě smluvní strany se dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

„Stále hledáme další cesty, jak rozšířit své portfolio o přírodní a řemeslné produkty,“ komentoval akvizici Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly. „Akvizicí rozšiřujeme portfolio o nové značky řemeslných produktů z lokálně dostupných surovin, které nám chutnají, ale zároveň získáváme know-how výrobního procesu fermentace,“ dodává.

Zakladatelé svou firmu prodávají po 10 letech budování. „Teď je na čase předat naše Pragerovy cidery a limonády někomu, kdo je dokáže rozvinout,“ říká jeden ze zakadatelů Ondřej Frunc. „Věříme, že Kofola díky svým marketingovým kompetencím a distribučnímu modelu může naše značky posunout dál,“ doplňuje spoluzakladatel Cyril Holub. Oba ve firmě vlastnili po 38,5 %, 12,5 % měl Martin Hasík a 10,5 % Nikola Hořejš.

Na český trh už si přitom zhruba dva roky razí cestu zahraniční trend, kdy velké pivovarské skupiny spolupracují s řemeslnými pivovary, v zahraničí se pak vyloženě rozjela vlna akvizic. U nás už došlo na koordinovanou spolupráci třeba mezi Budějovickým Budvarem a několika malými výrobci (Clock, Nachmelená opice z Krnova, Zcihovec, Permon a jinými) nebo mezi Plzeňským Prazdrojem a minipivovarem Matuška. Vrcholem pak byla loňská podzimní akvizice malého Pardubického pivovaru, který skončil v portfoliu Pivovarů Staropramen.